מסעדת טופולופומפו התל אביבית שבה סעדו החולים, הבוקר. צילום: יהושע יוסף

לאחר ש-12 אנשים התלוננו על הרעלה - מסעדת טופולופומפו נסגרה

שתי נשים הרות אושפזו לאחר שסעדו במסעדת היוקרה התל אביבית • עשרה נוספים התלוננו שחשו ברע • בלשכת הבריאות המחוזית מעריכים כי מדובר בזיהום מחיידק המעיים ליסטריה • בעקבות בדיקת פקחי המשרד - המקום יפסיק לפעול עד להודעה חדשה

12 אנשים, מתוכם שתי נשים הרות מאושפזות מאז יום חמישי, זאת לאחר שהעידו כי אכלו במסעדה "טופולופומפו" בתל אביב - כך נודע הבוקר (ראשון) ל"ישראל היום". בלשכת הבריאות המחוזית פתחו בבדיקה, כשההערכה היא שמדובר בזיהום מחיידק ליסטריה.

מאוחר יותר, מפקחים של מחלקת בריאות הסביבה במחוז תל אביב של משרד הבריאות ערכו בקרה במסעדת טופולופומפו ולקחו דגימות מזון. העסק נסגר בהסכמה עד לתיקון הליקויים. משרד הבריאות ממשיך בביצוע החקירה האפידמיולוגית.

במשרד הבריאות מציינים כי אל פורטל המזון ביום שישי, בלשכת הבריאות של מחוז תל אביב, הגיע דיווח על תחלואת מעיים של תשעה אנשים לאחר שאכלו במסעדת טופולופומפו. גורמי המקצוע פתחו בחקירה אפידמיולוגית לבירור פרטי האירוע על מנת לבדוק קשר בין המקרים. 

חיידק ליסטריה מונוציטוגנז עלול לגרום להתפתחות מחלות באוכלוסיות בסיכון גבוה, כגון בעלי מערכת חיסון מוחלשת, קשישים ולגרום להפלות בנשים הרות. טופולופומפו היא מסעדה אסייתית יוקרתית וותיקה של השף אבי קונפורטי, הפועלת מזה כעשור.

ממסעדת טופולופומפו נמסר: "מסעדת טופולופומפו עושה שימוש במוצרי גלם נבחרים ישראלים וגם מרחבי העולם באיכות גבוהה. אנו מאכילים על בסיס יומי רבבות לקוחות חוזרים. עם קבלת התלונה הוזמנה בדיקה על ידי גורם מקצועי, חיצוני המנטר את פעילות המסעדה לרבות המטבח. אנו הגדלנו באופן מיידי את כמות הבדיקות הנערכות. כשל בולט או כללי היה עולה בבדיקות השוטפות והיה כנראה מתבטא בתלונות המוניות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו