יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי מזהיר מחוק רוטמן (ארכיון) | צילום: גדעון מרקוביץ'

יו"ר ההסתדרות הרפואית נגד המשך החקיקה: "שוקלים השבתה כללית, הרכבת דוהרת לתהום"

פרופסור ציון חגי כינס מסיבת עיתונאים בה אמר בין היתר כי ההסתדרות הרפואית לא תהסס לנקוט צעדים נגד חקיקת הרפורמה המשפטית • "יש תחילת קרע בבתי החולים ובמרפאות הקהילה, כאשר שיתוף פעולה בין צוותי רפואה עולה על שרטון יש סכנה לפגיעה באיכות הטיפול הרפואי"

אנשי רפואה נגד הרפורמה המשפטית: יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי כינס היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בה הוא התייחס לחקיקת הרפורמה המשפטית. חגי אמר בין היתר כי "ההסתדרות הרפואית שוקלת השבתה כללית, בתגובה לחקיקת חוקי הרפורמה". בנוסף, חגי הודה לשר הביטחון גלנט לאור קריאתו אתמול לעצור את החקיקה.

בדבריו אמר פרופ' חגי: "אני נציגם של 30 אלף רופאות ורופאים ומביע את דאגתי העמוקה מהקרע והשסע בעם. קרע שלא ידענו כמותו מקום המדינה. אנו ארגון א-פוליטי ופלורליסטי ומייצגים רופאי מכל הקשת הפוליטית. אנו מחויבים להגן על זכויות החולים הרופאות והרופאים, על איכות הרפואה, האוטנומיה המקצועית והכשרת הרופאים כמו גם ערכי יסוד של אתיקה רפואית צדק שוויון ועזרה הדדית.

יו"ר ההסתדרות הרפואית: "לעצור את החקיקה, הרכבת דוהרת אל התהום" // צילום: משה בן שמחון

"עליי להדגיש שמערכת בריאות מתפקדת חייבת להיסמך על משטר דמוקרטי על מנת לשמור על מערכת בריאות חזקה וגם על מערכת בריאות חזקה ועצמאית שתבטיח את זכויות המטופלים. משטר דמוקרטי הוא גם הבסיס לזכויות עובדים ועבודה מאורגנת. לצערי אנו שומעים קולות שמבקשים להחליש ארגוני עובדים ולפגוע בזכות השביתה לא נהסס לנקוט בזכויות עובדים שעומדות לרשותנו על מנת למנוע פגיעה בזכויות המטופלים והמטפלים".

עוד אמר חגי: "יש תחילת קרע בבתי החולים ובמרפאות הקהילה. כאשר שיתוף פעולה בין צוותי רפואה עולה על שרטון יש סכנה לפגיעה באיכות הטיפול הרפואי וזה צריך להדאיג את כולנו. מדינת ישראל- הגיעה אל הקו האדום. אל לנו לדהור אל התהום קורא לרה"מ נתניהו הצהרת לפני ימים אחדים שאתה ראש ממשלה של שני חלקי העם ושתי המחנות. למען אחדות העם וחוסנה של מדינת ישראל קורא לך לעשות מעשה. עצור את החקיקה נהל מו"מ ותביא להסכמה רחבה של כל חלקי העם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו