"כבש אותי בזכות הלב שלו": "איש הלגו" סגר מעגל עם הילדה שבה טיפל

לפני תשע שנים מאור כהן שיחק עם חולת סרטן בלגו כדי לשמח אותה • כיום היא כבר אחות מוסמכת

מאור כהן ואפרת גולדשטיין, צילום: ללא

למאור כהן יש כינוי יוצא דופן. הוא מוכר בבתי החולים בתור "איש הלגו" של עמותת עזר מציון, מכיוון שהוא מחלק משחקי לגו לילדים חולי סרטן ומשחק איתם. לאחרונה זכה לסגירת מעגל מרגשת עם ילדה שבה טיפל לפני שנים.

במסגרת קורס בבית הספר לאחים של בית החולים איכילוב, פגש מאור את האחות אפרת גולדשטיין - שבה טיפל לפני תשע שנים, כשחלתה בסרטן.

"12 שנים אני 'איש הלגו' של העמותה, מבקר בכל יום בבית חולים אחר, מלווה ילדים עד ההחלמה או עד הפרידה מהם", הוא מספר. "בתחילת הדרך ליוויתי ילדה חמודה, שקטה וביישנית, ונוצר בינינו קשר טוב. בינינו ביחד לגו בעת שעברה השתלה והייתה בבידוד.

בית החולים "איכילוב" (ארכיון), צילום: יהושע יוסף

"לאחרונה השתחררתי מצה"ל, והחלטתי ללכת ללמוד להיות אח. את ההסבה האקדמית שלי אני עושה בבית הספר לאחים של איכילוב, בית הספר שיינברון. הופתעתי לפגוש אותה, והתברר לי שהיא כבר אחות ולומדת לימודי סיעוד מתקדמים. היו לי דמעות בעיניים, וחיזק אותי לראות איך היא המשיכה הלאה, במיוחד כשבאותו שבוע נפרדתי משני ילדים חולים".

אפרת מספרת: "מאור כבש אותי בזכות הלב הענק שלו. הוא העביר איתי המון שעות כשהייתי חולה וכשהיה לי קשה. כל כך שמחתי לראות אותו ממשיך בדרך שלו".

מאור הוא חלק ממערך התמיכה המקיף שמעניקה עמותת עזר מציון למשפחות המתמודדות עם סרטן. הוא מלווה ילדים במחלקות האונקולגיות עם ערכות לגו שתורם הציבור הרחב לעמותה, ומעביר בבית אורנית של העמותה חוגי לגו לילדים המתמודדים עם המחלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר