תקלה בטיפת חלב: מסרונים נשלחו להורים הלא נכונים (להמחשה) | צילום: עמי שומן

תקלה בטיפת חלב: הורים קיבלו מסרונים על תינוקות אחרים

טעות במערכת זימון תורים גרמה להגעת מסרונים למטופלים הלא נכונים • חלקם הכילו פרטים אישיים ומידע על רפואי • משרד הבריאות: "הנושא מתוחקר, נפיק לקחים"

תקלה במערכת זימון תורים לטיפת חלב גרמה לכך שהורים קיבלו מסרונים שנוגעים לתינוקות של אחרים, הכוללים את הפרטים האישיים של המטופל ומהות הטיפול. התקלה תוקנה, ומשרד הבריאות דיווח על המקרה לרשות להגנת הפרטיות.

התקלה התרחשה בתחילת השבוע. 287 הורים קיבלו מסרונים עם פרטי תור שגויים, תוך חשיפת מידע על מטופלים אחרים.

ממשרד הבריאות נמסר: "עקב תקלה אצל ספק שליחת סמסים לזימון תורים בטיפות חלב, חלק מהאס-אמ-אסים הגיעו ליעד לא נכון ומידע על התור הגיע למטופלים הלא נכונים.

"החברה פעלה לתקן את התקלה בהקדם, והמערכת חזרה לעבוד באופן תקין. משרד הבריאות מתחקר את האירוע ויפיק לקחים מהנושא בהתאם. המשרד דיווח על המקרה לרשות להגנת הפרטיות".

לאחרונה התראיינה ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראשת שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, למוסף "ישראל השבוע" ואמרה שבכוונת משרד הבריאות להשיק ברבעון הראשון של 2023 אפליקציה לזימון תורים שתקל גם על הציבור וגם על האחיות, שהיו צריכות עד כה להקדיש זמן גם לזה.

"אנחנו רוצים להיעזר באחיות במקום שבו המיומנות והידע שלהן נדרשים", מסבירה ד"ר אלרעי פרייס. "היום בטיפות חלב אין מזכירות. חבל שאחיות יעשו דברים מזכירותיים. אנו מנסים לגייס גורמים אחרים, כמו בנות שירות, כדי לענות לטלפונים ולבצע עבודת מזכירות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...