"המתנה הכי מיוחדת לחג": הכירו את התינוקות הראשונים של תשפ"ג

נטלי ילדה את בתה הבכורה • עינב ואמה רשמו סגירת מעגל מרגשת • והאהובים מהתיכון בחיפה הפכו להורים בפעם השנייה • מזל טוב ושנה טובה

נטלי פלס, בעלה ירין ובתם הבכורה יחד עם המיילדת יחיאלה היינה, צילום: תקשורת שיבא

"כל הצוות התרגש": בבתי החולים במוקדים השונים בארץ שמחו הערב (ראשון) עם התינוקות הראשונים לשנת תשפ"ג.

הלידה הראשונה במרכז הרפואי שיבא לשנת תשפ"ג היא של נטלי פלס, בת 24 מרמת גן שילדה את בתה הבכורה בכניסת השנה החדשה בשעה 19:13 ובמשקל 3.305. הלידה לוותה על ידי המיילדת יחיאלה היינה.

האם אמרה: "הייתה לנו לידה מרגשת ומהממת. זו המתנה הכי מיוחדת וטובה שיכולנו לבקש לשנה החדשה וכמובן שמודים לצוות היקר של שיבא".

בת בכורה בגיל 24. נטלי פלס ובעלה ירין עם הצוות המיילד בשיבא, צילום: תקשורת שיבא

בצפון, את לידות תשפ״ג במרכז הרפואי פדה פוריה, פתחה עינב גפני מקריית טבעון שילדה דקות ספורות אחרי 18:00 וממש עם כניסת החג והשנה החדשה. עינב היא בתה של המיילדת תמי גפני (כפר חיטים), מיילדת בגמלאות שעבדה כמיילדת בחדר לידה במשך 26 שנים.

תמי סיפרה שאף שבתה הייתה רק בסוף שבוע 38, היא הרגישה שתלד בחג והיא צדקה. "היא אמרה לי: 'אמא, אל תזמיני אורחים. אני הולכת ללדת בחג'", אמרה תמי הנרגשת.

עינב גפני עם אמה, המיילדת תמי גפני, צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה
עינב גפני עם המיילדת תחריר מסאלחה, צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

היולדת עינב ובן זוגה רם ארז אמרו: "זה אושר גדול, לא יכולה להיות מתנה טובה יותר לשנה החדשה״. בני הזוג עדיין לא בחרו שם לתינוקת שהיא בתם השלישית, שנולדה במשקל 2.960 ק״ג .
תחריר מסאלחה, סגנית אחות אחראית חדר לידה שהייתה המיילדת של עינב, סיכמה: "כל הצוות התרגש יחד עם הסבתא תמי. שתהיה לכולנו שנה פוריה. שנה של התחלות חדשות והפתעות משמחות".

בבית החולים רמב"ם בחיפה, ענבר ועידן ברוסילובסקי הפכו הביאו אח קטן כרמל בת השנתיים וחודשיים, שנולד במשקל 3.515 ק"ג.

שיהיה במזל. ענבר ועידן ברוסילובסקי שילדו את בנם ברמב"ם,

ההורים, שהכירו עוד בנעוריהם בבית הספר החיפאי "ליאו-באק", חזרו לאחרונה לעיר הולדתם חיפה אחרי עשור במרכז הארץ.

אמה של ענבר, מישל שלומוביץ׳, בוגרת "ליאו-באק" אף היא, פרשה לאחרונה לגמלאות, מתפקידה כאחות מיילדת בחדר הלידה שבה נולד נכדה לפני זמן קצר על ידי המיילדת מירית וצוות חדר לידה.

שמרית ורן בן אדרת מכפר סבא פתחו את שנת תשפ"ג בחדרי הלידה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית כשהם חובקים תינוקת חדשה ומקסימה, אחות לרועי בן הארבע. התינוקת נולדה בשעה 21:15 במשקל 3.415 ק"ג. 

אחות לרועי בן הארבע. שמרית ורן בביה"ח מאיר, צילום: דוברות המרכז הרפואי מאיר

"החוויה של הלידה היתה עוצמתית ולא פשוטה לקראת הסוף אבל זה ממש פלא הבריאה ואיזה כיף שהיא אתנו, זה שווה הכל", שיתפה שמרית. "הייתה לי מיילדת מדהימה, הילה קוניק, וחוויה נפלאה ומרגשת מאין כמותה, כשאני מוקפת בצוות המדהים במאיר".

בבית החולים בלינסון ליטל ושי שמש ילדו בן שלישי שנה 
במשקל 3.778 ק״ג, אח לרני בן ה-6 ולירי בת 4. ליטל מספרת: ״היתה לי לידה מדהימה בזכות המיילדות המהממות - שירה כץ שטפלה בי בערב ומיכל גרוסבלד שילדה אותי בתחילת משמרת לילה.״

המיילדת מיכל גרוסבלד: "מרגש לקבל לידות תמיד
ובטח בראש השנה. תינוק חדש, בשנה חדשה, לזוג מקסים במיוחד״.

ליטל ושי שמש עם המיילדת, צילום: דוברות בלינסון

בזמן שכל המשפחה אכלה ארוחת חג, הודיה שמש מזכרון יעקב הגיעה ל"הלל יפה" לקבל את המתנה שלה לתשפ"ג – בן, שישי במספר, במשקל 3.536 ק"ג. "הלידה הייתה חלום", היא מסכמת את חווית ראש השנה שלה.
"בערך בשעה 14:30 בדיוק סיימתי להכין את הבית לחג, שהשנה אנחנו אירחנו", מספרת הודיה שמש בת ה- 37 מזכרון יעקב. "כבר כמה ימים שאני עם צירים והייתי מספר פעמים במיון. בסוף החלטתי שכשהוא ירצה לצאת – הוא יצא. מיד שסיימתי הכול, פתאום ירדו המים ובעלי הסיע אותנו מיד למיון של 'הלל יפה' - מה שנקרא, בחר לעשות את זה בערב ראש השנה. מבחינתי זו המתנה הכי טובה שיכולתי לקבל לשנה החדשה".
עוד היא מספרת שזו הלידה השישית שלה במרכז הרפואי הלל יפה, וכי בבית מחכים לאח החדש 4 אחיות ואח. את האח החדש היא קיבלה כשלצידה המיילדות תמי יגודייב ורונה רייכמן-קריץ, שהיא מתארת כמי שיצרו עבורה לידה עוצמתית, קשובה, מרגיעה ומקצועית. "אם היו לי עוד לידות– אז רק ב'הלל יפה' – המיילדות שלי הכילו אותי לאורך כל הדרך והפכו לי את הלידה ללידת חלום", היא מסכמת ואומרת בחיוך: "אם כבר לא להיות בערב חג בבית, אז לקבל לידה כזאת עם צוות מהמם כזה".

"הלידה היתה חלום", צילום: דוברות הלל יפה

השתתפו בהכנת הידיעה: מיטל יסעור בית-אור, מישל מכול, עידן אבני, ירון דורון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר