הסוף לתחנות הבדיקה: כך משרד הבריאות יכיר בבדיקת הקורונה שתעשו בבית

הבדיקה תבוצע ע"י המטופל במהלך שיחת וידאו מצולמת מול אחת המפעילות שיקבלו היתר להציע את השירות • הארגון הראשון שיחל להציע את השירות - מד"א • במערכת הבריאות צפויים לאשר חברות נוספות בימים הקרובים

סוף לאנטיגן המוסדי: בדיקה ביתית תוכל להתקבל ע"י קופות החולים, צילום: GettyImages

הסוף לבדיקה המוסדית: משרד הבריאות הודיע כי החל מהיום (רביעי) בדיקות קורונה ביתיות יוכלו להתקבל כבדיקה רשמית שתתקבל ע"י קופות החולים.

הבדיקה תתבצע במהלך שיחת וידאו מצולמת ותוצאותיה יתקבלו במערכת הבריאות ללא צורך לבצע בדיקה נוספת בתחנות הציבוריות. מי שיבחר להיבדק בצורה זו בביתו, ייצור קשר עם המפעילה המוכרת ע"י משרד הבריאות, יפעל על פי הנחיות הבדיקה, והתוצאה תדווח ע"י החברה באופן רשמי למשרד הבריאות ולקופת החולים בה מבוטח הנבדק.

מטרת המהלך היא להקל על הציבור ולאפשר למי שמעוניין, להיבדק בצורה קלה שתחסוך לו את היציאה מהבית ואת העמידה בתור. במשרד הבריאות מקווים שהמהלך יסייע במיוחד למי שנמצא בקבוצות הסיכון ולמי שמתקשים להתנייד.

תורים לבדיקות קורונה בכיכר הבימה (ארכיון), צילום: קוקו     

המפעילה הראשונה לה ניתן ההיתר לערוך את הבדיקות מרחוק היא מד"א אך במשרד הבריאות צפויים לאשר חברות נוספות בימים הקרובים. בימים אלה, חברות בעלות הטכנולוגיה הרלוונטית מציגות בפני משל"ט הקורונה הלאומי את יכולותיהן וכן את הסטנדרטים שלהם בכול הנוגע לשמירת פרטיות האזרח. בהתאם למכרז זה, חלקן יקבלו אישור להציע את הבדיקות לקהל הרחב. כך האזרח יוכל לבחור דרך איזו חברה לבצע את הבדיקה, לרבות שיקולי המחיר אותו דורשת החברה (הבדיקה הינה על חשבון הנבדק).

למרות היעדר ההגבלות בחודשים האחרונים, משרד הבריאות שב וקורא לציבור שנמצא בסיכון עקב גיל או מחלות ממושכות להיבדק בבדיקה מוסדית (PCR או אנטיגן) ולקבל תרופות שמונעות אשפוז ומחלה קשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר