הנער בן ה-13 עבר השתלת מח עצם בהצלחה - ותרם את מכשיר הנינטדו שלו

אייל רובינפלד רק בן 13 וכבר היה צריך להתמודד עם מחלת הסרטן שבסופה עבר השתלת עצם • בסופו של טיפול מורכב תרם את המכשיר החדיש לילד אחר: "זה ממלא אותי תחושת נתינה"

, צילום: באדיבות המשפחה

בית החולים רמב"ם רשם הישג מרשים, עם 500 השתלות מח עצם מוצלחות, וטיפול בכ-30 ילדים בשנה האחרונה ביחידה ההמטו-אונקולוגית שבבית החולים לילדים. הם ציינו את המאורע בבלונים, כיבוד קל, הפעלות לילדים ומוסיקה.

אחד הילדים שהיוו במהלך השנים סיפור הצלחה של היחידה, הוא אייל רובינפלד בן ה-13. אייל, בן קיבוץ דגניה, אובחן בגיל 5 כחולה סרטן ולאחר מאבק ארוך הצליח לגבור על המחלה. טיפולים כימותרפיים אילצו אותו להתאשפז לתקופות ממושכות, וחברת "נינטנדו ישראל" תרמה לו מכשיר נינטנדו חדש כולל ערכת משחקים.

כחלק מההליך הרפואי היה על אייל הצעיר לעבור השתלת מח עצם והוא נדרש להיכנס בגיל מצוות לבידוד למשך ארבעה שבועות. בתום התקופה המורכבת החליט אייל להעניק את הנינטנדו החדיש לילד הבא שייכנס לבידוד, וזו נמסרה לבן 10 מכפר כנא. עקב תנאי הבידוד הילדים לא יכלו להיפגש, אך העבירו ברכות זה לזה.

 
אייל רובינפלד. חולם להיות בנאי לגו בדנמרק, צילום: באדיבות המשפחה

"החלטתי לתרום את הנינטנדו כדי שגם אחרים ייהנו פה במהלך האשפוז ביחידה", סיפר אייל. "זה ממלא אותי בתחושה של נתינה. מה שאני מרגיש בחודש וחצי האחרונים זה בחילות ואני רוצה כבר לחזור הביתה. החלום שלי הוא לעבוד בפארק הלגו בדנמרק בתור בנאי לגו. אני רוצה לאחל בריאות לכל מי שנמצא פה ביחידה ושלא יסבלו", סיכם.

ד"ר רוני גפן, מנהל היחידה להשתלות מח עצם בילדים, הודה במהלך האירוע להורים ולילדיהם, ואמר: "סבלתם ממחלות קשות והייתם במצב של סכנת חיים. הדרך שלכם אל הרפואה עברה דרך המדבר שנקרא 'השתלת מח עצם', והנה אתם כאן, בצד של האור ושל החיים. תודה לכם הורים יקרים, שנתתם בנו אמון והפקדתם בידינו את היקר לכם מכל - את ילדיכם, סמכתם על המקצועיות והאנושיות של הצוות הרפואי והסיעודי שלנו, ונתתם לנו להוביל אתכם יד ביד באותו מדבר רצוף סכנות ואתגרים". 

ד"ר שפרה אש, מנהלת המערך ההמטו-אונקולוגי בילדים, ציינה: "יחידת השתלות ילדים נותנת מענה לכלל ילדי צפון מדינת ישראל, מאזור חדרה וצפונה, לילדי הרשות הפלשתינית ואף לילדים מחו"ל במסגרת תיירות מרפא. כל זאת ללא הבדלי דת, גזע ומין. הילדים המטופלים ביחידה הם מגיל אפס ועד 20 וחלקם ממשיכים מעקב במרפאת לטווח ארוך. המעשה של אייל רק מוכיח לכולנו כמה חשוב לעטוף את המטופלים הצעירים הללו בהרבה חום, אהבה ודאגה לזולת. הדבר בא לידי ביטוי בנתינה המיוחדת שלו למטופל אחד שכלל לא הכיר ומעידה על סולידריות רבה ואהבת הזולת".

ביחידה מתבצעות כל סוגי השתלות מח עצם בילדים, החל מהשתלה עצמית, דרך השתלות מתורם בן משפחה, השתלות מתורם זר ואף מדם טבורי זר. מאגר התורמים הזרים של היחידה נסמכך על מאגרי התורמים של ישראל ומגובה על ידי המאגרים הבינלאומיים מאירופה, ארה"ב, אוסטרליה ודרום אמריקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר