ללקק את האצבעות: כל הגלידות לקיץ

עם עליית הטמפרטורות עולה גם התשוקה לגלידה קרה וטעימה • לצד טעמים משוגעים כמו לחם או פנקייק, השנה תמצאו גם גלידות דיאטטיות בטעמים מפתים - עם פחות רגשות אשמה • איזה טעם שווה את הקלוריות ומה יכול להישאר במקרר? המדריך המתוק של הקיץ, וגם מתכונים ביתיים

אכילת גלידה. השנה נהנה מטעמים "משוגעים" // צילום: GettyImages // אכילת גלידה. השנה נהנה מטעמים "משוגעים"

2019 החלה כשנה קשה לכל העוסקים בתחום הגלידות בישראל, ולמעשה לכל עסק שמוצריו מצריכים מזג אוויר חם. "הקיץ התאחר להיכנס, אם ב־2018 בפברואר כבר היה חם, השנה בפסח עוד ירד גשם", אומרת גלית בר דניאלי, סמנכ"לית השיווק של גלידת נסטלה. "באפריל הקטגוריה כולה היתה בירידה של שמונה אחוזים, אמנם חודש מאי כבר תיקן את המצב ואנחנו רואים גידולים משמעותיים, אך השוק יגדל השנה בשיעורים קטנים מאוד, 3-2 אחוזים לכל היותר, בגלל הסיטואציה הזו". 

השנה נראה שיצרני הגלידות הבעירו מנועים כדי להתגבר על החורף האחרון, שגלש עד כמעט למחצית שנת 2019. הגלידריות מציעות גלידות בטעמים משוגעים כמו שילובים בין מתוק למלוח, ואפילו בטעמים של פנקייק וקורנפלקס עם חלב. יש ששדרגו את הגלידות האיטלקיות המשובחות, ואפילו הגלידה האמריקאית עם הווניל השתדרגה לטעמים מטריפים. החברות הגדולות מתחברות למותגי פרימיום, משכללות את המוצרים הקיימים ומנסות לפנות לקהלים חדשים, כך שללא ספק השנה אנחנו רואים חידושים מרעננים בעולם הקר והמפנק.

גלידת קורנפלקס, ג'לטריה // צילום: אנטולי מיכאלו

בר דניאלי אומרת כי בעולם ובישראל בפרט רואים שלוש מגמות עיקריות שמובילות את שוק הגלידות, הראשונה והדומיננטית שבהן היא המגמה של הפרימיזציה. "צרכנים רוצים להתפנק, לקבל מוצרים איכותיים יותר, זה מהלך שמתרחש בעוד קטגוריות של מזון אבל בגלידה זה חזק מאוד ולכן גם החברות עוברות למוצרים שהם יותר יוקרתיים ומפנקים".

המגמה השנייה קשורה בעולם המותגים. "יש השאלה של מותגים מקטגוריות פינוק אחרות לקטגוריית הגלידה, כך שהשנה הבאנו שלגון של אוראו, שהוא שלגון מיוחד שהציפוי שלו נעשה מהקרם של העוגיות, והשנה גם המתחרה שלנו עשה מהלך דומה עם פסק זמן". 

המגמה השלישית שונה לחלוטין מהשתיים הקודמות וקשורה בעולם הוולנס. "בשנים האחרונות הרבה מאוד מהחידושים בעולם בכלל וגם אצלנו בארץ הם כמענה לצרכנים בעולם הגלידה, שמחפשים להתפנק עם מוצר שהוא טוב יותר מבחינה תזונתית", מסבירה דניאלי. "המגמה הזו תופסת עשרה אחוזים משוק הגלידה, שזה לא מעט". 

לדבריה, "מגמה זו טובה להיערכות החברות לחוק סימון המוצרים, שייכנס לתוקף בינואר 2020. בשנה הבאה נשיק גם מוצרים שלא יסומנו, אף על פי שרוב הגלידות כן יסומנו כמוצרים עתירי קלוריות. גלידה אמורה לפנק אותך ולתת לך בוסט של אנרגיה, שאין מה לעשות, יש בה גם סוכר".

קראנץ' וניל עוגיות

רונן זהר, מנכ"ל "הגלידות של פלדמן", מחזק את הדברים ואומר כי "יש מגמה הולכת וגוברת של הליכה לקצוות. מצד אחד, התפתחות של גלידות עשירות יותר, גם בתחום השלגונים וגם בתחום החבילות. לדוגמה, התחלנו לשווק את סדרת הגלידות של Mars עבור לקוחות שרוצים לשלב את הפינוק מעולם השוקולד יחד עם הקרירות והכיפיות של עולם הגלידה. מצד שני, יש התפתחות מגמה של גלידות בריאות יותר ומופחתות קלוריות עם אחוזי פרי משתנים, כמו סדרת 'שייק פרי' שהושקה לאחרונה, עם 50 אחוזי פרי". 

אותו הטעם, חצי מהקלוריות?

לגלידת שטראוס יש גלידה חדשה ומסקרנת שתצא בסוף החודש - טילון מגנום שוקולד לבן. נסטלה הוציאו טילון גדול ומפנק במיוחד של גלידת ריבת חלב עם ליבת ריבת חלב רכה ומטבע שוקולד למעלה. 

מגנום, שלגון הפרימיום של גלידות שטראוס, מתחדש השנה עם שני טעמים חדשים: מגנום דאבל פיסטוק - שלגון שמנת בטעם פיסטוק מצופה בקרם קקאו ובציפוי שוקולד חלב; ומגנום לבן ועוגיות - שלגון שמנת עם ריפל בטעם עוגיות בציפוי שוקולד לבן עם עוגיות. ציון: 10. השוקולד משתלב מצוין עם הטעם של הפיסטוק, מתוק במידה.

לה פרוטה לימונענע תפוח

הגלידות של פלדמן השיקו את קסטת Cookies ושלגון לב מרשמלו לילדים עם סוכריות מזרה צבעוניות. ציון: 6. הגלידה בצורת לב מתוקה מדי, החלק הוורוד בפנים לא היה לטעמנו. 

בן אנד ג'ריס מתחדשים עם ארבעה טעמים בתחום הגלידות ללא חלב (Non-Dairy) המכילות 100% רכיבים טבעיים ומבוססות על חלב שקדים. החברה השיקה את "פינאט באטר קאפ", גלידת חמאת בוטנים עם חתיכות חמאת בוטנים מצופות פאדג' בין שתי עוגיות. ציון: 8. הביסקוויט סנדוויץ' שמבחוץ פריך ורך. מצד שני, טעם הגלידה עצמה קרוב יותר לווניל פשוט מאשר לחמאת בוטנים.

שלגון אוראו

"גודיז" של גלידת שטראוס מציע שני טעמים חדשים: קפוצ'ינו־קוקיז; ושוקולד מריר פיסטוק עם אגוזי לוז. כל קופסה מכילה רק 395 קלוריות ו־20 גרם חלבון. מותג "לה פרוטה" של נסטלה השיקו גלידה בשילוב תות ויוגורט; ושלגון לימונענע עם תפוח. ציון: 9. המתיקות של הפרי מורגשת, פינוק נהדר ומרענן. 

גם בן אנד ג'ריס הפכו את היוצרות לאחרונה כשהוציאו גלידות מופחתות קלוריות בשם "מוו פוריה". מדובר בגלידות שמנת מופחתות שומן שמלאות בצ'אנקים, המכילות 120-132 קלוריות למנה של 100 מ''ל ו־65% פחות שומן.

בשלב הראשון הושקו שני טעמים: גלידת שוקולד מילק אנד קוקיס, המכילה 120 קלוריות ל־100 מ"ל; וגלידת שוקולד בצק עוגיות המכילה 132 קלוריות ל־100 מ"ל. ציון: 7. מדובר בגלידה טעימה מאוד, אבל מבן אנד ג'ריס ציפינו לגלידה מתוחכמת יותר ממה שיש לשוק להציע, והתאכזבנו מעט.

שלגון לב מרשמלו // צילום: סטודיו פלדמן

התחזית: יהיה מתוק. ומלוח

לעומת החברות הגדולות, אין כמו גלידה טובה שהוכנה במקום. נראה שהשנה יש תחייה של גלידות בטעמים שיגרמו לכם לחזור לגלידרייה כדי להפיג את החום בכל שבוע מחדש.

עדי אביטל, הבעלים של רשת גולדה, אומר כי "בעבר גלידריות היו דוכן קטן ובו היתה בחירה בין טעמי שוקו, וניל ומסטיק. היום הגלידריות מספקות חוויית בילוי קצת אחרת. בגלידריות יש מבחר אדיר של טעמים, אפשר להגיע ולטעום ממגוון יצירתי ולהחליט באיזו גלידה להתפנק".

גלידת אניטה // צילום: מאי סושיאל

ב"גולדה" מציעים טעמים חדשים של שוקולד בלונדי, בייגלה מלוח ושוקולד חלב, מסקרפונה גליליות, חלבה קרם פיסטוק, ועוגת גבינה ושוקולד לבן עם קראמבל שוקולד מלוח. באחות התל־אביבית של גולדה, "אניטה", תמצאו גלידות חדשות בטעמים מסקרפונה מלוח עם קראמבל שוקולד, מוס קראנץ' אגוזים, פיסטוק עם שוקולד מריר וחלב, מוס עוגת גבינה עם ריבת פירות יער, ושוקולד לבן וקרמבל חמאה במליחות מעודנת. הגלידות החדשות של שתי הגלידריות חשפו אותנו לרמה מתקדמת של פינוק, גלידת מסקרפונה גליליות קיבלה את הציון הגבוה ביותר בקרב הטועמים שלנו ולכן היא המומלצת ביותר.

גם "וניליה", מותג שמתמחה בגלידה רכה וקרמית, או במילים אחרות ומוכרות יותר - גלידה אמריקאית - נמצא בימים אלה במגמת התרחבות. החברה השיקה את "וניליה סופט סרב", עם סניף ראשון שנפתח לאחרונה בקניון עזריאלי בתל אביב.

גלידת טיול שנתי, וניליה // צילום: יורם אשהיים

הטעמים בגלידרייה החדשה, שיוצאים היישר מהמכונה לגביע, הם: קרם עוגיות, וניל, שוקולד, קרמל מלוח, תותים בשמנת, מנגו ופסיפלורה, פיסטוק ואגוזי לוז, וגם גלידות בטעמים טבעוניים - קוקוס וסורבה פטל. בנוסף, יש שש מנות קומבינציה מושחתות ומפנקות במיוחד, שמהן תפסה את תשומת ליבנו זו הנקראת "טיול שנתי", שמשלבת בין גלידת וניל, במבה נוגט, בייגלה מצופה שוקולד, מרשמלו מדורה, מקופלת ורודה ורוטב שוקולד חלב. 

בגלידרייה החדשה מוצעת גם גרסת ה"עוגילידה" - שתי עוגיות קוקימן פריכות ונימוחות שעוטפות את הגלידה שבחרתם משני הצדדים, עם ציפוי שוקולד חם וטופינג לבחירה.

טילון מגנום, גלידת שטראוס

רשת הגלידריות "אלדו" השיקה את טעמי הקיץ החדשים שלה, שבהם לימון קוקוס - סורבה קרמי מרענן, שילוב של מתוק וחמצמץ; וגלידת יוניקורן, המשלבת שני טעמים - מסטיק ושוקולד, ונוגט אגוזים בשוקולד לבן - גלידה קרמית עשירה.

עם כל הכבוד לכל הגלידריות, הגלידות החדשות והמשוגעות מכולן שייכות לג׳לטרייה שממוקמת במתחם גרינברג בצפון תל אביב ובהרצליה. שם רקח צביקי עשת עם בנו ושותפו, אורי עשת, והקונדיטור נמרוד אייזיק, טעמים בהשראת ארוחות בוקר. בין הטעמים: גלידה בטעם לחם טרי עם ריבת תות תוצרת בית, גלידת פנקייק בתוספת מייפל אמיתי, גלידת קורנפלקס וחלב, גלידת מוזלי וגלידת אגז בנדיקט. 

מילק אנד קוקיז, בן אנד ג'ריס

ריבת חלב אקסטרים

לה פרוטה, נסטלה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר