"המדינה מוותרת, וזה מכעיס אותי": המיזם החברתי החדש של נוי הדס

בעלי רשת "נוי השדה" השיקה חנות אאוטלט שתמכור, בזול, מוצרים שיגיעו מחקלאים ישראליים • הדס גם תקפה את מדיניות היבוא החדשה של הממשלה: "ויתרו על החקלאות, וזה מדאיג אותי – אציע לצרכנים מחירים תחרותיים"

חנות האאוטלט של נוי השדה בירקונים, צילום: יחצ

נוי הדס, בעלי רשת "נוי השדה", לה עשרות סניפים ברחבי הארץ, השיקה היום (שלישי) מתחם אאוטלט למכירת פירות וירקות בצומת ירקונים שבפתח תקווה, שיתפרש על פני 500 מ"ר ושבו ימכרו באופן ישיר לצרכן תוצרת חקלאית במחירים זולים.

המתחם מקורה ומעוצב, והוא יציע מאות מקומות חניה בחינם ומקומות ישיבה מוצלים בנוף הטבע. במקום יהיו משטחי סחורה של החקלאים עם לוגו של כל אחד מהם, זאת על מנת שהצרכנים ייחשפו לחקלאי שעומד מאחורי הסחורה.

לפי הודעת החברה, בין המוצרים ניתן יהיה למצוא מלפפון שמחירו יעמוד על 2.9 שקלים לקילוגרם, בננה תעלה 3.9 שקלים לק"ג, אבוקדו 4.9 שקלים, עגבנייה 2.9 שקלים, גזר ארוז 2.9 שקלים לקילו, אננס ב-19.9 שקלים ליחידה, שתי אריזות של אוכמניות ב-20 שקלים ומארז תותים במשקל 500 גרם ב-5.9 שקלים, ועוד.

הדס סיפרה ל"ישראל היום" כי היא החליטה לפתוח את המקום בתגובה לרפורמת פתיחת היבוא: "הבנתי שהממשלה מחליטה לוותר על החקלאות. החקלאים אומרים לי שאם לא אקנה משטחים שלהם, הם יזרקו אותם או שישחטו אותם מבחינת מחיר הקנייה ברשתות המזון. התוצרת הזו תהיה הרבה יותר טרייה מהסופרים, והמחירים שלה יהיו זולים ותחרותיים לצרכן. עם עגלה מלאה בפירות ובירקות אפשר להגיע ל-100 שקלים".

יח"צ

היא המשיכה לצאת נגד הרפורמה, ואמרה שאין סיבה לפתוח את השוק ליבוא: "אני באמת מודאגת. אני חקלאית של 120 דונם באבן יהודה. ישראל לא אהודה בעולם ואנחנו חייבים לשמור על הביטחון התזונתי שלנו ולייצר את האוכל בעצמנו, אחרת נגווע ברעב. שיבואו למקום שלי שרים בממשלה ושינסו לפתוח עוד מקומות כאלה בארץ, ושלא ייתנו מקום ליבוא. המטרה שלי היא להקים מתחם כזה בכל עיר בארץ ".

חנות האאוטלט של נוי השדה בירקונים, צילום: יחצ

על העובדה כי מחירי הפירות היו גבוהים מאוד השנה, בהם ענבים, ולגבי הטענה כי יבוא יכול להוזיל את העלויות, הדס אומרת: "כיום יש יבוא לענבים, שעולים יותר מהענבים הישראלים בקיץ. ענבים זו לא חולצה שמיוצרת בסין וששולחים אותה ארצה, פירות זה מוצר עדין שמצריך הובלה וקירור. יבוא רק יעלה את המחירים ויוריד את האיכות".

לדבריה, החקלאים יכולים להיות אלה שיהיו הפתרון ליוקר המחיה – ולא הבעיה. "רשתות השיווק גוזרות את הקופון, יש פחת וזה עולה כסף, דבר מתגלגל לצרכן", היא אומרת. "המדינות בעולם משקיעות בחקלאות ובביטחון תזונתי, ומדינת ישראל, שיש לה חקלאות משגשגת וללא חומרי הדברה, מחליטה לוותר. זה מאוד מכעיס אותי".

באשר לאיכות המוצרים, הדס אומרה כי אין בכוונתה להתפשר על הטריות: "הסחורה תגיע מדי יום ביומו, אני לא הולכת למדף אותה. הכל יגיע עם המיתוג של החקלאים, היישר מהקרטונים. זה חוסך עלויות היות והסחורה לא עוברת מיון לפי גודל. זו סחורה הרבה יותר איכותית וטרייה מאשר ברשתות המזון".

חנות האאוטלט של נוי השדה בירקונים,

לשאלה אם תהיה זולה יותר מרשתות שיווק כגון "רמי לוי", ענתה: "בסל הכולל, אני מאמינה שאהיה במחירים של 'רמי לוי' או אפילו יותר זולה בחלק מהמקרים. אם רשת מוכרת עגבנייה כלוסט לידר, מה עם הפלפלים ומה עם התותים? כמו כן, בניגוד לרשתות, לנו יהיה את כל המגוון. אנשים רוצים גם אוכמניות ואננס במחירים זולים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר