השמיים ברוב הארצות סגורים כמעט לחלוטין בעקבות וירוס הקורונה, כשחווית הטיסה, אליה התרגלו רבים ברחבי העולם, הפכה לנדירה מאוד ונעשית רק במקרים בהם ממש אין ברירה. אבל מסתבר שיש אנשים רבים שממש מתגעגעים לישיבה במטוס, ולתחושה המיוחדת והחגיגית שישיבה זו נותנת.
זו הסיבה מדוע יש כאלו שמייצרים ומעלים לרשתות החברתיות תמונות מבוימות שלהם ליד חלון מטוס במהלך טיסה, או תמונות שלהם כאילו הם מבלים באתרי נופש בחו"ל. אבל מסתבר שהצורך בחוויה הוא כל כך גדול אצל חלק מהאנשים, עד שמסתבר שיש שמזמינים הביתה את ערכות הארוחה של הטיסה וסועדים אותן כאילו הם נמצאים על המטוס.
כן, כן, בארה"ב שיווקה עד היום חברת התעופה ג'ט בלו איירווייז 40 אלף ערכות ארוזות שמיועדות לרוב למטוסים. מי שמשווק את הארוחות האלו היא חברת Imperfect Foods, שעוסקת בניצול מזון שנותר בחברות ובמפעלים ללא קונים. מדובר במארז הכולל בתוכו: חטיפים, גבינות מסוגים שונים ודובדבנים מיובשים. מנכ"ל החברה סיפר כי "חברת התעופה נתקעה עם כמות עצומה של מזון ושל אריזות שהיא לא הייתה יכולה לעשות איתם כלום. מה שמכרנו מזה וששיווקנו ללקוחות זה טיפה בתוך ים פסולת האוכל שהסגר הזה ייצר".
בחברת ג'ט בלו עצמה הסבירו כי "בעקבות הקורונה הקטנו מאד את שירותי ההסעדה שלנו בטיסה לאלו שכן ממשיכים לטוס וזאת כדי להקטין את החשיפה של צוות המטוס לנוסעים ולהקטין את הסיכון שלהם לחלות".
דובר החברה הוסיף כי מדובר בבעיה של מלונות מסעדות, וגם של חברות תעופה גדולות. "כל תחום התיירות נתקע עם אריזות וסוגי ארוחות ששולמו כבר, והמוצרים ארוזים. הבעיה היא שאי אפשר למכור את זה בצורה נרחבת לסיטונאים כי הכל בנוי סביב מנה לאדם אחד בכל אריזה. לכן למשל התחלנו לחשוב על איך למזער את ההפסד וכיצד למכור שוב את המוצרים האלו. אבל מדובר בתהליך איטי ולא פשוט של אריזה ומיתוג מחדש".
