לירון קופר ויובל גרודק // צילום: יחצ // לירון קופר ויובל גרודק

"הטלפונים לא מפסיקים לצלצל, אנחנו בהייפ מטורף"

האנשים שמאחורי "גרופר" - מיזם המשקאות האורגנים המוגזים, מספרים על קמפיין מימון ההמונים, החבירה לעפר שכטר והעתיד המבטיח • מרימים לעצמאים

החודשים האחרונים אופיינו בשלל קמפיינים מושקעים ומגוונים למימון המונים, רבים מהם באו מעולם הקולינריה ונועדו להציל מסעדות מוכרות ומפורסמות, אך לצד אלו מצאנו גם לא מעט פרויקטים שאפתניים ומושקעים, ספרי בישול, מסעדות חדשות ומוצרים חדשים.

אחד מן הקמפיינים הבולטים ביותר היה של לירון קופר ויובל גרודק, צמד יזמים העומד מאחורי המותג "גרופר". מדובר במשקה מוגז אורגני העשוי מרכיבים טבעיים בלבד - פרי אורגני, מינרלים וגז. הצמד חולם "לנגוס" בנתח השוק של המשקאות המוגזים והלא בריאים של החברות הגדולות, עם מוצר ששם דגש על בריאות וטבעיות.

השניים חברו לשותף שלישי ומפתיע, עפר שכטר, שהפך גם לפרזנטור של החברה בצילומי הפרסומת, סרטון התדמית ואפילו האירוחים והקידום בתוכניות הבוקר בזמן שהקמפיין היה באוויר. בסופו של דבר, העבודה המאומצת לכל אורך הקמפיין הוכיחה את עצמה והקמפיין הסתיים בהצלחה מרובה, עת גויסו למעלה מ300,000 שקלים, 50 יותר ממטרת הגיוס. כעת, כשהחלק הקשה מאחוריהם, שוחחנו עם גרודק בכדי לשמוע על התהליך, הרעיון והתוכניות לעתיד.

משקה תפוחים אורגני של גרופר // צילום: יחצ
משקה תפוחים אורגני של גרופר // צילום: יחצ

"אני ולירון הכרנו בלימודי וטרינריה לפני כעשר שנים", הוא מספר. "מאז כל אחד פנה לדרכו אך היינו בקשר קרוב בכל הזמן הזה. לפני כשנתיים וחצי כשפניתי ללירון עם ההצעה לפתח לייצר ולעשות שינויי מהותי עם פוטנציאל גדול לשוק בישראל שבבסיסו צריכה בריאה וזה דרך משקה קליל וטעים ישר הוא התלהב מהרעיון והתחלנו לעבוד על זה, ואחרי חצי שנה החלטנו שאנחנו משקיעים את כל זמננו ב'גרופר' וגורמים לזה לקרות".

למה דווקא משקה מוגז?

הבחירה במשקה מוגז הייתה תהליך, המוצר הראשון שעבדנו עליו דווקא לא היה מוגז אך לאחר מחקר שוק הבנו שרוב הצריכה היא של משקאות מוגזים ובנוסף לכך בקטגוריה הזו אין שום פתרון בריא יותר למוצרים השונים בשוק, ומכיוון שהמטרה שלנו היא לגעת במספר הרב ביותר של אנשים שנוכל החלטנו לעשות שינוי וליצור  משקה מוגז שהוא בריא יותר. שקיפות גם היוותה נושא מרכזי ביצירה של המוצר ובהמשך העיצוב שלו, אנחנו רוצים שיהיה מאוד פשוט וקל להבין מה מכילים המוצרים שאנחנו מכניסים לגופנו ברמה האישת ולכן כל המוצרים שנייצר יהיו כאלו.

פניתם לחברות גדולות בתחילת הדרך? כיצד הן הגיבו?

בתחילת הדרך כשהיינו בשלב הרעיון ותחילת פיתוח המוצר פנינו למספר חברות גדולות בכדי להבין את הצד שלהם כלפי מוצרים מהסוג הזה ולבדוק אופציה של שיתוף פעולה במקום בו היינו. תמיד המטרה העיקרית שלנו היית לחבור לחברה בעלת יכולת הפצה בכדי שהמוצר יהיה נגיש למספר רב ביותר של אנשים, לאחר ההבנה שבכדי להתקדם איתם בכיוון הזה מלבד מוצר מוגמר עלינו להראות גם את הצורך הרב בשוק (שאותו חקרנו) החלטנו לממן את כל פיתוח המוצרים מכיסנו, שזה כלל יצירת הטעמים ומבחני טעם, מציאת חומרי גלם איכותיים ביותר ושותפים נכונים לייצור של המוצרים, וכמובן מיתוג נכון אשר ישקף את האג'נדה שלנו. אחד היוזמות שהכי מרגשות אותנו להמשך הדרך היא הקמת עמותה אשר תתמוך בהסברה של צריכה בריאה ולשם כך מכל מוצר שיימכר יופרש חלק מסוים. 

לירון קופר ויובל גרודק // צילום: יחצ
לירון קופר ויובל גרודק // צילום: יחצ

כאשר הגענו לשלב של מוצרים מוגמרים, אישורים מכל הגורמים הרלוונטיים ומציאת מקום ייצור אידיאלי חשבו באיזה צורה אנחנו רוצים להמשיך כי אנחנו צריכים מימון לשם הייצור הראשוני, האפשרויות היו כמובן לחזרו ולפנות לחברות בשוק, קרנות או משקיעים פרטיים, והיה גם את גיוס ההמונים. 

ההחלטה ללכת לגיוס המונים בהדסטארט נבע ממספר סיבות שהעיקרית מבניהן היא כמובן יצירת קהילה סביב גרופר, להראות שהרעיון של מוצר כזה בשוק הוא משהו שאנשים צריכים ורוצים, לעצמינו ידענו את זה לכל אורך הדרך אך עכשיו יש לנו את הוולידציה לכך, אנשים רכשו את המוצרים מראש, שיתפו עם החברים והמשפחה שלהם, פרגנו מאוד בכל דרך אפשרית בהודעות, טלפונים, מיילים, תגובות זה עלה על כל הצפיות,  ומכך גם אנחנו מראים צורך עיקרוני למוצרים שלנו בשוק (2300 תומכים שזה מטורף).  

אנשים האמינו במוצר שאתם רוצים לייצר?

במהלך פיתוח המוצרים נפגשנו עם מספר גדול של יצרנים, חלקם גם משווקים של מוצרים, לא כולם בקטגוריה שלנו. אחד הדברים שחיזק אותנו לכל אורך הדרך היה לקבל תגובות על הטעם, הרעיון, הנראות והסיפור שעבדנו עלייהם כל כך קשה מאנשים שנמצאים וחיים את העולם הזה שנים רבות. 

במהלך זמן הפיתוח של המוצרים הבנו גם שהערך האמיתי שיצרנו ושאנו רוצים להעביר ללקוחות צריך להיות בדרך קלה ומוכרת ולכן חשבנו להכניס שותף פרזנטור למותג, כך הגענו לעפר שכטר, שהוא בעצמו טבעוני ובעולם של צריכה בריאה ובכלל אורח חיים בריא, החיבור היה מיידי ומהיר, הוא התחבר לאג'נדה של החברה למוצרים ואלינו.

איך היו התחושות במהלך הקמפיין? 

בתחילת הקמפיין הייתה התרגשות מטורפת היות ואחרי שנתיים של פיתוח ועבודת מחקר יוצאים משיחות של חדרי חדרים אל העולם לראשונה מראים את המוצר לצרכנים שיכולים להגיד את דעתם על המוצר וכמובן ההבנה שמפה החיים שלנו הולכים להשתנות וגרופר קם לחיים. כבר בשבוע הראשון היינו בפריים טיים בשתי תוכניות שונות וההייפ היה בשמיים. הפרסומת שצילמנו עם עפר שכטר שודרה למאות אלפי צופים חשבנו שמפה הדרך שלנו סלולה.

משקה לימונים אורגני של גרופר // צילום: יחצ
משקה לימונים אורגני של גרופר // צילום: יחצ

מאוד האמנו במוצר וביכולת שלו לגעת באנשים, לא לקחנו בחשבון שצריך להשקיע הרבה מאוד בכדי להגיע אל האנשים, במיוחד כאלו שלא מכירים איך עובדת הפלטפורמה של גיוס המונים, שרוכשים את המוצרים תקופה מסויימת מראש (בעולם שכולם רוצים לקבל הכל עוד היום). אחרי כמה שבועות הקמפיין נתקע, ההתרגשות ירדה ולחץ השתלט עלינו. ירינו לכל הכיוונים ולא ויתרנו, האמת ששבועיים לפני הסוף הייתה אווירה שזה לא הולך לקרות והיה רגע של משבר.

מה קרה בשבוע האחרון שעזר לכם לגייס סכום כסף כל כך גבוה?

בשלב מסויים במהלך הקמפיין, רגע לפני שהתייאשנו, קיבלנו בוסט עידוד מגורמים מ"הדסטארט" שתמכו בנו. לקחנו כמה ימים נוספים חשבנו על מה שעברנו, על התגובות שאנחנו מקבלים ומה חוסם אותנו מלהגיע לאנשים, ואז הבנו שאנחנו מוכרים רעיון מאוד מדהים אך בעולם המהיר שאנחנו חיים חשוב להבין את זה ולהעביר את זה לקהל, וברגע ששינינו את המסרים ואת דרך ההגעה לקהל (שהם הקהילה המדהימה שלנו היום) התחלנו לראות שינויי מטורף בכל יום שעה ודקה, וזה לא הפסיק לרגע עד הדקות האחרונות של הקמפיין. 

בנוסף בעקבות ההבנות האלו הרבה מהעבודה שהיינו צריכים לעשות לפני ההדסטארט התחלנו לעשות באמצע הקמפיין חרשנו את הארץ לתת טעימות לכל מי שיכול לפרסם אותנו אצלו במדיות שונות (מאמני כושר, שפים, מובילי דעה, אושיות פייסבוק ואינסטגרם, מפורסמים) לשלוח בריף לכל הכתבים לדבר עם כל האדמינים של קבוצות גדולות בפייס והכל פשוט התפוצץ בשבוע האחרון, העבודה הקשה השתלמה.

משקה תפוז דם ודומדמניות אורגני של גרופר // צילום: יחצ
משקה תפוז דם ודומדמניות אורגני של גרופר // צילום: יחצ

בכל התהליך הזה לא עבדנו לבד, קיבלנו תמיכה מדהימה מהצוות של ההדסטארט מהרבה בחינות והם בעצמם כל כך אהבו את המוצר שרכשו למשרדים שלהם. בנוסף חברת הפרסום שהתחלנו לעבוד איתה ממש עשרה ימים לפני הסוף שעזרו לנו בפיתוח ויצירה של המסרים והגעה לקהלים נכונים ובנוסף זה נתן לנו את הזמן לדבר עם אנשים מהמעגלים שלנו, קהילות עסקים ועוד. בסופו של דבר ברגע שכדור השלג הזה התחיל להתגלגל לא היה אפשר לעצור אותו וכולם רצו להיות חלק מהדבר הענק הזה

איך התגובות שמגיעות מהקהילה החדשה שיצרתם?

התגובות מדהימות, כל תומך כשהוא מסיים את הרכישה יש לו אופציה לרשום תגובה ורובם לא התעצלו ורשמו לנו תגובות מרגשות מהפשוטה ביותר כמו "תודה שאתם קיימים" ועד "שנים שאין לי מה לשתות חוץ ממים זה בול מה שחסר בארץ אתם מדהימים" "מזל טוב חמודים!!!!!!!!! מאוד מרגש♡סוף סוף קצת יותר אמיתי על המדפים קצת פחות בולשיט. דוזפאפואה".

הטלפונים לא מפסיקים לצלצל מעסקים שרוצים את המוצרים שזו מחמאה ענקית ובעיקר ההבנה הגדולה מכך של הצורך מהשוק למוצרים שלנו.

יש לנו קהילה מדהימה שמפרגנת בלי סוף.  אנחנו שומעים הרבה ש'זה אחד הדברים הכי מדהימים שיקרו' ואנחנו בהייפ מטורף שהם כבר חלק מהשינוי בצריכה.

מה התוכניות להמשך? רוצים להיות משווקים בכמה שיותר מקומות? לייצר משקאות נוספים?

כרגע אנחנו מתמקדים בייצור של המוצרים ושליחה לכל מי שרכש אותם דרך ההדסטארט. ואחת המטרות המרכזיות היא להיות נגישים מבחינה פיזית בכמה שיותר מקומות בישראל ולשם אנחנו שואפים, ונעשה זאת על ידי עבודה עם מפיצים מובילים שמאמינים בנו ובאג'נדה. לגבי ההמשך אנחנו בתהליך של עבודה על מוצרים חדשים, אנחנו מבינים שחדשנות ויצירת ערך רב ללקוחות שלנו הם הבסיס שלנו. כרגע אנחנו עוד לא יכולים לשתף על אילו פיתוחים נוספים אנחנו עובדים אבל לגמרי יש למה לצפות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...