תנובה מתחרה ברשתות המזון: תנובה, קבוצת המזון הגדולה בישראל, משיקה את אתר תנובה מרקט, פלטפורמת סחר לרכישה ישירה שהקימה בשיתוף אתר שוקבוק בניהולו של אייל יעקובי, המתמחה במכירה ישירה של פירות וירקות טריים ישירות מהחקלאים.
אתר תנובה מרקט, שעלה בימים אלה להרצה, יציע מגוון רחב של ירקות ופירות טריים, מוצרי חלב, לחמי בוטיק של "לחם בטחנה", שתילים - לרבות עשבי תיבול, פסטות טריות ומיצים. בהמשך הוא יתרחב לתחומים נוספים בעולם הטרי, לרבות ביצים ובשר, זאת בהתאם לביקושים. אתר תנובה עד הבית, שהיה פעיל בתקופת הקורונה, לא יפעל יותר.
אתר תנובה מרקט מציע פריסה רחבה ומגיע ליותר מ-600 יישובים, בין שדה בוקר בדרום ועד הקריות בצפון. כמות היישובים תורחב בהתאם לביקושים. נכון להיום ניתן להזמין את השירות מהיום למחר באזור המרכז למזמינים עד השעה 19:00, ובאזורים אחרים המשלוחים יגיעו כמה פעמים בשבוע ובהתאם לביקושים.
לרגל ההשקה, עד אמצע ינואר, המזמינים מעל 100 שקלים יקבלו משלוח חינם, לאחר מכן עלות המשלוח תהיה 35 שקלים למזמינים עד 100 שקלים, 25 שקלים למזמינים בין 101-400 שקלים וחינם למזמינים מעל 400 שקלים. באתר החדש, לדוגמה, תעלה גבינת פיראוס בולגרית 16 אחוז שומן 22.8 שקלים, לעומת 19.8-23.7 שקלים במייסופרמרקט, עגבניות כ-7.9 שקלים ויופלה 4.7 שקלים או 4 יחידות ב-16 שקלים.
אביבית רוטליין, מנהלת פעילות תנובה מרקט מסרה ל"ישראל היום": "הפעילות של תנובה עד הבית התרחשה בקורונה, כשהשסופרים התקשו לספק את כל הסחורה. הפעילות הזו הסתיימה והוחלפה. האתר החדש הינו במקביל לשוקבוק, והוא נולד מתוך מטרה לחזק את הקשר עם הצרכנים ולהציע סל רחב של מוצרים טריים בסטנדרט גבוה עם משלוח עד הבית. אנחנו יודעים לזהות ביקושים גבוהים באמצעות אלגוריתם, ובעקבותיהם נרחיב את אזורי החלוקה והתדירות".
מה היתרון שלכם? יש היום פתרונות שונים בתחום. יאנגו דלי, למשל, מספקים מוצרי מכולת עד 15 דקות.
"אנחנו מהווים את הפלטפורמה של מכירה ישירה מהיצרנים, ישירות מהחקלאים, מהמחלבות של תנובה ומהמאפייה שאופה את הלחם רק אחרי שהזמנת אותו. אנחנו מספקים חוויית טריות יוצאת דופן. אנחנו מגיעים הכי מהר שאפשר מזמן הקטיף, מהמחלבה ומהמאפייה, ומקצרים את זמן המשלוח. עם זאת אנחנו לא מחזיקים מלאים ולכן אנחנו לא יכולים להגיע תוך שעה".
ומה בנוגע למחירים?
"המחירים שלנו מגלמים את השירות שאנחנו נותנים, בכך שאנחנו לא מחזיקים מלאים ומספקים מוצרים טריים, ויש לזה עלויות לוגיסטיות. המוצרים מגיעים ללקוחות באמצעות מערך משאיות קירור ישירות מתנובה מרקט ועד בית הלקוח, וכן באמצעות מארזים הכוללים חומרים מבודדים. עם זאת, זה לא שירות פרימיום. המחירים הוגנים לחלוטין ומשקפים את השירות שהצרכנים מקבלים".
המטרה של תנובה כרגע היא להתחרות ברשתות המזון?
"המטרה שלנו היא להגיע לצרכנים ולחזק את הקשר איתם שלא רק דרך מדפי הסופר. היום המגמות הצרכניות רבות, ואחת מהן זו הפרדת הקנייה, שלפיה הצרכנים מפרידים את קניית הירקות והפירות מהלחמים וכו'. חשבנו על סל שעונה על המגמה הזו וגם על מגמת האונליין שמתחזקת. זו חוויה אחרת ופלטפורמה נוספת".
אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה, מסר: "מדובר במהלך אסטרטגי שהינו חלק מאסטרטגיית המכירה הישירה לצרכן של תנובה (D2C), ואחד ממנועי הצמיחה, שאותם הקבוצה הגדירה לשנים הקרובות. בעקבות הצלחת מהלך 'תנובה עד הבית' בתקופת הקורונה, זיהינו צורך בקרב הציבור לקבל מוצרים איכותיים וטריים עד הבית. תנובה עם סל המוצרים הרחב שלה, בשילוב היכולות של שוקבוק ואיכות המוצרים ישירות מהחקלאי, יאפשרו לצרכן ליהנות מחוויית קניה איכותית".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו