אל תפספסו: סדרת הרצאות על המטבח של נחמה ריבלין ז"ל

לקראת סיום תערוכת "מטבח משלה", המבוססת על מתכוניה של אשת הנשיא לשעבר, שהלכה לעולמה לפני כשנתיים וחצי, מגישים במרכז "אסיף" יום שעסוק במורשת הקולינרית של ריבלין • על הפרק: אפרטיבו הדרים, מאחורי הקלעים של התערוכה והרצאה בנוכחות הנשיא לשעבר על מטבח ירושלמי

נחמה ריבלין

בתחילת חודש יולי נפתח באופן רשמי המרכז הקולינרי "אסיף", מקום שבהחלט אפשר לומר עליו שהוא מושקע ובעיקר חריג בנוף הקולינריה הישראלית, כזה שמקדש את התורה שעומדת מאחורי עולם הקולינריה הישראלי, ולא רק. נעמה שפי, המנכ"לית, אמרה אז שאסיף ישמש "בית לטיפוח תרבות האוכל בישראל ועידוד חדשות ויצירתיות".

התערוכה הראשונה שעימה יצאו לדרך באסיף הוקדשה כל כולה לנחמה ריבלין ז"ל, אשת הנשיא לשעבר ראובן (רובי ריבלין), שהלכה לעולמה ביוני 2019. לריבלין מורשת קולינרית מרשימה מאוד הכוללת, בין היתר, למעלה מ-1,000 מתכונים אותם רשמה בכתב ידה לאורך השנים, ואת כולם שמרה.

בתערוכה ניתן היה לראות גם שלל ספרי בישול וכלי מטבח לצד אותם מתכונים שנכתבו על כרטיסיות ודפים פשוטים. לאחר מותה, תרמה משפחת ריבלין את "עיזבונה הקולינרי" למרכז אסיף, שם למעשה הציגו את התערוכה עד ימים אלו.

המרכז הקולינרי אסיף, צילום: אמיר מנחם

כעת, לקראת סיום הצגת התערוכה לזכרה של ריבלין, יוצאים במקום ביום חגיגי ובו סדרת הרצאות על טהרת המורשת הקולינרית של אשת הנשיא לשעבר. האירוע יתקיים ברביעי הקרוב לאורך כל שעות היום ובמהלכו יוגשו גם מנות מיוחדות בהשראת המתכונים והאוספים של נחמה ז"ל.

בין השעות 10:00 בבוקר עד 13:30 יתקיימו מושבים לקהל המקצועי.

16:00-19:00 אפרטיבו הדרים בקפה אסיף בשיתוף עם Moli - House of Drinks
"פירות ההדר היוו חלק בלתי נפרד ממטבחה של נחמה ריבלין. כבת להורים פרדסנים שגדלה במושב חירות, היא סירבה כל חייה לקנות לימונים מהירקן - רק מהעץ! כי אחרת אי אפשר לגרד מהקליפה והעוגה תיהרס. קפה אסיף יארחו את Moli לאפרטיבו עם משקאות מבוססי פירות הדר, שילווו במנות קטנות והדריות ממטבח הנסיונות של אסיף".

המרכז הקולינרי אסיף, צילום: אמיר מנחם

17:00-18:30 מאחורי הקלעים של התערוכה ״מטבח משלה״ - סיור ושיחה עם רונית ורד וענת ריבלין
"התערוכה הפותחת של מרכז אסיף הוקדשה למטבחה של נחמה ריבלין, רעייתו המנוחה של נשיא המדינה העשירי. בסיור מיוחד שיועבר על-ידי אוצרת התערוכה רונית ורד ובתה של נחמה, ענת, נשמע על תהליך אוצרות התערוכה - החל משלב ליקוט האוספים הרבים של נחמה, כלה במחקר והסיווג שלהם ועד להקמת התערוכה והחווה האורבנית בהשראתה. הסיור ילווה באנקדוטות מחייה של נחמה ויסתיים במטבח הניסיונות של אסיף עם שיחה ונשנוש קל".
מחיר: 60 ש״ח

18:30-20:00 מעורב ירושלמי - בין כור היתוך לרב-תרבותיות: הרצאה של שמיל הולנד. (בנוכחות ראובן (רובי) ריבלין).
הרצאה הבוחנת את המושגים מטבח אותנטי, ומטבח מסורתי. מתוך מחקר על גלגולו והתפתחותו של המטבח הירושלמי ב-150 השנים האחרונות, בין שני הקטבים של מטבח מקומי מסורתי ומטבח של מהגרים. ההרצאה תלווה בקיגל ובירה ״הדובים״.
מחיר: 80 ש״ח

לילינבלום 28 תל אביב
לפרטים נוספים https://asif.org/he/nechama-rivlin-events-series/

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר