גם זה קיים: המרכז הקולינרי "אסיף" לא דומה לשום דבר שהכרתם

על חורבות L28 נבנה מה שמסתמן להיות מקדש האוכל הישראלי • "אנחנו נמצאים בנקודת זמן ייחודית, לבחון מטבח בתהליך התהוות מרתק ולחקור את שורשיו והשפעותיו" • לכל הפרטים

תכירו את "אסיף", צילום: עמית גירון

בין שלל המיזמים החדשים שנפתחו או עתידים להיפתח בתחום הקולינריה הישראלי - בולט אחד שמאיים לטרוף את הקלפים, הן מבחינת ההשקעה שנעשתה בו והן מבחינת מה שהוא מציע. תכירו את "אסיף", ארגון ללא מטרות רווח בשיתוף עם Start-Up Nation Central, ומרכז יחיד מסוגו לתרבות קולינריה.

מרכז תרבות קולינרית. "אסיף", עמית גירון

מה אומר בעצם "מרכז לתרבות קולינרית"? לדברי המייסדים, זהו מרחב תרבותי וקולינרי "שישרטט קווים לדמותו של המטבח הישראלי החדש ויהווה מקום להתנסות במנות, מתכונים וחומרי גלם המאפיינים אותו". תוכלו למצוא שם ספרייה הכוללת יותר מ-1,500 ספרים מעולם הקולינריה, ספרי מחקר או מתכונים לצד גלריה שבה יוצגו תערוכות מתחלפות, וכן, כולן בנושא אוכל.

הספרייה במרכז "אסיף", עמית גירון

בחלל המושקע והמטופח, שנבנה על "חורבות" המסעדה L28 האהובה שאירחה שפים מתחלפים, נמצא גם סדנאות קולינריות, ארוחות וכמובן, הלהיט של הרגע - פופאפים מתחלפים בהובלת שפים מקומיים, ולא רק. 

בימים שבשגרה נמצא במקום בית קפה-מסעדה מבית קבוצת "פועה", שיציע תפריט שיתבסס על חומרי גלם מקומיים, חלק מהם גדלים בגינה הוורטיקלית שהוקמה על גג הבניין. במקביל, השפית איילת לטוביץ' תנהל את מה שנקרא "מטבח ניסיונות", שיוקדש לבחינה מקצועית של מתכונים היסטוריים ומיוחדים שייעשו בשיטות בישול חדשניות.

גינה וורטיקלית על גג הבניין, עמית גירון

נעמה שפי, מנכ"לית "אסיף": "ב-15 השנים האחרונות עבדתי בניו יורק במשרות שונות בתחום הקולינריה היהודית והישראלית וראיתי את המהפך הדרמטי שעבר המטבח הישראלי ותפיסתו בציבור הרחב ובתקשורת. אנחנו נמצאים בנקודת זמן ייחודית, לבחון מטבח בתהליך התהוות מרתק ולחקור את שורשיו והשפעותיו. אוכל הוא מדיום נגיש וחושני שמאפשר שיח בנושאי זהות, על כל גווניה, ונותן במה לקבוצות שונות בחברה הישראלית. אני נרגשת ש'אסיף' ישמש בית לטיפוח תרבות האוכל בישראל ועידוד חדשנות ויצירתיות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר