האנשים שישנו את כל מה שאתם יודעים על תה

שני יזמים צעירים רקחו במבשלה קטנה בהרי יהודה סדרה של תמציות חליטה ייחודיות שניתן לשתות קרות, חמות וכבסיס לקוקטייל • טעמנו והתלהבנו

חם, קר או כקוקטייל, המוצרים של אנשי התה, צילום: שגיא סרויה

ישראל ראתה בשנים האחרונות מהפכה של ממש בתחום התה. מותגים בינלאומיים, חנויות תה, מסורות שתיית תה חדשות ומאות מוצרים חדשים שטפו את שוק התה הישראלי ושינו לחלוטין את התפיסה של הישראלי לגבי המשקה. אך כעת, בסדנה לא גדולה בהרי יהודה, נחלטת לה המהפכה הבאה בתחום התה בישראל.

אם אתם פוקדים בתי קפה באופן קבוע, ייתכן וכבר יצא לכם לטעום מהמוצרים של "אנשי התה" מבלי שידעתם על כך. החברה הצעירה, שמייצרת תמציות של חליטות טבעיות, מספקת זה זמן רב מוצרים עבור בתי קפה, מסעדות וברים שמשפרים את התה הקר ואת הקוקטיילים על בסיס תה המוגשים בעשרות בתי עסק.

אנשי התה הם היזמים הצעירים יואל סמואל גולדברג ושורה קרסלבסקי שהגיעו מעולמות הקולינריה. השניים חולקים תשוקה עמוקה לתה והערצה לטקסי התה שנערכים מזה מאות שנים ברחבי הגלובוס. יואל ושורה החליטו כי ברצונם להפיץ את תרבות התה עתיקת היומין גם בישראל ולייצר משקאות מרגשים ומרעננים לחובבי התה ומשקאות הבריאות.

מארז תמציות של אנשי התה, צילום: שגיא סרויה

בתחילת דרכם הם ניגשו למלאכה בלילות לאחר שסיימו את משמרתם בבתי הקפה השכונתי בשינקין (קפה תמר לשעבר), אז החלו במספר רב של ניסיונות שהתפרשו על פני תקופה של מעל שנה ליצירת טעמי תה טבעיים, בריאים ובטעמים לא שגרתיים. כשהגיעו ליצירת משקה שהפעים אותם הם החלו לשווק אותו בשיטת ה OLD SCHOOL-  רכובים על אופניים ממסעדה למסעדה. מי שטעם נדלק, ומי ששמע את הסיפור מיד הרגיש חלק ושותף לדרך של בניית המותג וכך באופן טבעי  נוצר קהל אדוק שחיכה למשלוח השבועי, די מהר נוצרה קהילה שגובשה על בסיס התשוקה למשקאות וטקסי שתיית התה המשותפים.

כעת היזמים הצעירים שעומדים מאחורי בקבוקי התמציות רוצים להגיע למטבח הביתי של הישראלים. אנשי התה משיקים את  Tea lovers סדרה שלחמש תמציות איכותיות על בסיס עלי תה מובחרים עשירות בפירות, צמחים ותבלינים שיוצרו בהקפדה במבשלת בוטיק בהרי יהודה שם הן מופקות מדי שבוע בבישול מסורתי ארוך ע"י בסיס מתכונים שפותחו על ידי היצרנים עצמם. מאחורי המוצר עומדת תפיסה שלמה של ייצור מקומי, אקולוגיה ובריאות.

המנצח הגדול, צ'אי מסלה של אנשי התה, צילום: שגיא סרויה

הטעמים נעים בין המוכר והאהוב למסקר והמרגש. סדרה של טעימות במערכת הכתירה את הצ'אי מסלה של אנשי התה כממכר ביותר מבין הטעמים השונים. את הצ'אי מסלה מומלץ לשתות קר ולערבב עם חלב. "דובדבן שובב", חליטת דובדבן והיביסקוס גם רשמה התלהבות כללית מצד הטועמים, והיא מושלמת עבור ילדים שכן כמות הסוכר בתמצית קטנה מאוד בהשוואה למשקאות ממותקים והיא מהווה תחליף בריא בהרבה לשתייה מתוקה.

פצצת בריאות, משקה הזהב של אנשי התה, צילום: שגיא סרויה

אנשי התה מציעים גם את "קרר אותי", חליטת לואיזה, למון גראס זוטה לבנה, מרווה ומנטה, חליטה מושלמת לשתות עם קרח בקיץ הישראלי החם. בנוסף, אנשי התה מציעים חליטת תה ירוק ופסיפלורה בשם "סאני" וכן חליטת כורכו, רויבוש וג'ינג'ר בשם "חליטת הזהב".

לאתר אנשי התה

המוצרים מגיעים בבקבוקים של 375 מ"ל, מהם ניתן להפיק כ-15 כוסות משקה ובקבוקים גדולים של 750 מ"ל המספיקים ל-25 כוסות משקה. התמציות נמכרות בבקבוקי זכוכית, מסיבות אקולוגיות, באתר האינטרנט של אנשי התה. לצד המוצרים מוצעים באתר גם מתכונים למשקאות קרים, חמים ולערבוב החליטות המעולות עם משקאות אלכוהוליים כמו סאקי, ליצירת קוקטיילים מפתיעים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר