"אני רוצה שאנשים יבינו כמה קל מה שאני עושה"

המון זמן פנוי כתוצאה מתאונה שבה נפצעה, בשילוב מיומנויות מטבח וחוש אסתטי מפותח - הפכו את אליטה אופק מאלמונית לאחת מבלוגריות הבישול המיוחדות שיש כאן • כעת, כל הקסם והפשטות שלה יכולים להגיע עד הבית שלכם

אליטה אופק, צילום: אנטולי מיכאלו

אם יש דבר כזה "סיפור סינדרלה" בעולם הפודי'ז והמשפיענים באינסטגרם, הוא כנראה שייך לאליטה אופק, בת 31 ואם לשתיים מתל אביב. סיפור החיים שלה כולל התבגרות מהירה מדי כעולה חדשה ובת לשני הורים חירשים, "קייטנת קיץ" שנתית אצל סבתא בכפר ברוסיה, עבודה קשוחה כמתרגמת לשפת הסימנים ותאונת דרכים קשה אחת שניטרלה אותה, אך הביאה איתה גם לא מעט דברים טובים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by elitaofek (@elitaofekfood)

אבל רגע לפני שנגלוש לעברה, בואו נדבר רגע על ההווה. בחשבון האינסטגרם של אופק תמצאו מנות שבמבט ראשון, ואולי גם שני ושלישי, נראות כאילו צולמו במסעדה, אך בפועל הוכנו על ידה במטבח הביתי. תחום ההתמחות שלה הוא אסיאתי, לדבריה "כי זה קל יותר ממאכלי עדות", וניכרת מאוד אהבתה לדגים הנאים.

אליטה אופק, אנטולי מיכאלו

האהבה הזאת הופכת כעת, עם עשרות אלפי עוקבים שמחקים כל מתכון ומתכון שהיא מעלה, לבלוג חדש שמבוסס בדיוק על אותה אינטרקציה מוצלחת שלה עם העוקבים. איך זה יעבוד? פשוט מאוד. כמו בכל בלוג בישול אחר, תוכלו להיכנס ולקרוא את המתכונים, אך בלחיצה אחת תוכלו גם לרכוש בדיוק את אותם חומרי הגלם בהם היא משתמשת.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by elitaofek (@elitaofekfood)

"רוכב אופניים ריסק לי את הרגל", היא נזכרת. "היה לי גבס מהירך עד קצות האצבעות ולא דרכתי על הרגל שבעה חודשים והבית שגרנו בו בכלל לא היה נגיש. לא מעלית לא חניה וכסא גלגלים אחד שלא עובר בשום מקום בבית. מבנאדם תזזיתי שעושה הכל הפכתי לכלום – יושבת ומחכה שיעשו בשבילי דברים. עד שיום אחד הבנתי שהכסא גלגלים נכנס למטבח והוא בגובה – זה היה סימן והחזיר לי את חדוות הבישול".

אליטה אופק, אנטולי מיכאלו

"בזמן הפנוי הרב שהיה לי בהחלמה מהתאונה העלתי מן האוב את חשבון האינסטגרם הישן שלי. מספרת. "העלתי לשם דברים שהכנתי ולאט לאט הגיעו המחמאות, ובעקבותיהן גם השאלות והבקשות למתכונים. זה הגיע לכמה אנשים 'נכונים' ומשם התפוצץ, במובן הטוב של המילה. עשיתי את זה בצורה חאפרית כמעט שנה ונהנתי מאוד מתשומת הלב והאהדה, זה דברים שהיו חסרים לי בילדות".

על המיזם החדש היא מספרת: "הרעיון לפתיחת האתר והמחסן הגיע פשוט כי האינסטגרם הוא פלטפורמה לא נוחה מספיק. קשה להעלות ולשמר מתכונים בצורה מסודרת. החלק הארי של השאלות שאני מקבלת מדי יום עוסק במוצרי הגלם ובהיכן אני קונה אותם – אז פשוט החלטתי להנגיש אותם לכולם. לפני כחצי שנה עשיתי מארזי ניסיון בסיסיים ומכרתי מאות תוך ארבעה ימים. מאז לקחתי את הזמן וחשבתי על זה ברוגע עד שהגעתי לקונספט נכון עבורי ועבור המשפחה שלי".

"יש לי המון ביטחון במתכונים שלי ואני רוצה שאנשים יבינו כמה פשוט להכין אותם", היא ממשיכה. "החנות היא חלק מדבר שלם שאני רוצה לתת ללקוחות ולעוקבים. דרך האינסטגרם אני מנגישה את התהליך, האתר יהיה נוח לחיפוש המתכון להכנה וכל חווית האירוח. בהמשך, כשיתאפשר, יגיעו גם סדנאות האירוח ששם אלמד איך ליצור חווית אירוח מושלם. מוזיקה, אלכוהול, כלים ואפילו פרחים – הרבה יותר מאוכל".

לכניסה לאתר לחצו כאן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר