בריאה יותר, טרנדית יותר: הקולה החדשה מבית פפסי

ענקית המשקאות מנסה לקרוץ לקהל הצעיר יותר ושוחר הבריאות עם קולה פרה-ביוטית שמכילה סיבים תזנתיים וסוכר קנים, אז מתי נוכל לשתות את הפלא? הנה כל הפרטים

פפסי קולה פרה-ביוטית. צילום: PepsiCo

היום (שני) הכריזה ענקית המשקאות פפסיקו על מוצר חדש: פפסי קולה פרה-ביוטית, קריצה מוגזת לטרנד בריאות המעיים שמשנה את שוק המשקאות הקלים האמריקני.

השקה זו, שמגיעה ארבעה חודשים בלבד לאחר רכישת פופי (מותג אמריקני של סודה פרביוטית שהוקם בשנת 2018 ומתמחה במשקאות מוגזים עם תכולת סיבים פרביוטיים התומכים בבריאות מערכת העיכול) תמורת 1.95 מיליארד דולר, מסמנת שינוי אסטרטגי לחברה שמתמודדת עם ירידה מתמשכת במכירות משקאות קלים מסורתיים. עם צרכנים מודעים לבריאות, במיוחד דור ה-Z ומילניאלס שדורשים יותר מהמשקאות שלהם, פפסי מהמרת על סיבים וסוכר קנים כדי לזכות מחדש בלבם במוחם ובקיבתם של הלקוחות.

פפסי קולה פרה-ביוטית, שתהיה זמינה און ליין בסתיו הקרוב ובחנויות ב-2026 ותוצע נכון לעכשיו בשני טעמים של קולה ווניל דובדבן, מכילה שלושה גרם של סיבים פרה-ביוטיים לפחית של 12 אונקיות.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by pepsi (@pepsi)

פרה-ביוטיקה, בניגוד לפרוביוטיקה, היא סיבים שאינם ניתנים לעיכול ומזינים את החיידקים הטובים במערכת העיכול, מה שעשוי לסייע לעיכול ולבריאות המערכת החיסונית. הגרסה של פפסי עולה על שני הגרם של פופי אך נופלת משמעותית מתשעה הגרם של אוליפופ (מותג אמריקאי של סודה פרביוטית המתמקד במשקאות מוגזים עם סיבים תזונתיים פרביוטיים התומכים בבריאות מערכת העיכול) ומציבה אותה כמתחרה בינונית בקטגוריית המשקאות הפונקציונליים המתפתחת.

התזמון של פפסי אינו מקרי. צריכת המשקאות הקלים בארה"ב נמצאת במגמת ירידה מזה שני עשורים, עם ירידה של 2% בנפח המשקאות בצפון אמריקה שדווח ברווחי הרבעון השני של פפסי ב-2025. עם זאת, משקאות קלים פרה-ביוטיים כמו פופי ואוליפופ הצליחו להתגבר על המגמה ויצרו נישה עם הבטחות לבריאות המעיים.

פפסי אינה לבד במרוץ המשקאות הבריאותי הזה. קוקה קולה הקדימה אותה והשיקה את סימפלי פופ בפברואר 2025 לשווקי החוף המערבי והדרום-מזרחי - משקה פרה-ביוטי שמכוון בדיוק לאותו קהל אובססיבי לבריאות. על פי חברת הייעוץ Future Market Insights, שוק הסודה הפרביוטית העולמי הוערך ב-262 מיליון דולר ב-2024 וצפוי להתרחב בקצב שנתי של 7.6% בעשור הקרוב.

רם קרישנן, מנכ"ל פפסיקו בארצות הברית, הדגיש כי המוצר מייצג צעד משמעותי בהענקת אפשרויות מגוונות לצרכנים המבקשים תוספות פונקציונליות בחוויית הקולה מבלי לוותר על הטעם המוכר והאהוב.
בנוסף להשקת הסודה, פפסיקו מתכוננת להרחיב את קו המוצרים הבריאים שלה. מנכ"ל החברה, רמון לגוארטה, הודיע על תוכניות להציג השנה חטיפים ומשקאות מועשרים בחלבון וכן לחדש את מוצרי Lays ו- Tostitos לגרסאות ללא צבעים ותוספים מלאכותיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר