קר, זול, זמין ומרענן: טעמנו את הקוקטיילים שמחכים לכם על המדפים

קוקטיילים תוססים לכל דורש • מערק אשכולית אדומה, דרך דיווה קוסמופוליטן ועד לקוקטייל שוופס בפחית, בחנו עבורכם את המשקאות הכי חמים על המדפים לקראת הקיץ - שכבר נמצא כאן

קיץ בבקבוק. צילום: יח"צ, גרפיקה

אם פעם "ל"ג בעומר" היה שם קוד לחגיגות העממיות של הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון, שבהן התערבבו יחד בססגוניות חרדים וחילונים, בני עדות המזרח ואשכנזים, חסידים וליטאים, או לחלופין, למדורות השכונתיות של תנועות הנוער ובתי הספר - הרי ברבות השנים הפך התאריך הזה למבוקש אצל זוגות מתחתנים, כי הוא למעשה פותח את עונת החתונות ואירועי הקיץ.

בעלי האולמות וגני האירועים לא מתביישים לתמחר את הערב הזה בפרמיה מיוחדת, ממש כמו ט"ו באב.אז מה כל כך מיוחד בתאריך הזה שכולם רוצים להתחתן בו? הסיבה האמיתית קשורה למגפה מסתורית, שגרמה למותם של 24 אלף תומכי מרד בר כוכבא בשלטון הרומאי במהלך חודש אחד מרוכז, לפני כ־1,900 שנים. לפי סברה אחת היתה זו דיפתריה, מחלה חיידקית התוקפת את דרכי הנשימה העליונות, שלפני שהומצא לה חיסון נחשבה קטלנית במיוחד. לפי גישה אחרת, היו אלה חיילי צבא ההגנה היהודי שנהרגו בקרבות העזים מול הליגיון הרומי, בניסיונו לדכות את המרד. לא קשה לחשב כמה הלוויות היו שם ביום בממוצע (כמעט 800 בחישוב מהיר), אבל קשה מאוד עד בלתי אפשרי להתמודד עם שכול כזה, וגם עם דעת הקהל, במיוחד כשהיה מדובר באליטת האינטלקטואליה של החברה היהודית באותם ימים - תלמידי החכמים מאסכולת רבי עקיבא (כן, פעם גם הם הבינו את החשיבות שבהתגייסות לצבא בעת מלחמה, והשתתפו בה מיוזמתם). לכן, חז"ל החליטו להגביל לדורות את השמחה בימים הללו, בין היתר באמצעות איסור להתחתן עד ליום ל"ג בעומר, שבו פסקו מלמות.

קוקטיילים. לא חייבים לעלות הון, צילום: GettyImages

בשנים האחרונות המתחתנים ואורחיהם כבר לא מסתפקים ביין הבסיסי שהאולם מספק במחיר המנה (מובן לחלוטין לפי איכות היין באולמות), ואין כמעט מי שלא משדרגים את האירוע בבר אקטיבי הכולל מגוון יינות איכות, אלכוהול וקוקטיילים שווים. אבל לאט־לאט התפתח פה במקביל גם שוק של קוקטיילים תוססים, מוכנים ומבוקבקים שלא יביישו שום אירוע.

האמת - למה לחכות לחתונה? המשקאות הללו זמינים גם ברשתות השיווק, ויש מהם כמה מוצלחים במיוחד, שיתאימו גם לאירועים וגם לשפת הים או לבריכה במהלך הקיץ שמתקרב אלינו, או אפילו לבית.

כל הטעמים כולם

אז דגמנו כמה מהמוצרים החדשים שהופיעו על המדפים, קיררנו אותם כמו שצריך - וטעמנו. הנה מה שחשבנו:

ערק אשכולית אדומה, אוק אנד אש,

ערק אשכולית אדומה, אוק אנד אש

מיוצר במבשלת הקראפט "אוק אנד אש" שבבית שמש, מערק אמיתי שמזוקק במבשלה עצמה ובתוספת מיץ אשכוליות טבעי. טעם אותנטי, מעודן ומרענן, וכל מי שטעמו התלהבו. מהיותר מוצלחים בקטגוריה! (15 שקלים 330 מ"ל).

דיווה קוסמופוליטן, צילום: יח"צ

דיווה קוסמופוליטן

המותג הפופולרי והמוכר של המבעבעים בטעמי פרי מוציא כעת מארז מעוצב של ארבעה בקבוקים בני 200 מ"ל כל אחד, על בסיס סיידר תפוחים בטעמי אפרסק ופסיפלורה. כל מי שראתה את הבקבוקונים האישיים האלה נשבתה בקסם העיצוב הוורדרד והאלגנטי ובטעמים האקזוטיים. מתאים לכל עונות השנה, לחגיגות ולמסיבות, שוס רציני למסיבות רווקות! (50 שקלים למארז).

ג'ין ותפוזזה, גרופר,

ג'ין ותפוזזה, גרופר

מותג המשקאות האורגניים משיק סדרת משקאות חדשה, עם טוויסט אלכוהולי מפתיע וטעים, בשני טעמים: לימונדה עם וודקה בטעם חמוץ־מתוק ומרענן, ותפוזזה עם ג'ין, קליל וארומטי. שני המשקאות מבוססים על רכיבים טבעיים ואורגניים בלבד, ללא תוספת סוכר וללא חומרים משמרים (15 שקלים בממוצע, 275 מ"ל).

הייבול פיטד, מילק אנד האני, צילום: יח"צ

הייבול פיטד, מילק אנד האני

שיחוק נפלא של אנשי המזקקה הישראלית המצליחה, שיצרו כאן משקה כיפי המבוסס וויסקי עם המון סודה בפחית. כבר באף מורגש ניחוח נעים של עישון ועשבוניות עדינה. טעם של וויסקי קלאסי, אלכוהול של בירה (7%), וואלה - זה עובד יופי! בקרוב ייצאו שני טעמים נוספים, קלאסי וחבית יין. מישהו עלה פה על משהו! (19 שקלים, 250 מ"ל).

קוקטייל שוופס בפחית,

קוקטייל שוופס בפחית

לפני כשנה נכנסה יפאורה לראשונה לעולם האלכוהול, עם סדרת קוקטיילים מוכנים בבקבוקים, תחת המותג שוופס. כעת היא משיקה ליין של פחיות, בשלושה טעמים: מוחיטו, לימונערק ורום אבטיח. אנחנו אהבנו בעיקר את הלימונערק, שטעמי האניס שלו מתונים והחמיצות הלימונית מרעננת. הרום אבטיח היה קצת ילדותי, אבל אין ספק שעל שפת הים גם הוא יעשה את העבודה. (13 שקלים 330 מ"ל).

מוסקטו בטעמים, ברטנורא,

מוסקטו בטעמים, ברטנורא

טוב, זה לא ממש קוקטייל, אלא יותר פחית עם 100% יין מוסקטו מצפון איטליה, מבעבע קלות ומתקתק, עם בתוספת נגיעת טעם טבעית של ליצ'י, אפרסק או אוכמניות, שהופכת אותו אפילו ליותר שמח. האמת? זה משקה סופר־מגניב וטעים, ואין אחד שלא עף על זה בטעימה שעשינו - גם הצעירים אהבו וגם המבוגרים. ואפילו אפשר לעשות עליו קידוש! (20 שקלים, 250 מ"ל).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר