"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X
שיתוף כתבה
עושה פלאים ונמצא בכל בית: הנשנוש שיכול למנוע אלצהיימר
מחקר שנעשה על אנשים באמצע שנות ה-50 לחייהם, גילה שאכילה קבועה של מוצר שיש לכולנו בבית, עשוי להיטיב עם הבריאות שלהם • "מדובר במזון בעל פוטנציאל להגנה עצבית גבוהה"
קערת עץ עם סוגי אגוזים. צילום: stockgiu / freepik

עושה פלאים ונמצא בכל בית: הנשנוש שיכול למנוע אלצהיימר

מחקר שנעשה על אנשים באמצע שנות ה-50 לחייהם, גילה שאכילה קבועה של מוצר שיש לכולנו בבית, עשוי להיטיב עם הבריאות שלהם • "מדובר במזון בעל פוטנציאל להגנה עצבית גבוהה"

,עודכן
0השמעה
[object Object]

עולם המדע ממשיך לחפש במרץ תרופות, או לפחות דרך לדחות התפרצות של מחלת האלצהיימר בקרב מבוגרים. מחקר חדש מצא שאחד מהפתרונות נמצא במטבח של כולנו.

צוות בינלאומי של חוקרים בחן למעלה מ-50 אלף תושבים בריטיים, רובם באמצע שנות ה-50 לחייהם. המשתתפים מילאו שאלון שעסק בהרגלי צריכת האגוזים שלהם ולאחר מכן, החוקרים עקבו אחריהם במשך שבע שנים.

לאחר שזיהו 1,400 מקרים של דמנציה, החוקרים התייחסו למשתנים כמו גיל, מגדר, מסת גוף ואורח חיים וקבעו חד משמעית: צריכת אגוזים עשויה להפחית את הסיכוי ללקות במחלה ב-12 אחוזים. היתרונות גדלו עוד יותר אצל נבדקים שבחרו באגוזים ללא מלח, אז הסיכוי ירד ב-16 אחוזים.

מחקרים קושרים זמן רב בין תזונה לקויה לדמנציה, בין היתר כי השמנת יתר, עודף כולסטרול וסוכרת עשויים לזרז את הופעת המחלה.

נשנוש שהוא באמת בריא,צילום: המחשה - מידג'רני

בשנה שעברה, חוקרים מספרד פרסמו מאמר בכתב העת המדעי Nutrients, בו הם דיווחו כי אגוזים הם "מזון עתיר ברכיבים תזונתיים, המכילים רכיבים בעלי פוטנציאל הגנה עצבית, סיבים, ויטמינים ומינרלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו