רווחים ממסעדה בדיונית. צילום: GettyImages

מהמטבח לטיקטוק: המסעדה הפיקטיבית שמכניסה כמעט מיליון דולר בשנה

דרו טלברט מרוויח סכומים נכבדים של כסף, למרות שמעולם לא שירת אפילו לקוח אחד • את "ביסטרו האדי" הוא "פתח" ברשת החברתית כדי לפרסם מערכונים כשהפסיק לעבוד כמסעדן • מאז הם הפכו ללהיט ענק

[object Object]

דרו טלברט מרוויח סכום של כמעט שבע ספרות בשנה מהמסעדה שלו, אבל הוא מעולם לא שירת אפילו לקוח אחד. למעשה, המסעדה שלו בכלל לא קיימת. את המסעדה הפיקטיבית שלו Bistro Huddy (ביסטרו האדי) הקרויה על שם בנו הדסון, הקים טלברט, היום קומיקאי ובעבר מסעדן שעבד במשך יותר מ-20 שנים כמלצר ונותן שירות, כדי ליצור סדרת מערכונים הומוריסטית שמתארת סיטואציות טיפוסיות בעולם המסעדנות.

"ביסטרו האדי" הפכה ללהיט ויראלי ענק, עם יותר מ-4.5 מיליון עוקבים בטיקטוק ו-253 מיליון לייקים, בזכות הדמויות השונות בסרטונים שאת כולן מגלם טלברט בעצמו. בין הדמויות: המנהל טרי, הטבח פיקלס, המארחת אמבר, הברמן קלינט, והדמות הפופולרית אולי מכולם, המלצרית ניקול (שיש לה עמוד טיקטוק נפרד משלה עם מאות אלפי עוקבים) ומוגדרת כגרסת דור ה- Z לסדרה המצליחה “Cheers” ("חופשי על הבר").

בראיון ל-NBC News שקיים לאחרונה, טלברט מספר כי הוא ומשפחתו הצליחו לעבור מהמעמד הבינוני לבעלי שפע כלכלי עם הכנסות של שש ספרות בשנה. "אנחנו נמצאים במצב כלכלי שעליו יכולנו רק לחלום לפני חמש שנים", סיפר טלברט. ההצלחה הוויראלית מתורגמת לרווחים נאים בזכות שיתופי פעולה מסחריים, מכירת מוצרים, ותמיכה דרך פלטפורמת Patreon (פלטפורמת מסחר דיגיטלית). מעבר לכך, נוצר גם דף Fandom wiki המכיל ביוגרפיות מפורטות של הדמויות.

מקושי להצלחה

המסעדה, באופן אירוני, קרמה עור ולייקים דווקא בתקופה הקשה של מגיפת הקורונה, אז החל טלברט, שעד לאותו רגע תחזק קריירה של 22 שנים בעולם המסעדנות לצד ניסיון לפרוץ כקומיקאי שלימד גם בבית ספר למשחק, ליצור מערכונים קומיים באינטרנט לאחר שאשתו הראתה לו תכנים של יוצרים אחרים בפלטפורמה.

בעזרת הידע שרכש במשך השנים בתחום המשחק, הוא יצר מערכונים שהפכו לוויראליים, כולל מערכון מוקדם בו שיחק את כל הדמויות באירוע שקרה לו כמלצר. כאשר המותג שיצר החל לתפוס תאוצה ושיתופי פעולה עם המותגים שזיהו את הפוטנציאל במיזם התחילו להניב הכנסות משמעותיות, עזב לחלוטין את עבודתו במסעדות והחליט להתמקד רק ביצירת מערכונים ופיתוח המותג שיצר.

ההחלטה לעזוב את כל עיסוקיו ולהתמקד רק ביצירת המסעדה התגלתה כהחלטה הטובה בחייו, ובנוסף למיליוני העוקבים שצבר בטיקטוק, יש לו גם 777 אלף עוקבים באינסטגרם ו- 1.58 מיליון עוקבים ביוטיוב.

עוקביו הנלהבים אומרים שהמערכונים מזכירים להם את הזמן שלהם בתעשיית המסעדות. רבים גם אומרים שהדמויות כל כך משכנעות עד שהם שוכחים שכולן מגולמות על ידי אותו אדם. בפועל, מעריציו של טלברט הושפעו כל כך מהתכנים שלו, עד שיצרו עריכות משלהם, כתבו עלילות חדשות לדמויות ואף הפכו את הסרטונים לאנימציות מצוירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...