אוהבים חומוס? יש לנו חדשות רעות

חומוס הוא אחד המאכלים האהובים בישראל ובלא מעט מדינות נוספות • עם זאת, מסתבר שאכילה מרובה שלו, על שלל צורותיו, עלולה לגרום לנזק • לכל הפרטים

חומוס (אילוסטרציה), צילום: דודו גרינשפן

החומוס, הן כ"משחה" והן כקטניה, הוא אחת מהארוחות האהובות על ישראלים, שרבים מהם נוטים לצרוך אותו אפילו על בסיס יום יומי. ולמה לא בעצם? הוא לא מטוגן, אינו פחמימה ובעיקר נחשב למשביע ובריא, אך עד גבול מסוים. 

למרות העושר בסיבים תזונתיים שיש במאכל האהוב, כ-0.9 גרם סיבים לכל כף, מסתבר שצריכה מוגזמת שלו עלולה לייצר תופעות בריאותיות כמו מעי רגיז, דלקות במעי, גזים וכאבי בטן. לפי דיאטנים אמריקניים, העובדה שמדובר בקטניה היא זו שגורמת לפגיעות האלו, שכן לא כל מערכת עיכול רגיל לסוג המזון הזה.

"בעיקרון, מדובר במאכל מאוד בריא הכולל ויטמינים, סיבים תזונתיים וחומרים נוגדי חמצון, אבל מכיוון שמדובר בקטניה, לא כל מערכת עיכול מסתדרת מיד עם המאכל הזה, ולכן אנשים עלולים לסבול אם יצרכו אותו יותר מדי", הסבירו דיאטנים למגזין "Eat This, Not That".

בעיה נוספת היא שלנשים מבוגרות מומלץ לצרוך 21 גרם סיבים בכל יום ו-30 גרם ביום עבור גבר מבוגר, ומי שצורך בכל יום 70 גרם של סיבים תזונתיים, כמות השקולה ל-77.8 כפות חומוס, עלול לפגוע במערכת העיכול שלו.

ראוי לציין כי גם אם לא אוכלים כמות כזו גדולה של חומוס, יש לשכלל את כלל הסיבים התזונתיים שהאדם צורך על בסיס יומי מכלל המאכלים שלו, ולכן המומחים מעריכים שייתכן שצריכת צלחת חומוס גדולה בארוחה יכולה להוביל לבעיות מעיים.

המומחים מציינים כי לצד צלחת החומוס, מומלץ לשתות כמות גדולה של מים, שתאפשר לסיבים להיקלט היטב בגוף. עוד אמרו כי מי שמרגיש בעיות במעיים לאחר אכילת חומוס, צריך לשקול להקטין את הצריכה שלו. אם אתם מאותם אנשים שמעולם לא אכלו את הקטניה אבל פתאום מתחשק לכם להתחיל לאכול אותה, כדאי שתתחילו באכילת כף או שתיים של חומוס, כדי שהגוף יתרגל למאכל בהדרגה ושלא יגיב אליו בצורה אגרסיבית מדי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר