קיץ בפתח: בפירות האלו יש הרבה סוכר, אבל גם המון יתרונות בריאותיים

רבים אינם צורכים את כמות הפירות המומלצת ביום מכיוון שהמתיקות הגבוהה שבהם נחשבת "מזיקה" • כתוצאה מכך, בריאותם עלולה להיפגע • הנה כמה מהם שכדאי לשלב בתפריט

פירת (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

רק 12% מכלל הציבור הבוגר בארה"ב צואך את הכמות המומלצת של פירות ביום. כך על פי נתונים של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן, סוכנות מטעם הממשל האמריקני שנועדה לשמור על בריאות הציבור. כמות זו עומדת על 1.5 כוסות ביום לנשים ושני כוסות לגברים – נתון נמוך מאוד שיש לו סיבה. הציבור נמנע מאכילת פירות שנתפסים כמזון "רע" בשל כמות הסוכר הגבוהה שבהם,  למרות שיש בהם גם סיבים תזונתיים, ויטמינים, נוגדי חמצון ומינרלים שטובים לבריאות שלנו.

לפי דברים ששיתפה הדיאטנית קייטי האדלי במגזין האוכל EatingWell, ישנם פירות שיש בהם יתרונות בריאותיים רבים, כאלה שיכולים לסייע במניעת או בניהול של תסמונת המטבולית, שהיא צבר של גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם. "אחד החומרים המזינים הטובים ביותר שיש בפירות הוא סיבים תזונתיים, שמסייעים למערכת המטבולית שלנו, אבל רק 5% מהאמריקנים מגיעים לכמות היומית המומלצת. "יש בהם גם שלל ויטמינים ומינרלים חשובים, שיכולים לסייע ללב ולכלי הדם".

לא "רעים" בכלל (אילוסטרציה), צילום: דודי ועקנין

קבלו רשימה של 5 פירות שהאדלי המליצה עליהם כבריאים וטובים לנו – ובואו נודה, גם טעימים. שיהיה בתיאבון!

בננה

נכון שיש בהן כמות גדולה למדי של סוכר, אך זה סוכר טבעי ולא מוסף, ולכן הגוף שלנו מתייחס אליו בצורה שונה מאשר סוכרים מוספים. בבננות יש גם סיבים פרה-ביוטיים שמסייע לשלוט על רמות הסוכר בדם ועל בריאות המעיים.

בננות (אילוסטרציה), צילום: יהושע יוסף

ענבים

גם הפרי הזה נמצא ברשימה של "פירות רעים" בקרב אנשים רבים בשל כמויות הסוכר הגדולות שבו, אבל אם אוכלים אותם בכמות מאוזנת, הם דווקא יכולים להיות בריאים מאוד עבורכם. על פי מחקר שפורסם לאחרונה, צריכת ענבים ומוצרי ענבים מקושרים לשיפור ברמות הכולסטרול ובלחץ הדם. הענבים גם מקושרים לשיפור ברמות האינסולין, ההורמון שאחראי על צמצום הסוכר מתאי הגוף שלנו.

ואם יש לכם רמת סוכר גבוהה בדם, בכל זאת כדאי שתאכלו משהו עם חלבון כדי למתן את הזינוק ברמות הסוכר בדם שלכם. "תוכלו להוסיף לאכילה לצדם גבינה או שקדים כחטיף או להוסיף אותם לסלט שיכלול את כל המרכיבים האלו", אמרה האדלי.

ענבים אדומים, צילום: Getty Images

מנגו

נכון, גם בפרי הזה תמצאו כמויות סוכר מכובדות, אך יש לו יתרונות בריאותיים רבים, כמו סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. לפי מחקר אחר שפורסם לאחרונה, מסתבר כי צריכת מנגואים עשויה לסייע בהורדת רמת הסוכר בדם ולשפר את הכולסטרול "הרע" שבגופנו. כדי לאזן את כמויות הסוכר שבמנגו, תאכלו חלבון נוסף – ממש כפי שהייתם עושים עם הענבים.

מנגו חתוך, צילום: Getty Images

תפוח

כמובן שהפרי הזה מלא בכל טוב, אבל לא מעט ממנו עלול לא להיכנס לגופכם אם לא תוכלו גם את ה"עור" שלו, שמלא בסיבים תזונתיים ונוגדי חמצון, שמסייעים נגד התסמונת המטבולית. למעשה, מחקר גילה כי צריכת תפוח מסייעת למדדי הדם השונים שלנו, בנוסף לסיוע בצמצום האינסולין שבו.

תפוחי פינק ליידי, צילום: Getty Images

אבטיח

מעבר לכך שהפרי הזה טוב להכנסת נוזלים לגופנו, הוא מהווה מקור טוב לוויטמין C (המסייע, בין היתר, להפחתת דלקות שונות). בכל כף אבטיח תמצאו 13 מיליגרם של הוויטמין הזה, שידוע גם כעוזרת בהתמודדות עם התסמונת המטבולית, והוא יכול גם לסייע להפחתת לחץ הדם.

אבטיחים, צילום: יהושע יוסף
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר