הכל יצא תוך 5 דקות ופשוט נהנינו: המקום החדש והלוהט בתל אביב

לצד רחבת היכל התרבות תוכלו ליהנות מדרינק ומנות טעימות במחירים סבירים ובאווירה הכי לא מחייבת • אפשר לומר בכנות, חברי We like you too יחד עם מובילי מסעדת "פרא" לגמרי עלו על משהו מבחינת קונספט כשפתחו את בר האוכל "קרוט" • השף אביעד פלד: "הרגשנו שאחד הדברים שהכי חסרים לנו בשנים האחרונות, זה הבילוי היומיומי"

קרוט - המקום הלוהט החדש בתל אביב. צילום: הילה דודאל

אם לא בא לכם לחכות לשולחן, תוכלו פשוט ללגום יין טוב וליהנות מכמה מנות טעימות בעמידה לצד אחד כזה או לשבת בנונשלנטיות על גרם מדרגות ברחבה שהיא חלק מגן יעקב המקסים ושופע הצמחייה. אפשר לומר בכנות שחברי We like you too יחד עם מובילי מסעדת "פרא" לגמרי עלו על משהו מבחינת קונספט כשפתחו את בר האוכל "קרוט" לצד רחבת היכל התרבות והבימה במקום מסעדת "גן השקמים" המדוברת, שנסגרה במפתיע בעקבות עזיבתה של השפית דנה לי ברמן.

אין חוויה יותר תל אביבית ואורבנית מזו - אנחנו אוהבים קלילות, אוהבים לשבת עם בירה על ספסל בשדרה, אוהבים לטעום כמה וכמה מנות, לפטפט בזמן ההמתנה למסעדה עם יין מבעבע ביד ליד שולחן גבוה - והחבר'ה האלה פשוט מבינים את זה.

תוכלו להזמין מהדלפק, צילום: הילה דודאל

התפריט במקום מצומצם (לא כשר, יש לציין). תמצאו אותו כתוב בגיר על לוח, מכיוון שהוא משתנה בהתאם לעונה - והמנות שהוא מציע פשוט טעימות ומדויקות, מוגשות בגודל בינוני במחירים של עד 49 שקלים. סלט שומר עם פומלה, נקניקיית פלמידה וצ'דר בבצק כרוך, סלט ניסואז עם דג לבן טרי, טורטליני פקורינו ברוטב חמאה וצ'ילי או עוגת שוקולד שקדים עם קצפת, הן חלק מהמנות המוצעות.

עד 49 שקלים למנה, צילום: הילה דודאל

את האוכל והיין פשוט מזמינים מדלפק שממשיך את המטבח והפס עם הטאבון, ומתמקמים איפה שמתחשק - אם באחד השולחנות המיועדים לישיבה, בשולחנות המיועדים לעמידה או על המדרגות. המלצרים כבר ידאגו להביא לכם את מה שהזמנתם בזמן שיא של בין חמש לעשר דקות למנה.

כך יצא, שרגע לפני שהיינו צריכים להיכנס להופעה בהיכל התרבות, "תפרנו" חוויה קולינרית כיפית וקלילה בפחות מארבעים דקות - לא נעים להודות, אבל גם זה לפעמים מוצר נצרך בעולם המסעדנות.

עוגת שוקולד ושקדים, צילום: הילה דודאל

"כבר הרבה זמן אנחנו מתעסקים וחופרים לעומק בעולמות של שרקוטרי, בצקים ודגים מתוך רצון להביא שילוב שלהם - אלה שלושה תחומים שאנחנו מאוד אוהבים ועם התפתחות הידע שלנו בהם החלטנו שהגיעה העת לקחת אותם צעד קדימה", אומר השף אביעד פלד אחד מבעלי המקום, שלצד השף אורי שטיינברג (שניהם גם השפים של פרא), אמון על האוכל בקרוט.

מה היה הוויז'ן שלכם למקום?

"הרגשנו שזה מה שחסר לנו היום בתל אביב, ובאופן כללי, שאחד הדברים שהכי חסרים לנו בשנים האחרונות, זה הבילוי היומיומי. זה שמצד אחד הוא לא ממש מסעדה ומצד שני לא דל מבחינת התוכן שהוא מציע ביחס למחיר. אנחנו מסתכלים בקנאה אל מעבר לים - פריז, מדריד, ברצלונה, לונדון - יש שם מגוון רחב מאוד של חומרי גלם וצריך לעשות מהם מעט מאוד כדי שיהיה טעים מאוד. בסוף, זה מאפשר שם בילוי, שבאמת לא קורע לך את הכיס, אבל הוא עדיין רחוק מלהיות בינוני".

נקנקיית פלמידה עם צ'דר, צילום: הילה דודאל

היינות בקרוט מבטאים את האקלים הים תיכוני - כאלה שכיף לשתות כשרוב הזמן חם בחוץ. תמצאו ביניהם כאלה מעולם היין הקלאסי של צרפת, איטליה וספרד או אחרים המשתייכים לעולם החדש, מגאורגיה, אוסטריה וכולי.

מחיר של כוס מתחיל ב-28 קלים ומגיע עד ל-48. מבקבוקים אפשר ליהנות במחירים של 110 שקלים ומעלה. למי שמתחשק בין לבין, מוצעים קרפים של חצי ליטר יין במחירים נמוכים. מאחורי האוצרות עומדים אחד הבעלים, תום גוב, ומנהל המקום, ליעד בראון. "אין ביינות שלנו כבדות גדולה מדי והם מציגים פלטת טעמים חדה, נעימה, מינרלית וקלילה, ברמה גבוהה", מוסיף פלד.

על גרם המדרגות או בעמידה, צילום: הילה דודאל

איך אתם עושים את זה בזמן שהמחירים היום רק מאמירים?

"היתרון שלנו הוא בהיותנו אנשי מלאכה. אנחנו יודעים לייצר אוכל טוב ואוהבים לעסוק בזה. רצינו לייצר מחדש ולפתוח מה שלא היה בטווח הזה של המקומות בשנים האחרונות, מקום שאפשר לרדת אליו לשתות כוס יין, לאכול אוכל מהמם ולא לקרוע את הכיס ולהרגיש רע ביום שלמחרת. אנחנו מכוונים להביא מוצר מעולה ומדויק, ולטעמנו האישי, במחיר נוח".

תרס"ט 4, תל אביב - יפו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר