מושיק רוט ואורן אסידו במטבח מסעדת "אולה". צילום: יח"צ

חזר למטבח: מושיק רוט מוביל מסעדה כשרה בתל אביב

השף הבכיר, שסגר את מסעדת שני כוכבי המישלן שלו באמסטרדם בתקופת הקורונה, יצר לראשונה תפריט למסעדה מקומית - קומראן • בשונה ממטבח הגורמה המולקולארי בו עסק בעולם, הוא יגיש בה אוכל ים תיכוני • "אני זוכה להביא לראשונה לסועדים פרספקטיבה אחרת שלי, צד אחר שלא הכירו עדיין", הוא אומר

השף הבכיר מושיק רוט, שהחזיק בעבר בשני כוכבי מישלן במסעדתו &moshik באמסטרדם שנסגרה בתקופת הקורונה, החל להוביל ולנהל את הקו הקולינרי של מסעדת קומראן הכשרה השוכנת ברחוב הארבעה בתל אביב. "אני שמח ונרגש על החיבור עם קומראן", הוא אומר. "מדובר במקום מיוחד עם אווירה שאין שנייה לה".

זוהי הפעם הראשונה בה ישמש רוט איש מקצוע במסעדה ישראלית לאחר ששב ארצה וסגר את מסעדתו בהולנד. למרות שרוט ידוע בהתמחותו בסגנון בישול מולקולרי ובמטבח גורמה, במסגרת שיתוף הפעולה עם מסעדת קומראן, שנפתחה לפני כשנתיים, הוא בנה למקום בתקופה האחרונה תפריט חדש בסגנון ים תיכוני, מטבח שאיתו המקום מזוהה.

"אוכל שמתחבר למקומיות", צילום: איתן וקסמן

"אני זוכה להביא לראשונה לסועדים פרספקטיבה אחרת שלי, צד אחר שלא הכירו עדיין", אומר רוט ומוסיף: "האוכל שאני מבשל בקומראן הוא אוכל שמח שמתחבר למקומיות באמצעות חומרי גלם טריים ואיכותיים והטאצ' האישי שלי".

המקום החל להגיש את התפריט החדש בימים האחרונים במסגרת הרצה. בין המנות: ריזוטו בר ים, קוביות לוקוס קריספי, טאקו טרטר בקר, חלוויאת בג׳וספר ועוד.

"המנות החדשות מורכבות מחומרי גלם טריים ואיכותיים שאותם בחר מושיק אישית בקפידה. הסגנון שלהן הוא ישראלי, טעים ומרגש", מסבירים במקום ומוסיפים ש"זוהי הזדמנות ראשונה לקהל הישראלי להכיר מיהו מושיק רוט דרך האוכל המצוין שלו ואף צד אחר וחדש, שגם בעולם לא היו חשופים אליו". 

לירן צדיק, בעל המסעדה מספר ש"החיבור עם מושיק היה טבעי ומתבקש". "אנחנו מכירים היטב כבר שנים וכעת זה שיתוף הפעולה הראשון שלנו".

קומראן, מסעדת שף כשרה, רחוב הארבעה 21, תל אביב

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו