בטעם כריך גבינה. צילום: יח"צ

יש מרק חדש בטעם סנדוויץ': מישהו כאן איבד את הקרוטונים שלו לגמרי

בירה בטעם פיצה (עם תוספות), פאי של מקדונלד'ס בטעמים יפניים, ציר שעושה אסוציאציה לכריך גבינה מושחת והדרך התמוהה של סאבווי לגרום לנו להכין סנדוויצ'ים טעימים בבית - במקום להגיע לסניפים, כן? • מוזר על המדף: מהדורת מילויים במילואים

זילוף שהוא (חצי) זיוף

סאבווי היא אחת משתי רשתות הפאסט פוד הגדולות בעולם. היא מתחזקת כ-37,000 סניפים ומתחרה על התואר עם מקדונלד'ס, שמחזיקה בערך 40,000 מסעדות. עם זאת הנסיונות הבודדים שלה לפרוץ לשוק הישראלי משום מה לא צלחו, בלשון המעטה. "אם אפשר להכין בבית סנדוויץ' פסטרמה, למה לקנות אחד במחיר מופקע?" טענו אז המקטרגים בניסוח כזה או אחר, והאמת היא שקשה היה להתווכח איתם, למרות שהכריכים של סאבוויי באמת טעימים - לא מעט בשל מגוון הרטבים השווים של הרשת.

עכשיו, במהלך מפתיע, מאפשרת סאבוויי ללקוחותיה הנאמנים בארה"ב לעשות בדיוק את הדבר הבלתי נתפס הזה: להכין את הסנדוויצ'ים שלה בבית, בזכות קולקציית רטבים חדשה ורשמית שנמכרת במרכולים.

הטעות שקרתה לה בישראל?, צילום: יח"צ

הסדרה החדשה כוללת ארבעה טעמים בהשראת הרטבים האהובים ביותר של הרשת: טריאקי ובצל מתוק, איולי שום, צ'יפוטלה, ו"איטלקי קרמי". אם תשאלו אותנו, סאבוויי מנסה לאחוז בסנדוויץ' בשני קצותיו.

לא עדיף כבר גרבר?

מרק עגבניות? לגטימי. מרק מוקרם? הכי אייטיז, אבל לא נשלול על הסף. אז למה ההמצאה החדשה של חברת קמפבל'ס (Campbell’s), המוכרת בזכות המרקים המשומרים שלה, כל כך מטרידה אותנו? בקמפבל'ס משיקים בימים אלה מהדורה מוגבלת של מרק בטעם עגבניות וכריך גרילד צ'יז (בבקשה אל תקראו לו "טוסט"), שבו תמצאו שמנת, שלושה סוגי גבינה (מונטריי ג'ק, צ'דר ומשהו בסגנון מינסטר) ואת בסיס מרק העגבניות הקלאסי של המותג.

אמנם לא טעמנו, אבל פייר? אנחנו מעדיפים את הכריך המושחת שלנו בנפרד מהמרק, ולא כחלק ממנו. מקסימום טובלים בשביל איזה ביס מנחם או שניים, אבל לא יותר מזה. מישהו כאן איבד את הקרוטונים שלו לגמרי.

בעיית שלושת המילויים (ופתרונה)

מחדל מספר 1: מקדונלד'ס יפן מעולם לא השיקה פאי בטעם מא'צה (אבקת תה ירוק) - אחד הטעמים הכי מזוהים עם ארץ השמש העולה והנפוצים בה. מחדל מספר 2: מקדונלד'ס העולמית אף פעם לא השיקה פאי עם שלוש שכבות מילוי - אלא מקסימום שתיים. הבשורה המשמחת: השלוחה היפנית של רשת ההמבורגרים המובילה שמה לעצמה למטרה לפתור את שתי הבעיות האלה במכת שמן עמוק אחת, ומשיקה כעת את "פאי שלוש השכבות" הראשון שלה.

פאי שלוש השכבות של מקדונלד'ס,

התופין המטוגן עוטף מילויים קרמיים בטעמי מאצ'ה, קינוח מוצ'י בטעם וראבי (סוג של צמח ממשפחת השרכנים), וקורומיטסו ("דבש שחור" - סירופ סוכר חום יפני שמזכיר מולסה). במקדונלד'ס יפן טוענים כי הרעיון המקורי היה ליצור פאי עם שתי שכבות בלבד - מאצ'ה ומוצ'י וראבי - אבל כדי להפוך את המוצר ל"מרגש יותר", לטענתם, הם התפרעו על השכבה השלישית והמכוננת. לפחות לפי הפרסומת, נראה שהחבר'ה שם די מרוצים.

טוב שירדו מהאנשובי

מצד אחד יש לנו את מבשלת הבירה האמריקנית New Belgium Brewing Company, שמתמחה בטעמים יצירתיים ומסקרנים למדי כמו בירה טרופית בטעם מנגו ואננס. מצד שני יש לנו את מותג הפיצה הקפואה Tombstone, גם הוא מארה"ב (ונמצא בבעלות תאגיד נסטלה).

השניים כנראה יצאו לדייט לוהט במיוחד, שככל הנראה הושפע יותר מהאוויר הדליל שבפסגות הרי הרוקי במדינת קולורדו - שם ממוקם בסיס האם של המבשלה. תוצאת אותו דייט, ובכן, היא בירה בטעם פיצה (קפואה, כמובן) המכונה I(Pizza)A.

בירת פיצה - כי זה הולך יחד, צילום: יח"צ

מדובר בבירת שבעה אחוזי אלכוהול שמתגאה בתווים של "בצק פריך, רוטב עגבניות חרפרף ועשבי תיבול, בתוספת סיומת של פפרוני פיקנטי, שתגרום לכם לקחת עוד סלייס... או פיינט", כך לפי המבשלת.

המוצר יושק במהדורה מוגבלת בתאריך 7 באפריל - יום הבירה בארה"ב - וניתן יהיה להשיגו בחנות המפעל של New Belgium (15 דולר לארבע פחיות) או במשלוח ישיר לאחת מהמדינות האמריקניות שבסביבה (50 דולר לרביעייה). יש למישהו איזה דוד באזור?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...