נוחתת לראשונה בשיקגו: רשת אוכל הרחוב הישראלית הכשרה מתרחבת

העיר השלישית בגודלה בארה"ב ידועה גם כמעצמת הוט דוג בינלאומית • כעת נודה ל"ישראל היום" כי זלמנ'ס המקומית, שמתמחה בנקניקיות, פותחת בה סניף בשבוע הבא • "אנחנו בטוחים שנגיע בהמשך למדינות נוספות", הם מבטיחים

מנות בזלמנ'ס. צילום: באדיבות הרשת

בנוסף לפיצת "דיפ דיש" עמוקה ומושחתת במיוחד - לפחות בכל הקשור לאוכל - שיקגו ידועה גם כמעצמת נקניקיות בינלאומית. העיר האמריקנית המרכזית אפילו מתהדרת בסגנון נקניקייה שקרוי על שמה - Chicago-Style hot dog - נקניקיית בקר המוגשת בלחמניית פרג בתוספת חרדל, בצל לבן קצוץ, מלפפון חמוץ, פלפלים מוחמצים ורוטב הרליש הירקרק-חמוץ-מתוק המפורסם. כל נקניקייה שיקגואית אסלית לא תהיה מושלמת בלעדיה - ותודה למהגרים האירופאים על הייבוא הבשרני מהיבשת הישנה.

שיקגו גם משמשת כבסיס האם של רשת מסעדות פורטילו'ס (Portillo’s) האייקונית שמגישה בגאווה - ניחשתם נכון - מגוון נקניקיות איכותיות, כמו גם כריכים ומוצרי פאסט פוד אחרים. במילים אחרות, בשביל לא מעט חובבי נקניקיות מושבעים, שיקגו היא מוקד עלייה לרגל בזכות כמה וכמה מוסדות קולינריים.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Portillo's Hot Dogs‎‏ (@‏‎portilloshotdogs‎‏)‎‏

אז האם יש לפורטילו'ס ולדומיה סיבה לחשוש ממתחרה חדשה ומסקרנת בעיר? ייתכן מאוד, במיוחד אם המוסדות המקומיים מעוניינים לשמר את הקהל היהודי שלהם. ל"ישראל היום" נודע כי רשת זלמנ'ס הישראלית הכשרה, המתמחה בנקניקיות אך גם מציעה מנות אוכל רחוב ישראליות עם טוויסט אמריקני כמו טוסט נקניק, שניצל בחלה, סלטים, כנפיים, קורנדוגס (נקניקיות בציפוי בלילת קמח תירס) ונשנושים אחרים, תפתח בשבוע הבא סניף בשיקגו - או ליתר דיוק בפרבר בשכונה סקוקי (Skokie), שבו מתגוררים יהודים רבים. בשל כך תמצאו שם גם לא מעט בתי אוכל כשרים. הסניף יפתח בכתובת 2931 W. Touhy.

סניף זלמנ'ס, צילום: באדיבות הרשת

מדובר במסעדה הראשונה של זלמנ'ס מעבר לים, והיא מצטרפת לעשרת הסניפים של הרשת בישראל. מחציתם ממוקמים בירושלים, שם היא נוסדה, אבל יש לה גם לוקיישנים בתל אביב, ברעננה, בבני ברק, בלוד ובבית שמש.

"זלמן, מייסד הרשת, נולד בשיקגו והביא את בשורת הנקניקיות האמריקניות לישראל, כשעלה לארץ לפני 15 שנה. עכשיו הוא רוצה להפיץ את הבשורה שלו בכל העולם ומתחיל בעיר הולדתו, ממלכת הנקניקיות", מספרים לנו ברשת ומוסיפים ש"למעשה, בתו הבכורה היא זו שפותחת שם את הסניף, כך שזו מעין סגירת מעגל בשביל המשפחה". ברשת מבהירים גם שהתפריט האמריקני יהיה דומה מאוד לזה הישראלי - ויפתח בכשרות C.R.C. "אנחנו בטוחים שנגיע לכל עיר גדולה בארה"ב - ובהמשך למדינות נוספות", מסכמים בזלמנ'ס. בקיצור, שמישהו יעביר את החרדל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר