טעם של חרם: "קולה פלשתינית" הושקה בעיר של האירוויזיון בשבדיה

המוצר החדש נמכר בעיר מאלמו בה עתיד להתקיים השנה האירוע הבינלאומי • הוא נועד לתמוך בחרם צרכני נגד קוקה קולה ופפסי • מאז שווק, נוצר סביבו עניין רב ברשתות החברתיות מצד גורמים אנטי-ישראלים ובהם אלנה חדיד

הקולה הפלשתינית. צילום: מתוך אתר החברה

מאז החלה מלחמת חרבות ברזל, הקריאות לחרם צרכני על מותגים המביעים תמיכה בישראל הולכות ומתגברות. אחד המותגים הבולטים המוזכרים בהקשר זה הוא ענקית המשקאות, קוקה קולה. כעת, נראה שצמד אחים ממוצא פלשתיני המתגורר בשבדיה החליט להפוך את החרם להזדמנות עסקית ומציע למכירה אלטרנטיבה לפחיות הקולה המוכרות.

לפי דיווחים ברשתות החברתיות ובמקורות זרים, צמד האחים מהעיר מאלמו, אותה עיר בה צפויה להתקיים תחרות האירוויזיון הקרובה שידועה כפרו-פלשתינית באופן מובהק, החלו לייצר פחיות קוקה קולה בשם Palestine Cola. לפי הפרסומים, המוצר אמור לספק אלטרנטיבה לפחיות המשקה המוכרות של קוקה קולה ושל פפסי המתחרה - שתי חברות שגורמים פרו-פלשתינים קוראים להחרים בשל תמיכתן, לכאורה, בישראל.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Palestine Drinks®️ - Läskedryck‎‏ (@‏‎palestinedrinks‎‏)‎‏

לפי הדיווחים באתר Roya News, האחים מתכננים לתרום מחלק מרווחי המכירות לטובת תמיכה בצד העזתי בעיצומה, של מה שהם מכנים "התוקפנות הישראלית". החברה, כך הודגש בדיווח, הינה עצמאית לחלוטין, נמצאת בבעלות החברה השבדית Safad Food AB ואין לה קשר למותגי הענק.

המשקה החדש יצר עניין רב והתלהבות ברשתות החברתיות מצד גורמים פרו-פלשתינים, בהם אלנה חדיד, אחותן של ג'יג'י ובלה חדיד ובתו של מוחמד חדיד. באתר החברה מצוין כי את הפחיות ניתן להשיג, נכון לעכשיו, בטעם אחד רק בערים מאלמו וגטבורג בשבדיה, אך מגוון הטעמים עתיד להתרחב לעוד שישה נוספים. החזון של האחים, כך לפי אתר החברה, הוא להפיץ את המשקאות בסופו של דבר לכל מדינה התומכת בחזון הפרו-פלשתיני.

גם הסמלים על הפחיות נועדו לצדד בצד הפלשתיני ולהעניק תימוכין לטענה שלפיה האוכלוסייה בעזה היא עם עם מורשת. האחים מסבירים כי הלוגו של העץ על הפחית מסמל את עץ הזית, שלדבריהם מזוהה עם פלשתין עוד מימי קדם. הדוגמה הגרפית בתחתית הפחית מסמלת את הכאפייה, סמל הלאום הפלשתיני. בנוסף, כך נכתב, דוגמת הרשת על הפחית מסמלת את תעשיית הדיג בפלשתין והקשרים מסמלים את עלי הזית שהם בעלי חשיבות היסטורית, לדבריהם, למשפחות פלשתיניות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר