מקרקר ועד בורקס: דפי האורז הפכו לכוכבי המטבח וזה מה שאפשר להכין מהם

אתם בדיאטה וחולמים על מאפים שמנמנים? אספנו עבורכם כמה מתכונים שווים עם חומר הגלם שלא מפסיק לכבוש את הרשתות החברתיות ומבטיח לכם את החלום האולטימטיבי: לאכול מושחת בלי לעלות במשקל

בוריק מדף אורז. צילום: GettyImages

בשנים האחרונות דפי האורז הפכו לכוכבים במטבח של המוני ישראלים, שמבקשים להפחית בצריכת גלוטן או להימנע מכך, לפצוח בדיאטה או פשוט לאכול בריא יותר. גם הרשתות החברתיות מתמלאות מדי יום באינספור מתכונים ורעיונות לגרסאות מופחתות קלוריות עם חומר הגלם הוויראלי למאכלים שהם בדרך כלל רווי שומן, סוכרים ופחמימות.

אספנו עבורכם את כל המתכונים הכי שווים שצמחו ברשתות החברתיות ואפשר להכין עם הדף שכבש את ישראל – מקרקר שמוכן בתוך 30 שניות, דרך סמבוסק גבינה מפנק ועד לקינוח חכם וטעים.

קרקר מתפצח

נתחיל מהמתכון הקל והפשוט ביותר. מתכון לנשנוש מושלם מדף אורז, שאפשר להכין בשניות בודדות. מה צריך לעשות כדי שיהיה כבר על השולחן? האמת שממש לא הרבה. רק להכניס את הדף למיקרוגל, כמו שהוא - יבש, לחמם בערך במשך 30 שניות או עד שהדף כולו משנה את צבעו משקוף ללבן. כך הוא הופך לקרקר מתפצח שיכול להחליף בקלות את הבייגלה או הקרקרים הפחממתיים.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎יהודית אביב‎‏ (@‏‎yehudit_aviv‎‏)‎‏

ג'חנון

מי לא אוהב את המאפה התימני שהפך ברבות השנים לקלאסיקה חוצת עדות ותרבויות ומככב ברבים מהבתים במדינה כארוחת בוקר בשבתות? הבעיה היא שמדובר במאפה משמין למדי בגרסתו המקורית, שלא פעם אנחנו נמנעים ממנו כדי לא להגיע למצב שאנחנו קמים ביום ראשון בבוקר ונאבקים בג'ינס שמסרב להיסגר עד הכפתור האחרון. כאן תוכלו ליהנות מגרסה דיאטטית שלו. רק אל תשכחו לגרד עגבנייה, לשבור ביצה קשה ולהוסיף קצת חריף.

@foodik.co.il#גחנון#פסח#כשרלפסח#שבת#ללאגלוטן#ארוחתבוקר#ארוחתערב#פודיק#שחרחן#מתכוניםבריאים#חיטוב#פוריו#תימנים♬ צליל מקורי - Foodik - שחר חן - פודיק

פיצה

הפעם מדובר באחד המאכלים האהובים בעולם: פיצה. במקום להכין בצק, להתפיח ולקוות שיצא אוורירי, אתם יכולים פשוט להשתמש בדפי אורז, כך שהיוו את "שכבת הבצק". מעליהם תוסיפו את הרוטב שאתם אוהבים וגבינה באחוזי שומן שתואמים את סטטוס הדיאטה שלכם - והרי לכם פיצה ללא רגשות אשם.

@shaynzzzzzz#אוכל#מתכונים#דפיאורז♬ צליל מקורי - Shaynzzz

בורקס

מבין כל המתכונים הכוללים את חומר הגלם הוורסטילי, זה ככל הנראה המתכון שזוכה להכי הרבה חשיפה ברשתות החברתיות. בורקס מדפי אורז הפך ללהיט מטורף שמבטיח את הבלתי אפשרי: ליהנות מהחטא הקולינרי המושלם ולא להשמין. טיפ מאיתנו: תאפו אותו עד להזהבה עמוקה, אחרת זה יוצא הרבה פחות טעים.

@shenhav_benyamin#פוריו#viral#foryoupage#בלוגאוכל#בורקס#בורקסדילקס#בורקספינוקים#בורקסמשפחתי#איזון♬ צליל מקורי - shenhav_

בוריק

אם יצא לכם לבקר בשנים האחרונות בשוק הכרמל התל אביבי, אין סיכוי שלא פגשתם בבחור הצבעוני, קובי בוריקה, שמציע בוריקה חמה ונוטפת שמן. מדובר במקור במעטפת בצק דקה, ממולאת בביצה או בתפוחי אדמה, שמטוגנת עד להזהבה. כאן, בגרסה של אירה דולפין, תוכלו ליהנות מבוריק דל קלוריות שנראה פשוט מעולה.

@iradolfin#בוריקהעםביצה#דפיאורז♬ original sound - Ira🐬dolfin

 

סמבוסק

כן, גם אנחנו חולמים לפעמים בשלוש בלילה על קפיצה לטאבון הקרוב כדי להתענג על המאפה המנחם הזה. אבל לפעמים, מה לעשות, חלומות לחוד ומציאות לחוד. אם במקרה, מכל סיבה שהיא, אתם חייבים להימנע מלכתת רגליכם לאבולעפיה, תדעו שאפשר להתפנק עם סמבוסק ביתי שווה ללא כל ייסורי מצפון. הסוד הוא במילוי ובמגוון התוספות שאפשר לשדרג איתן את המנה: תירס, זיתים, בולגרית, פטריות ועוד – "יו ניים איט".

@cookerit#דפיאורז#פיצה#סמבוסק#סמבוסקפיצה#דיאטטי#דיאטה#health#healthy#healthyrecipes#pizza♬ Fulanito - Becky G & El Alfa

קינמונים

שנשאיר אתכם ללא קינוח לקראת סוף הכתבה? דגני בוקר הם אהבה גדולה ואולי האויב הגדול ביותר עבור אלה שמנסים לשמור על הגזרה. למה? כי הם בדרך כלל עתירים מאוד בסוכרים, ואנחנו נוהגים בדרך כלל לנשנש אותם מול הטלוויזיה, כך שקשה לשים לב, כמה בדיוק אכלנו. כאן תוכלו ליהנות מגרסה דיאטטית, שבהכנתה תוכלו לשלוט בכמות הסוכר שבמנה.

@dar_healthyway#מתכונים#דפיאורז#מתכון#מתכוניםבריאים#מתכוןקל#חיטובהגוף♬ Ad shebat - Beit Habubot

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר