פירות יבשים לחג? עדיף שתוותרו - זה מה שחשוב לדעת

גם בעקבות הפגיעה בחקלאים השנה וגם כי זה פשוט פחות בריא - לקראת ט"ו בשבט קוראת מועצת הצמחים לציבור לוותר על המנהג הישן ולהעדיף את פירות הארץ הטריים • "המוצרים הללו עתירים חומרים משמרים וצבעי מאכל", הם מסבירים • זה מה שתמצאו על המדפים בעונה

פירות יבשים. צילום: אריק סולטן

מועצת הצמחים יצאה היום (ראשון) בקריאה לציבור לצרוך פירות טריים תוצרת ישראל במקום פירות יבשים מיובאים. את הקריאה היא הוציאה לקראת ט"ו בשבט, שיחול השנה בתאריך 25 בינואר (חמישי).

כך תוכלו להכין פירות יבשים בבית

מדי שנה אנחנו נוהגים לציין את חג האילנות באכילת פירות מיובשים. מקור המנהג בקרב יהודים שחיו בגלות וסבלו ממחסור בפירות טריים בעונת החורף. שם, הם צרכו במקומם פירות מיובשים שהובאו מישראל.

קטיף תפוזים השנה,

"היום, כאשר ניתן למצוא על המדפים עשרות סוגי פירות טריים תוצרת הארץ, אין שום סיבה להמשיך ולצרוך פירות מיובשים מיובאים ומעובדים, שחלקם עתירי סוכר מוסף, חומרים משמרים וצבעי מאכל", מסבירים במועצת הצמחים.

"לעומת הפירות המיובשים, הערך התזונתי של הפירות הטריים גבוה בהרבה", מסבירה ד"ר מאיה רוזמן, תזונאית קלינית ויועצת מדעית למועצת הצמחים ומוסיפה ש"כמות הוויטמינים שיש בפירות הטריים גבוהה לאין שיעור, במיוחד כשמדובר בוויטמין C, החשוב במיוחד למניעת מחלות בעונות החורף והמעבר, שנמצא רק בפירות טריים".

תאכלו תות, צילום: אורן בן חקון

הקריאה הזאת של המועצה מגיעה גם בשל הפגיעה הרבה שחווים החקלאים בארץ בעקבות מלחמת חרבות ברזל. לדברי רני בר-נס, יו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים וחקלאי המגדל פירות, "מאז פרוץ המלחמה - חקלאים רבים, גם מדרום הארץ וגם מהצפון, נפגעו בשל המצב הקיים. כך (ברכישת פירות טריים) הישראלים, גם ישמרו על בריאותם וגם יתמכו בכלכלה המקומית ובמגדלים הישראלים".

האמת, על המדפים בסופרים ובשווקים תוכלו למצוא בימים אלו מגוון פירות טריים מתוצרת מקומית ובהם בננה, תפוח, תפוז, תות שדה, אגס, קיווי, קלמנטינה, מלון, אפרסמון, אשכולית, רימון, פומלה, אשכולית אדומה ועוד. אל דאגה, גם התמר נכלל ברשימה הזו ובישראל הוא מתייבש על העץ באופן טבעי ללא צורך בתוספת סוכר או חומרים משמרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר