לראשונה בעולם: מסעדה שכולה מופעלת באמצעות AI

CaliExpress נפתחה בסוף דצמבר בקליפורניה, ארה"ב • בזמן שאתם ממתינים לארוחה בה, אתם מוזמנים לראות את הרובוטים החרוצים בפעולה • מה, לא תטעמו קולקציית המבורגרים וצ'יפס שהוכנו באמצעות הטכנולוגיה הקולינרית הכי מתקדמת שיש?

טכנולוגיה במסעד, CaliExpress. צילום: ללא

ארוחת AI על מלא. מסעדת CaliExpress נפתחה בסוף דצמבר בעיר פסדינה שבדרום קליפורניה, ארה"ב. היא מתוארת על ידי מקימיה כ"המסעדה האוטונומית הראשונה בעולם שמופעלת במלואה באמצעות אינטליגנציה מלאכותית".

מדובר במיזם שהוקם במשותף על ידי חברת האחזקות הטכנולוגית Cali Group; חברת Miso Robotics, שהיא המפתחת של פליפי (Flippy) - עמדת הטיגון והגריל הרובוטית הראשונה בעולם; וחברת POPid - המתמחה בפיתוח שיטות הזמנה ותשלום שמבוססות על הנתונים הביומטריים של הלקוח.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Riley Brown‎‏ (@‏‎realrileybrown‎‏)‎‏

אבל רגע לפני שתיכנסו ללחץ ותחששו מכך שרובוט זדוני עלול לזהות את רשתית העין או את תווי הפנים שלכם ולהשתמש בנתונים כדי להשתלט על העולם (זה סוג של קרה ב"שליחות קטלנית", לא?), קבלו את תמונת המצב המסקרנת הבאה: אתם נכנסים למסעדה, מבצעים את ההזמנה ומשלמים באמצעות מסכי מגע מתקדמים שיודעים מי אתם. הרובוטים שבמטבח מתעדכנים בזמן אמת במה שמתחשק לכם לאכול, ומתחילים לעבוד מיד.

בזמן שאתם ממתינים לארוחה, אתם מוזמנים לראות את הרובוטים החרוצים בפעולה; להתרשם ממוזיאון טכנולוגי עם מיצגים שהודפסו בעזרת מדפסות תלת-ממדיות; ולהתבונן בידיים רובוטיות מרקדות שיצאו לגמלאות ומקשטות כעת את קירות המסעדה.

CaliExpress,

טוב, אולי זה עדיין נשמע קצת מקריפ, אבל מה, לא תטעמו קולקציה של המבורגרים מבשר ווגיו משובח וצ'יפס שהוכנו במיוחד עבורכם, על ידי הטכנולוגיה הקולינרית הכי מתקדמת שיש וללא מגע יד אדם? ברור שכן. (או לפחות כמעט ללא מגע יד אדם, מפני שאריזת המנות עצמן, כך מסתמן בסרטון החשיפה, מבוצעת על ידי יד אנושית). 

"למיטב ידיעתנו, זו המסעדה הפעילה הראשונה שבה כל תהליכי ההזמנה והבישול הם אוטומטיים. שילוב כל הטכנולוגיות האלה הוא תוצר שנים של מחקר, פיתוח והשקעה", אמר ג'ון מילר, מנכ"ל PopID, עם השקת CaliExpress. אילו ריץ' הול, מנכ"ל Miso Robotics, הוסיף כי "פליפי התגלה כהצלחה מסחררת, ועכשיו כולם בדרום קליפורניה יכולים לבוא לראות - ולטעום - בעצמם".

בקרוב AI יבחר לכם יין, צילום: GettyImages

אין ספק כי השאיפה העיקרית של העומדים מאחורי המבורגריית העתיד הזו היא למכור את הטכנולוגיה שלהם לרשתות מזון מהיר, ושכרגע מדובר במעין ניסוי כלים (הכניסה למסעדה היא רק בהזמנה מראש).

יש לציין כי תהליכי אוטומציה שונים, בראשם הזמנה דרך מסכי מגע ואפליקציות סלולריות, מוטמעים בשנים האחרונות ברשתות רבות. נראה שהשלב הבא הוא רובוטים שיחליפו את עובדי המטבח והגרילמנים.

צעד מבורך או מכה לשוק התעסוקה? האם משרות רבות, שלרוב מאויישות במסעדות מסוג זה על ידי בני נוער וצעירים, עומדות בפני הכחדה? תחליטו בעצמכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר