באיחור אופנתי: הממתק ששיגע את העולם הגיע סוף סוף לישראל

כדורי המוצ'י האיכותיים והמשודרגים Little Moons, שהפכו לטרנד ויראלי ברשת כבר לפני שנתיים, נחתו לראשונה גם בארץ ומשווקים על ידי יאנגו דלי • אז נכון שכבר קר, ואולי התחייבנו להתחיל את השנה החדשה עם הרבה פחות מתוקים - אבל מה, לא נוותר קצת לעצמינו במקרה הזה?

Little Moons. צילום: יאנגו דלי

נכון, כבר מתחיל להיות קר בחוץ ואולי אפילו הבטחנו לעצמנו לצרוך פחות מתוקים לקראת השנה האזרחית החדשה, אבל האם זה ימנע מאיתנו לאכול גלידה אייקונית שנחתה לראשונה בארץ אחרי שהפכה לטרנד ויראלי ברשתות? ברור שלא.

חברת יאנגו דלי התחילה לשווק בימים האחרונים את Little Moons - כדורי מוצ'י משודרגים של מותג בריטי, שנחשבים לאיכותיים במיוחד. המוצר הספציפי עורר סערה ברחבי העולם גם ללא קשר לפופולריות שצברה גלידת המוצ'י האסייתית בעשור האחרון. הטרנד סביבו התחיל ברשת טיקטוק לפני כשנתיים ובמסגרתו נראו אנשים ובלוגרים מנסים את המוצר או מגלים היכן אפשר למצוא אותו בעקבות מחסור שנוצר בחנויות.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Little Moons‎‏ (@‏‎littlemoonsmochi‎‏)‎‏

ולמי שעדיין לא מכיר, מדובר בקינוח סופר אסתטי של כדורי גלידת ג'לאטו משובחת בטעמים שונים (ולעיתים גם משונים). הם עטופים בבצק מקמח אורז מתוק, רך, נמתח ולעיס. Yango Deli משווקת אותו תחילה עם ארבעת הטעמים הפופולריים ביותר: וניל, פיסטוק ודבש, פסיפלורה ומנגו, שוקולד מריר ואגוזי לוז, ובלונדי.

נכון, בישראל כבר היום ניתן להשיג מוצ'י, אבל מומחי קולינריה שונים הגדירו את המוצ'י של Little Moons כאיכותי ביותר בעולם. כל כדור מיוצר ממרכיבים שנבחרו בקפידה כדי להגיע לטעמים המדויקים. הגלידה הלא שגרתית בתוך ציפוי האורז, מיוצרת מחלב ושמנת טריים. היא לא מכילה חומרי טעם וריח או חומרים משמרים מלאכותיים. הממתק הוא ללא גלוטן, מכיל פחות מ-85 קלוריות לכדור, ו-96% מהאריזה שלו ניתנת למחזור. ואם עד היום היה אפשר להשיג מוצ'י בעיקר במסעדות אסייתיות, כעת יאנגו דלי מאפשרת משלוח של "ליטל מונס" על דלת הבית.

@_rosepeters#littlemoons♬ busy doin hot girl ish - Chelsea

אגב, יש האומרים שטרנד הרולאפס - מעטפת פרי נמתחת על גלידה צוננת - שאב השראה ממוצ'י. רבים בטוחים שמקורם של כדורי הגלידה הצבעוניים הוא ביפן, אבל הם בעצם נוצרו בהוואי. מאכל המוצ'י היפני המקורי הוא, למעשה, מעין פירה שעשוי משעועית אדומה ותה ירוק במרקם קרמי אותו מצפים בבצק אורז. שמו על שם ה-"מוצ'יגומה", זן אורז עמילני מיוחד. לפני בערך 30 שנה, שף בהוואי יצר את גלידת המוצ'י כפי שאנחנו מכירים אותה היום מגלידה אמריקאית ועשה היסטוריה. בארה"ב צבר המוצ'י פופולריות כבר לפני עשור, אבל המותג האנגלי של החטיף Little Moons הפך לגרסה הפופולרית ביותר ברחבי העולם, כאמור, לפני כשנתיים.

"הישראלים הם אחד העמים שהכי מטיילים בעולם, והם מביאים איתם לארץ חוויות קולינריות מעבר לים", אומר טל בטיטו, סמנכ"ל הסחר של Yango Deli: "כיוון שאין שום סיבה שיהיה ניתן להשיג את הגלידה מהטיול אחרי צבא רק בדרום אמריקה או את הירחים הקטנים והמתקתקים רק בטיולים אורבניים באירופה – החלטנו להרים את הכפפה ולהביא את חו"ל לכאן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר