מחווה מפתיעה: אוראו מוציאה עוגייה בהשראת מאכל יהודי מפורסם

דווקא בצל מלחמת חרבות ברזל, כשאנו עדים לעוד ועוד גילויי אנטישמיות ברחבי העולם, חברת עוגיות הסנדוויץ' הפופולרית משיקה מוצר חדש בהשראת תופין בעל שורשים יהודיים • המאפה זכה אפילו לכמה רגעי תהילה בפרק של "סיינפלד" • אוראו מדגישים כי מדובר במהדורה מוגבלת ביותר

המוצר החדש של אוראו . צילום: מתוך אינסטגרם

מדי שנה משיקה אוראו כמה וכמה מהדורות מיוחדות ומוגבלת של עוגיות הסנדוויץ' הידועות. לרוב מדובר בווריאציות שוקולדיות, קרמליות, חמאתיות או "בוטנימיות" שונות. לעיתים הן משחקות על היחס בין הקרם והביסקוויט, לפעמים מדובר דווקא בשיתופי פעולה לקראת יציאת סרטים חדשים לאקרנים, וכבר היו לנו ספינאופים כמו בתי קפה או אפילו יין שהולך מעולה לצד העוגייה המיתולוגית.

אלא שהפעם הצליחו באוראו להפתיע אותנו יותר מבדרך כלל בזכות טעם חדש שיושק בארה"ב עד גמר המלאי בתאריך 1 לינואר הקרוב. תאמינו או לא, אבל הטעם שיוצא בצל מלחמת חרבות ברזל וגילויי אנטישמיות גואים ברחבי העולם, עושה כבוד דווקא לקינוח אמריקני ידוע בעל שורשים יהודיים.

עוגיות שחור לבן, צילום: ללא

הכירו את העוגייה השחורה-לבנה (Black and White cookie), תופין שטוח ועגול כירח מלא שמצופה, חצי-חצי ושווה בשווה, בשני טעמי קרם: וניל ושוקולד. אפשר למצוא את העוגיות האלה בארה"ב, בעיקר בניו יורק, בפלורידה ובאזורים אחרים שבהם מתגוררת קהילה יהודית גדולה.

ואכן, נהוג לייחס את המצאת העוגייה לקונדיטוריית "גלייזר" האייקונית במנהטן (Glaser’s Bake Shop), שלמרבה הצער נסגרה לפני שנים אחדות אחרי יותר ממאה שנות פעילות. העוגייה השחורה-לבנה צברה פופולריות רבה בשכונות המהגרים היהודיות בארה"ב עוד במאה הקודמת, ועד היום היא נאפית באהבה בלא מעט מאפיות ומעדניות (אחת מהן היא Canter’s המפורסמת בלוס אנג'לס).

     

View this post on Instagram

           

A post shared by OREO (@oreo)

העוגייה המפורסמת זכתה אפילו לכמה רגעי תהילה בפרק של "סיינפלד". עכשיו, כאמור, מרימה אוראו את הכפפה ומעניקה לה את הכבוד האולטימטיבי: מהדורה "שחורה-לבנה" מיוחדת, שבה כל יחידה מתהדרת במילוי של חצי קרם שוקולד וחצי קרם וניל, המונח באיזון מופתי בין שני ביסקוויטים זהובים (בניגוד לביסקוויט השוקולד הרגיל של אוראו).

בחברה מדגישים כי מדובר במהדורה מוגבלת ביותר ופוסט החשיפה המפתה באינסטגרם כבר צבר לא מעט לייקים. אז אם כבר אוראו מפרגנים לקינוח עם קשר יהודי מובהק, הנה עוד כמה הצעות משלנו: אוראו-רוגלעך שבלולי, אוראו-ספינג' שמנוני ואוראו משולש במילוי קרם בטעם פרג או תמרים, ככה לקראת פורים. מה, לא תנסו?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר