מטבלים במקום ארוחת טעימות: זה מה שמגישות עכשיו כמה מהמסעדות הטובות בארץ

השף רז רהב הפך את OCD להמבורגרייה, מוטי טיטמן יצר כמה מנות בר קלילות ושיראל ברגר מגיעה עם מטבלים מטורפים לשווקים • מלחמת חרבות ברזל גרמה לשפים ולשפיות היצירתיים שלנו לחשב מסלול מחדש • זה מה שהם יצרו כדי לתת לנו קצת אסקפיזם ונחמה גם בתקופה המורכבת

טרטר בקר בג'ורג' וג'ון. צילום: דניאל לילה

OPA

מסעדת העילית הטבעונית בשוק לוינסקי OPA זכתה לקבל השנה את פרס One To Watch (מסעדות ששווה לעקוב אחריהן) על ידי רשימת BEST 50 היוקרתית של המסעדות הטובות ביותר במזרח התיכון ובצפון אפריקה - והיא כבר עושה הדים בכל רחבי העולם. בתאריך 22 בנובמבר חזרה אופא של השפית שיראל ברגר לפעילות במתכונת קצת אחרת, עם שש מנות אָ-לָה-קַרְט (לפי בחירה) במקום תפריט טעימות, בהן למשל לחם תפו"א, קציפת תפו"א ותפו"א שרוף. האוכל מוגש לצד יין וקוקטיילים ברוחה היצירתית של ברגר, אבל ההפתעה שהביאה איתה התקופה מגיעה דווקא מהמזווה במקום.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎opa_tlv‎‏ (@‏‎opa_tlv‎‏)‎‏

השפית יצרה מבחר צנצנות מטבלים למכירה והם מפתיעים את הלשון, בלשון המעטה. ברביקיו דלעת וצ'אטני מלון הם רק חלק מהמגוון המוצע. עם הצנצנות האלה היא מגיעה באופן קבוע גם לשוק האיכרים בנמל תל אביב ולשוק האורגני של משק חביביאן.

גם שעות פעילות המסעדה שונות כעת. היא פתוחה בימים רביעי וחמישי בין השעות 18:30-21:00.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎opa_tlv‎‏ (@‏‎opa_tlv‎‏)‎‏

ג'ורג' וג'ון

השף תומר טל והצוות פתחו את מסעדת ג'ורג' וג'ון לראשונה בשבוע שעבר, מאז הטבח הנורא שאירע בשביעי באוקטובר. המסעדה זכתה השנה להישג המרשים ביותר בישראל בדירוג 50 BEST האזורי כשדורגה במקום השישי ברשימה. היא גם זכתה להיכנס השנה לרשימת 1000 המסעדות הטובות בעולם של "לה ליסט" היוקרתית.

טל מגיש בימים אלה מנות חדשות שיצר לצד הקלאסיקות. בהן: פלמידה לבנה כבושה ומעושנת קלות עם צ'יפס תפו"א ראטה, קרם חצילים שחור, גבינת קפיר ושום חום; או קרפצ'יו פטריית רעמת האריה צלויה עם אגוזי לוז מוחמצים, "בייקון" פטריות מלך היער פריכות, ציר פטריות ואיולי חמאה חומה.

גם שעות הפעילות של המסעדה השתנו. היא פתוחה כעת בימים שלישי עד חמישי בין השעות 17:30-22:30 ולראשונה בשעות הצהריים בשישי ובשבת, בין השעות 12:30-22:30.

"אני לא מסוג השפים שיש להם חמישה קונספטים למסעדות במגירה". טל במטבח, צילום: איתיאל ציון

OCD

המסעדה היוקרתית של השף רז רהב, שמגישה בימים כתיקונם תפריט טעימות סגור, הפכה בימים אלו להמבורגרייה נונשלנטית עם תפריט מצומצם.

המסעדה זכתה השנה לציון הגבוה ביותר מבין המסעדות הישראליות שנכנסו לרשימה הנחשבת "לה ליסט" (91.50) ומחזיקה במקום ה-14 ברשימת המסעדות הטובות ביותר באפריקה והמזרח התיכון של דירוג BEST 50 לשנת 2023. היא מגישה בימים אלה תפריט מצומצם שכולל שתי צלחות טעימות ובהן מנת אינטיאס נא, טמארי תאנים, ג'ינג'ר ופינגרליים, ומנת המבורגר שמגיע עם הולנדייז שומן עוף, בצל סומק, חמוצים, תפו"א בשון עוף וחסות בוויניגרט מיסו חומוס. יש גם קינוח: גלידה סנדיי סטייל, וכמובן, אלכוהול שמנעים את האווירה.

ההמבורגר של OCD, צילום: חיים יוסף

משייה

מסעדת משייה, שממוקמת ברחוב מנדלי מוכר ספרים 5 בתל אביב, חזרה לפעילות אבל קצת אחרת. ימים ארוכים מדי של דלתות סגורות ומאמץ לסייע לחיילים ולמפונים הובילו את השף המוכשר שמוביל אותה, גיא אריש, ליצור את תפריט "מצב חדש" - ארוחה שמביאה לידי ביטוי את המיטב של ישראל. "הבמה שאנחנו נותנים בשגרה לחקלאים ולמגדלים רק התרחבה, והיסודות שלה רק התחזקו. האג'נדה הזאת באה לידי ביטוי בתפריט החדש שלנו, והאוכל יהיה יותר מכאן", אומר גיא אריש.

המסעדה עטורת השבחים זכתה לפני ימים אחרים להיכנס לרשימת "לה ליסט" עם ציון גבוה של 86.50 נקודות.

תוכלו למצוא בארוחה, בין היתר, סשימי איניטיאס בלצ'ה דה טיגרה ואוכמניות טריות (82 שקלים) וטורטליני גרוייר עם רוטב חמאת עמק המעיינות (76 שקלים). את כל אלה ממשיכים סקירט סטייק עם פסטה פיצ'י, מח עצם, חלמון ושום שחור (92 שקלים) או דג פרידה עם רוטב הולנדייז וצ'יפס מותסס (148 שקלים).

האוכל יותר מכאן - משייה, צילום: אסף קרלה

מלגו מלבר

המסעדה שזכתה השנה להיות מדורגת במקום ה-40 ברשימת ה-50Best במזרח התיכון וצפון אפריקה, נפתחת לראשונה מאז החלה מלחמת חרבות ברזל בתאריך 12 בדצמבר. המסעדה תעבוד בין הימים שלישי לשישי, מהשעה 19:00 וביום שיש מהשעה 18:00.

השף המוערך שמוביל אותה, מוטי טיטמן, ערך שינויים בתפריט והוא כולל כעת גם מנות בר פחות מחייבות למי שיחליט להגיע ברגע האחרון, כמו למשל, צלחת גבינות ולבבות חסה ליטל גאם ברוטב קיסר. בתפריט הודגשו מנות הדגל של המסעדה כמו ספגטי בר ים והוכנסו מנות חדשות ומרעננות בכתב ידו של טיטמן כמו פניס (צ׳יפס חומוס) קלאסי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר