כמו בבית המלוכה הבריטי: גילינו אירוע טעים, מתוק וקטן שנולד דווקא במלחמה

מעז יצא ארל גריי: המלחמה יצרה הזדמנות ללגום תה כמו אצילים אנגלים • בית האירועים נועם יצר ארוחת High Tea בריטית כהלכתה • התה המנחם והמושלם לחורף נמצא בקדמת האירוע, אבל למעשה הכוכבים האמיתיים הם דווקא המתוקים

תה אחר צהריים בנועם בית אירועים בנס ציונה. צילום: ספיר הובר

אירועי השביעי באוקטובר והמלחמה שבאה אחריהם הביאו לחיים שלנו כל מיני שינויים, שמעטים מהם טובים ומנחמים בדרך כלשהי. אחד מהיוצאים מהכלל הוא אירוע קטן, שכחלק מהנוף הקולינרי הישראלי, זכה להיוולד בשל השינויים שהביאה המלחמה ויושב על תחילת עונת החורף כמו כפפה על יד של אצילה אנגלית מדושנת מעונג.

אל טקס שעת התה של נועם, בית אירועים קטן בנס ציונה, הגענו במקרה בזכות פרסום בקבוצת פייסבוק. מדהים אילו אוצרות אפשר למצוא בזמן הגלילה האינסופית בפיד.

בני הזוג נועה ועמית, ששם המקום הוא הלחם של שמותיהם הפרטיים, מנהלים יחד את בית האירועים הזה, שנועד לאירועי בוטיק קטנים וממוקם באזור התעשייה הדרומי של העיר. האירועים המתוכננים במקום בוטלו בעקבות המלחמה, וכדי ליצור משהו קצת אחר שיענה על הצורך שיש לאנשים בימים אלו, השניים החליטו לצאת בסדרה של אירועים לאורך השבוע כמו ערב קוקטיילים ותה של אחר צהריים.

תה אחר צהריים בנועם בית אירועים בנס ציונה, צילום: ספיר הובר

את הרעיון לערוך ארוחת High Tea בריטית למהדרין שאבו בני הזוג מהתקופה בה התגוררו בניו זילנד ונהגו לארח אירועים דומים. מקורו של ה-high tea, טקס התה של אחר הצהריים, הוא בתקופת המהפכה התעשייתית בבריטניה. הארוחה מלווה בתה שחור חזק ומתוק שהיו אוכלים בני מעמד הפועלים כששבו מעבודתם. הטקס התגלגל למעמדות הגבוהים והפך בהדרגה לעמוד תווך של חיי האריסטוקרטיה הבריטית.

אירוע התה של נועם בנס ציונה מקפיד היטב על כללי הטקס. התה מוגש בקנקני חרסינה לבנים עם ספלים קטנים ותואמים, כשברקע מוזיקה קלילה של נגינת פסנתר. השולחנות הגדולים והעיצוב הרך והביתי של המקום מתאים לאירוע כזה כמו כובע צילינדר לאדון ויקטוריאני. מבחר החליטות שמציעים הוא גדול למדי והן מגיעות בשקיקוני משי חלקים. ניתן להזמין תה או קפה בלבד אך הסיבה לשמה התכנסנו היא ארוחת אחר הצהריים שמציאה מבחר כריכונים קטנים ומתוקים ועלותה 85 שקלים לסועד יחיד ו-160 לזוג.

גזרת המתוקים מנצחת, תה אחר צהריים בנעם בית אירועים בנס ציונה,

על מגש המאפים, שמגיע כמצופה כמגש צלחות בקומות, אמונה בתם של בני הזוג שלמדה קונדיטוריה בקורדון בלו בפריז, עובדה מורגשת כשטועמים את התוצרת שכולה עבודת יד. בגזרת המלוחים יש סנדוויצ'ים מרובעים קטנים של סלט ביצים, שיפודי מוצרלה ועגבניות שרי, כריכי גבינת שמנת וסלמון וקישים קטנים ממולאים כל טוב שהעפילו בכמה רמות על כל יתר חבריהם לצלחת.

גזרת המתוקים הייתה גדולה, מפתיעה ומעניינת הרבה יותר. מאפי בריוש גדולים ואווריריים הונחו על הקומה העליונה של המגש לצד חמאה טרייה וריבה מתוצרת בית. בקומה למטה חיכו סדרה של פטיפורים: פאי לימון זעירים חמצמצים ומתוקים במידה מדויקת, פיננסיירים קטנים, חתיכות גדולות של מרשמלו מתוצרת בית שהפתיעו בטעם אוריינטלי משהו של מי וורדים ופירות, ומקרונים מושלמים, פריכים מבחוץ ועם מילוי נימוח ומאוזן מבפנים.

אך הכוכבים האמיתיים של מגש המאפים היו דווקא הסקונס. מאפים בריטיים, שכמו המטבח האנגלי בכללותו, זכו לשם מפוקפק מעט, במיוחד אל מול מוצרי הקונדיטוריה של אירופה היבשתית. אך הסקונס, שמוגש בבית האירועים נועם בנס ציונה, הצליחו לא רק להפתיע אלא גם להתעלות. בעלי ליטוש חיצוני מעט פריך ופנים רך ומתוק, יש להם טעם עשיר ומפנק בהרבה ממה שמעידה צורתם החיצונית.

טקס תה אחר הצהריים של נועם בית אירועים מתקיים בימי שלישי ורביעי בין השעות 15:00-19:00. רצוי לברר לפני בעמוד הפייסבוק אם אכן האירוע מתקיים.

בן גוריון 4, נס ציונה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר