עולם הקולינריה הישראלי נגד שפים בכירים שתמכו בחמאס

העמותה הישראלית לתרבות קולינרית הגישה מכתב רשמי לארגון ה- 50best שטרם גינה את טבח ה-7 באוקטובר, וחמור מכך, את השפים הבכירים שתמכו בו • יו"ר העמותה דוד קישקה: "קולינריה היא גשר לקירוב תרבויות וכי לא מתקבל על הדעת לתת באמצעותה במה לתומכי רצח, אונס וחטיפה"

רקטות על אשקלון במהלך המלחמה. צילום: REUTERS

הוועד המנהל של העמותה הישראלית לתרבות קולינרית שלחה הערב (שבת) מכתב רשמי ובו דרישה מארגון ה-50best, שאחראי על רשימת 50 המסעדות הטובות בעולם ועל רשימות נוספות בהן אפריקה והמזרח התיכון בה נמצאות גם מסעדות ישראליות, לגנות את אירועי הטבח הקשים של ה-7 באוקטובר ולפעול נגד שפים בכירים ברשימה, שפרסמו תכנים אנטי-ישראליים ומסיתים. 

דוד קישקה, צילום: אבישג שער-ישוב

"זה מאבק שאנחנו מנהלים פחות או יותר מאז שהחלה המלחמה", מספר יו"ר העמותה דוד קישקה ל"ישראל היום". "כעת החלטנו לקחת אותו צעד קדימה עם המכתב הרשמי ועם עצומה,שאנחנו מקווים שתגיע לכמה שיותר ישראלים".

בפנייה של העמותה לארגון נכתב, בין היתר, כי "קולינריה היא גשר לקירוב תרבויות ולא מתקבל על הדעת לתת באמצעותה במה לתומכי רצח, אונס וחטיפה של חפים מפשע, תינוקות, ילדים, נוער, נשים וקשישים".

המכתב שנשלח,

היוזמה של העמותה מגיעה בעקבות מספר פוסטים של שפים מפורסמים, מעוטרים וזוכי פרסים, ששיבחו בדרכים כאלה ואחרות את פעולת חמאס והעלו תכנים נגד ישראל. בולטת במיוחד השפית הפלשתינית סלאם דקאק, שעומדת בראש מסעדת "בית מרים" ונבחרה בשנה שעברה לשפית הטובה ביותר ברשימת ה-50best של המזרח התיכון ואפריקה. היא חברה למסעדה מפורסמת נוספת של האחים אורפלי, הממוקמים במקום הראשון באותה רשימה, לטובת ארוחת שף שכל הכנסותיה יועברו לטובת עזה.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Salam Daqqaq owner of Bait Maryam‎‏ (@‏‎bait.maryam‎‏)‎‏

באותה רשימה בה מדורגים במקום גבוה מאוד האחים הסורים והשפית דקאק נמצאות גם לא מעט מסעדות שף ישראליות מפורסמות דוגמת ג'ורג' וג'ון, OCD, מילגו ומלבר ועוד, ובכל זאת, הארגון טרם פרסם הודעה כלשהי על האירועים.

השפים הישראלים שנכנסו לרשימה היוקרתית, צילום: יח"צ סן פלגרינו

"אנחנו לא מבקשים תמיכה בקונפליקט או אפילו לקחת צד", ממשיך קישקה. "זה בסדר להביע דעה, אבל מי שמכנה את החמאס לוחמי חופש לא יכול להיות חבר שלנו וזה אומר עליו הכל. הארגון צריך לגנות את זה - מדובר בשפית המצטיינת שלהם במזרח התיכון. יש לא מעט ישראלים שגם הם חלק מהרשימה הזו - זה היחס שמגיע להם?".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר