בזכות סביח וחומוס: מסעדה כשרה ראשונה באירלנד הפכה יעד מסעיר

Deli 613 נפתחה רק השנה בבית חב"ד בעיר דבלין וכבר הפכה שם דבר בקרב מקומיים וסלבס • וגם: המסעדה הסינית הכשרה והטבעונית שנבחרה לאחת מחמישים "המסעדות הכי מרגשות בארצות הברית"

מנה ב-Deli 613. צילום: מתוך אתר המסעדה

בשורה לשומרי כשרות שמבקרים או מתגוררים באזור דבלין שבאירלנד: מוקדם יותר השנה נפתחה בעיר מסעדה ומעדנייה כשרה - לראשונה מזה יותר מיובל. Deli 613 (על שם ערכם הגימטרי של תרי"ג מצוות) ממוקמת בבית חב"ד שבבירה האירית, ומציעה מגוון מנות ומטעמים כשרים, אשכנזיים ומזרחיים, כמו מרק עוף עם קניידלך, חומוס, פלאפל, סביח, שווארמה ומגוון כריכים ומאפים - כולל בייגלס שמיובאים במיוחד מניו יורק.

לצד כל אלה תמצאו מדפים עמוסים במצרכים כשרים, כולל חטיפים דוגמת במבה וביסלי, יינות ומאכלים אחרים תוצרת כחול-לבן. המקום, המנוהל על ידי הרבנית ריקי לנט ובעלה הרב זלמן לנט, מגיש ארוחות בוקר, בראנץ' וצהריים בכל משך ימי השבוע - מלבד שבתות וחגים, כמובן.

כשר באירלנד, צילום: מתוך אתר המסעדה

למרבה הפלא, Deli 613 מבססת את עצמה בסצנת הקולינריה הדבלינאית המקומית, ולאו דווקא רק בקרב יהודים. לאחרונה קיבלה המסעדה ביקורת מפרגנת במיוחד בעיתון האייריש טיימס הנפוץ, ששיבחה את כריכי הקורנדביף שלה, את פיתת הסביח ("שלתוכה נדחסו חתיכות של ביצה קשה, מלפפונים ירוקים וחמוצים, חציל מטוגן, עמבה וחומוס"), ואת לביבות תפוחי האדמה החמימות שמגיעות ביחד עם רסק תפוחים.

גם לא מעט סלבס מקומיים הספיקו לפקוד את המסעדה, ביניהם השחקן קולם מיני (צ'יף אובריאן המיתולוגי מ"מסע בין כוכבים"), כדורגלן העבר גריים סונס, ולא אחר מראש ממשלת אירלנד - ליאו ורדקר, שירד עם פמלייתו על קערת מרק, לביבות וכריך קורנדביף. בתיאבון.

ויש גם קניידלך, צילום: מתוך

ויש גם חדשות מניו ג'רזי

מהמסעדה שומרת תרי"ג המצוות בדבלין נדלג מעבר לאוקיינוס לניו ג'רזי בארה"ב, שם נבחרה מסעדה סינית כשרה וטבעונית לאחת מחמישים "המסעדות הכי מרגשות בארצות הברית" - כך לפי כתבת דירוג מקיפה שפורסמה בניו יורק טיימס.

מדובר ב-Fat Choy World שבעיר אנגלווד - הלוקיישן החדש של Fat Choy המקורית (אך הלא כשרה), שנסגרה בשנה שעברה בניו יורק. דירוג 50 המסעדות המרגשות של הטיימס כולל אמנם מיקומים טבעוניים נוספים, אולם Fat Choy World היא היחידה ברשימה שגם מתהדרת בתעודת כשרות.

"אם יתמזל מזלנו, אז העתיד עשוי להיראות משהו כמו Fat Choy", כתב מבקר המסעדות פיט וולס בסקירתו.

ומה עוד אוכלים במסעדה הכשרה והמרגשת הזו? נודלס אורז וקארי בנוסח סינגפור, דים סאם אדממה, אורז מטוגן עם טופו ברוטב פטריות, באנים עם פטריות ברוטב ברביקיו, מרק חריף-חמוץ מבוסס טופו ופטריות אוזן, ספרינג רולס במילוי כרוב כבוש וקימל, וגלידת וניל מבוססת חלב קשיו לקינוח הם רק כמה הצעות. כבר בירכנו על הזכייה?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר