השיטפון הכי הזוי שראיתם: כל הרחובות בעיירה הוצפו באדום

בעיירה קטנה בפורטוגל התמודדו עם שטף מים שלא מורכב ממי גשמים - אלא מיין • 600 אלף גלונים נשפכו והציפו את הרחובות • צפו במחזה המוזר

שיטפון יין בפורטוגל. צילום: יוטיוב

בעוד שכמה מדינות ברחבי תבל מתמודדות עם שיטפונות הרסניים שמקורם בסופות, בעיירה קטנה בפורטוגל התמודדו לאחרונה עם שיפון מסוג אחר לגמרי – שיטפון של יין.

בסאו לורנקו דו ביירו, המונה כ-2,500 תושבים, התמודדו בתחילת השבוע עם השיטפון הלא צפוי, שמילא את רחובותיה הצרים של העיירה במשקה האלכוהולי, שצבע אותם בארגמן – ושכמובן שתועד היטב ברשתות החברתיות.

לפי התקשורת המקומית, מקור "נהר היין" שהציף את העיירה אינו בסופה, כמובן, וגם לא מדובר בנס משמיים שנועד לשמח לבב אנוש. למעשה, מדובר בשני מכלי יין גדולים של מזקקת לבירה (Levira) המקומית, שתכולתם המשכרת נשפכה מהם בשל תקלה, והציפה את הרחובות בלא פחות מ-600 אלף גלונים (כ-2,271,247 ליטרים) של יין – כמות שמספיקה למלא בריכה אולימפית שלמה!

מכיוון שסאו לורנקו דו ביירו ממוקמת על מדרון תלול, זרם היין במורד הרחובות במהירות שיא, וכך נוצר לו מחזה שוצף וקוצף שבהחלט לא רואים בכל יום.

עם זאת, השיטפון האדום גם טמן בחובו סכנה אקולוגית גדולה, שכן היין עשה את דרכו לכיוון נהר צ'רטימה הקרוב לעיירה, והיה עלול לזהם אותו. כאן נכנסו לפעולה הכבאים המקומיים, שניתבו את היין לשדה סמוך וצמצמו את הנזק.

"אנו נוטלים אחריות מלאה על העלויות הכרוכות בניקוי ובתיקון הנזק, והצוותים שלנו עושים זאת באופן מיידי", נמסר מטעם המזקקה המובכת. "אנו מחויבים לפתור את המצב הכי מהר שאפשר". בינתיים, הצפיות והשיתופים של סרטוני האירוע לא מפסיקים לזרום – בדיוק כמו היין עצמו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר