לאן יעבור התור? אור שפיץ סוגרת את הקונדיטוריה בתל אביב בפברואר

הקונדיטורית המצליחה סוגרת את החנות המפורסמת שלה ברחוב בוגרשוב אחרי כמעט ארבע שנות פעילות • "עדיין מחפשת נכס להקים בו קונדיטוריה", היא אומרת בראיון איתה ומוסיפה שהיא לא שוללת פתיחת מקום גדול יותר גם בעיר הולדתה

אור שפיץ. צילום: אור שפיץ

הקונדיטורית, אור שפיץ, הפתיעה אמש (שבת) את מאות אלפי העוקבים שלה באינסטגרם כאשר הכריזה כי תסגור את סניף הבייקרי המפורסם שלה ברחוב בוגרשוב בתל אביב - הסניף מולו משתרך כבר כמה שנים תור ארוך של אנשים, הממתינים לטעום מהמתוקים הורודים שהיא מכינה. "עוד שניה, ארבע שנים שיש לי את הסניף בבוגרשוב, אתה קולט?", אומרת לנו שפיץ בהתלהבות במהלך הראיון איתה.

למה החלטת לסגור?

"אני לא סוגרת, אני מחפשת נכס חדש. נגמר לי החוזה שם ואני מאוד רוצה להתרחב, לגדול ולחזור לעשות סדנאות", היא אומרת ומרגיעה. לדבריה וכפי שהצהירה במהלך סשן שאלות ותשובה שקיימה באינסטגרם, סגירת הסניף צפויה לקרות רק בחודש פברואר 2024. "אני עדיין מחפשת נכס להקים בו קונדיטוריה (חדשה)", הסבירה לעוקביה בסשן.

שפיץ בקונדיטוריה, צילום: מתוך עמוד

עמוד האינסטגרם של אור שפיץ

כזכור, הקונדיטורית שנכנסה לחיינו בתוכנית האפייה בייק אוף, פתחה את סניף בוגרשוב שהייתה רק בת 23. לפני פתיחת הסניף היא הפכה בעקבות הפרסום בתכנית לאושיית רשת שידועה באביזרים הוורודים שלה ובקינוחים מסוגננים. את המקום היא הקימה אחרי תקופה ארוכה שבה העבירה סדנאות מהבית ומכרה את הקינוחים שלה בעיקר און ליין. המקום הסמוך לים שכולו ורוד, משמש מצד אחד סוג של בית קפה ומצד שני כחנות לקינוחים.

"הייתי ילדה שמאוד רוצה להצליח", היא נזכרת ומוסיפה: "ויתרתי על המון דברים שהיום אני לא מוכנה להתפשר עליהם, אם זה במטבח, אם זה מבחינת הנכס, בגודל או בתשתיות. היו דברים שהקשו עליי מאוד במקום הזה: הפסקות חשמל, בעיות במזגנים. היה חשמלאי לפני שאמר לי 'את בטוחה?' (שאת רוצה לפתוח כאן), ואמרתי לו: 'אני אסתדר'. כל קיץ בום - עומס חום, הפסקות חשמל שש פעמים ביום. נגמר לי החוזה ואני חושבת שזה סימן מאלוהים להתחלה חדשה, להתקדמות והתפתחות".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Or Shpitz אור שפיץ (@or_shpitz)


תערכי במקום הבא סדנאות?

"נכון. אני רוצה לחזור לעשות קורסים. אני מתגעגעת ללמד, ואגב, לא רק קונדיטוריה. אני חושבת שבמקום שאני נמצאת בו היום אני יכולה לעזור להמון אנשים להגשים את החלום שלהם. אני יכולה לעשות את זה לא רק מבחינת קונדיטוריה, אלא גם מבחינה עסקית. באמת לעזור לאנשים להגשים את עצמם. רק מהנפילות שלי מהכוויות והמכות שחטפתי לעזור להם".

גם הסניף הבא ייפתח בתל אביב?

"בוודאי! כמובן שייפתח מקום חדש בתל אביב. אני בטוח אשאר בתל אביב, אין מצב שלא יהיה לי מקום בתל אביב", שפיץ מרגיעה את חובבי הפחמימות. "אבל אני לא שוללת שאפתח גם מקום גדול יותר מחוץ לתל אביב. אולי גם אעשה חזרה הביתה אני אחפש איזשהו מקום בחולון. אני חולונית במקור".

אור שפיץ, צילום: יהושע יוסף

יש לך חששות מהסגירה?

"אין בשום דבר וודאות. אני אצליח רק אם אני אעבוד מספיק קשה ואעשה את הדברים בחוכמה. אני לא נביאה שהכל מצליח לה, ממש לא. אני מאוד מאוד מקווה ומאמינה שאעבוד מספיק קשה בשביל שהמקום החדש יהיה משהו מטורף שאנשים יהנו בו ויבלו בו יותר. חששות תמיד יש, אני משתדלת לא להיות מונעת מהם".

הקונספט הוורוד והפרחים יעטרו גם את הסניף הבא?

"ברור שזה יהיה אותו דבר, רק יותר יפה". 

רגע לפני שאנחנו נפרדים, שפיץ מבקשת מאיתנו לסייע לה בחיפוש לוקיישן חדש. "אני מחפשת נכס חדש ואני מקווה שבזכות הכתבה יעזרו לי למצוא", היא אומרת לנו. "אני מחפשת מקום עם תשתיות בבניין חדש יותר, באזור כיפי ונעים, שיהיה באווירת חו"ל", היא מציינת ומוסיפה: "כי המקום בבוגרשוב נמצא בלוקיישן מהמם בעיניי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר