לזה לא ציפינו: הפרויקט המפתיע של דפנה ליאל

כתבת הכנסת יצרה יחד עם משפחתה ספר מתכונים חדש ובו מנות מהמטבח עליו גדלה • בפוסט שפרסמה סיפרה כי רצתה להנציח את העבר: "גם אם זה אומר שנגמרו התירוצים והסבתות יצטרכו להעלות על כתב את המתכונים הסודיים שיושבים להן בראש והידיים עושות על אוטומט", כתבה

דפנה ליאל. צילום: גדעון מרקוביץ

כתבת הכנסת, דפנה ליאל, שחגגה השבוע יום הולדת 40, שיתפה בעמוד האינסטגרם שלה פוסט אודות המתנה המקורית שביקשה לעצמה ממשפחתה הקרובה לרגל המאורע: יצירת ספר מתכונים ובו מנות המנציחות את המטבח עליו גדלה.

ליאל העלתה הבוקר (חמישי) פוסט לחשבונה באינסטגרם בו ביקשה לסכם בדרכה את חגיגות יום הולדתה הארבעים, שחל ביום שלישי השבוע. לצד תובנה חשובה אותה חלקה עם הגולשים, סיפרה העיתונאית על הפרויקט המרגש שביקשה ליצור יחד עם משפחתה הקרובה, בעקבותיו נולד ספר מתכונים בשם: "40 מתכוני השבט - דפנה מבשלת ללא בצל וללא דמעות".

     

View this post on Instagram

           

A post shared by דפנה ליאל Daphna Liel (@daphna_liel)

"במשך ימים ארוכים שברתי את הראש מה לבקש לגיל 40. מה הגיל הזה מסמל בכלל? כנראה את ההכרה שהזמן עובר, וצריך לנצל אותו כמו שצריך", כתבה ליאל והוסיפה: "חיפשתי משהו שינציח את העבר, אבל גם יספק עוד הרבה רגעי אושר. בסוף ביקשתי מהמשפחה להתגייס לפרויקט משותף. תופים תופים – ספר מתכונים משפחתי שירכז את הפייבוריטים של המשפחה לדורותיהם. כן, גם אם זה אומר שנגמרו התירוצים והסבתות יצטרכו להעלות על כתב את המתכונים הסודיים שיושבים להן בראש והידיים עושות על אוטומט".

ספר המתכונים של דפנה ליאל ומשפחתה, צילום: מתוך עמוד האינסטגרם

בהמשך סיפרה ליאל על שביעות רצונה מהתוצר הסופי. "אני מודה שזה יצא מעל ומעבר לכל הציפיות שלי. בלי שתכננתי, גם השנה נולד ספר של ממש. כל צד תרם את חלקו, כולל ההורים, האחים והגיסים. וכן, כולל חמי הגאון שסוף סוף העלה על הכתב את מתכוני העוגות המושלמות שלו, הקינוחים של שישי… מתכונים שכבר חשבתי שאבדו לעד", כתבה.

מתוך ספר המתכונים, צילום: מתוך עמוד האינסטגרם

לקראת סוף הפוסט סיפרה על הפתעה מרגשת במיוחד שהתגלתה בזמן חיפוש מתכוני עבר משפחתיים. "אחותי קרן הגדילה לעשות ומצאה מתכונים של סבתי האהובה טרודה, זכרה לברכה, שהיו על דפים מצהיבים אצל בת דודתי שרון", כתבה והוסיפה כי אלה: "מאכלים שלא טעמתי מאז הילדות, וכבר חשבתי שאבדו לעד. בקיצור, תודה ענקית לבני משפחתי שריגשו אותי עד דמעות. כל אחד מהם מוסיף לחיי תבלין מיוחד וביחד הם טעם החיים שלי. לחיי זיכרונות חדשים על כוס יין, וארוחות משובחות".

מתכון של סבתא טרודה, זכרה לברכה, צילום: מתוך עמוד האינסטגרם

בשיחה שקיימנו עם ליאל, שאלנו אם בהמשך עתיד הספר לצאת לאור ולהימכר בחנויות הספרים. היא השיבה בשלילה, אך לא פסלה את האפשרות. זאת לאור התגובות והפניות הנלהבות הרבות שקיבלה בעקבות פרסום הפוסט.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר