אם בכל הנוגע למודעות דרושים חשבתם שראיתם הכל, הנה מודעה שתדיר שינה מעיניה של כל מנהלת משאבי אנוש. "זו מודעת הדרושים הכי הזויה שנתקלתי בה וזה עשה לי את היום", פתחה הגולשת אבי (abbbbbey) את סרטון הטיקטוק למודעת הדרושים ששיתפה לפני כשבוע והפך מאז ויראלי בשל התוכן הבלתי שגרתי שהכיל.
מודעת הדרושים הופיעה באתר הפופולרי "קרייגסליסט" (אתר מקוון המכיל לוח מודעות לחיפוש עבודה, דירות, מוצרים למכירה, היכרויות ועוד בארה"ב). היא פורסמה מטעם מסעדה בשם Tonga Hut בפאלם ספרינס קליפורניה שביקשה לצרף לשורותיה מלצר חדש.
המודעה מתחילה "באופן נורמלי", המשיכה אבי וסיפרה לעוקבים, "אבל אז היא יורדת לחלוטין מהפסים", עדכנה. המודעה מתחילה בדרישה למלצר שמסוגל לעבוד בסביבה כיפית ודינמית במסעדה בסגנון בר. המלצר חייב להיות פיכח, מצוין בה. אבי מוסיפה ומפרטת: "ואז", כך היא אומרת, "הגיעה פסקה ענקית עם רשימת דרישות בהן נדרשים לעמוד מגישי מועמדות למשרה".
במודעה מפורט למי העבודה לא תתאים: אנשים שאין להם יכולת להתמודד עם ציניות, אנשים שאין ברשותם שעון מעורר, אנשים שמתקשים להקיץ משינה, כאלה שהסוללה בפלאפון שלהם תמיד נגמרת או כאלה שרגילים להתקשר ולהודיע על "יום מחלה" אחרי בילוי לילי רווי אלכוהול. היא לא תתאים גם: למי שצריך לתת שירותי טרמפ לחברים בשעות מאוחרות יותר משעות העבודה של המסעדה או למי שמפתחים פתאום מחלה חשוכת מרפא בסוף השבוע של פסטיבל המוזיקה קואצ'לה, כך נכתב במודעה.
אבי ממשיכה ומספרת כי במודעה נכתב כי לא ישרדו בתפקיד גם מועמדים המנסים לזכות "בנקודות זכות" אצל "לקוחות חמודים" על ידי חלוקה של אוכל ומשקאות בחינם על חשבון המעסיק והמלאי שלו. "מועמדים עם 'סינדרום טראומה דרמה', או כאלה עם אגו גדול, או אנשים מופנמים שמרבים לקטר, אנשים עם גישה מחורבנת לחיים וכאלה שלא הפנימו שמשלמים להם כדי לעבוד, אנא שימרו מרחק גם אתם", הוסיפו מנסחי המודעה הלבביים.
לצד רוב כמעט גורף של עוקבים שהגיב בהומור למודעה, גולשת אחת כתבה את מה שרבים כנראה חשבו בסתר ליבם: "המעסיק הזה כנראה שמע כל תירוץ מהרשימה הזו וזה הותיר אותו בטראומה".
אירוע הטיקטוק שהסעיר את הרשת פורסם שלשום (שני) באתר "ניו יורק פוסט", שם הוסיפו כרקע כי המודעה באה לענות על תופעה שמתרחשת בשוק העבודה האמריקאי, במסגרתה פחות ופחות צעירים מעוניינים לעבוד מסיבות דומות לאלו המצוינות במודעה. הכתבה מפרטת כי בשוק העבודה בארה"ב אוישו בחודש פברואר האחרון מספר רב של משרות, בעוד שכלכלנים במדינה מצפים לראות כ-100,000 משרות מאוישות בכל חודש כדי לעמוד בקצב הגידול של אוכלוסיית גיל העבודה. לצד זאת, פרסום מודעת הדרושים המדוברת אינה אינדיקציה ראשונה לתופעה. דוגמה אחת שניתנת לכך, היא משפיענית רשת צעירה מארה"ב שהפכה לאחרונה ויראלית כשטענה כי היא פשוט "יפה מכדי לעבוד".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו