בעקבות הסלמונלה: שטראוס מורידה מהמדפים שוקולדים של עלית

בבדיקות שגרתיות שנערכו נמצא החיידק בעשרות פריטים של החברה • בין המוצרים שנמצאו כנגועים: טבלאות שוקולד (פרה, בלונדי, ספלנדיד), חטיפים (פסק זמן, ממולדה, פרה קראנצ') • "מבקשים מהציבור שלא לצרוך את המוצרים הללו" • מניית החברה ירדה ב-1.9 אחוזים • במקביל, ק.א שוקולד ביקשה מהציבור לא לצרוך עוגיות פריכות במילוי קרם אגוזי לוז של נוטלה

חטיפי השוקולד יורדים מהמדפים , צילום: משה שי

סלמונלה נמצאה במספר מוצרי שוקולד של עלית: שטראוס מודיעה הבוקר (שני) כי במפעל השוקולד של עלית התגלו מספר דגימות עם סלמונלה בקו הייצור במפעל ובשוקולד המשמש כחומר גלם ליצור מוצרים. בין המוצרים שבהם נדגמה סלמונה: טבלאות שוקולד (פרה, בלונדי, ספלנדיד), חטיפים (פסק זמן, ממולדה, פרה קראנצ'), עד חצות ומיני עדשים וחטיפי השוקולד טעמי, אגוזי וכיף כף.

בחברה אומרים כי שרות המזון במשרד הבריאות עודכן באופן מידי ובתיאום עמו ומתוך משנה זהירות לתקינות המוצרים, החליטה החברה על ביצוע ריקול של כלל מוצרי השוקולד המסומנים בתאריך "עדיף להשתמש לפני".

יצוין כי התאריך והשעה בהם נודע לתאגיד לראשונה על הימצאות הסלמונלה הוא אתמול בשעה 10:30 בבוקר, אך החברה הודיעה על ריקול רק למחרת. 

במקביל, ק. א שוקולד בע"מ קורא להחזרת המוצר עוגיות פריכות במילוי קרם אגוזי לוז. בבדיקה שנערכה ע"י שירות המזון מחוז מרכז בלשכת הבריאות נמצא שבאזהרת האלרגנים הושמט אגוז לוז למרות שמופיע ברשימת רכיבי המוצר. מהחברה נמסר כי  צרכנים שיש להם אלרגיה לאגוזי לוז ואלרגנים נוספים המופיעים בתווית המוצר, מתבקשים שלא לצרוך אותו.

יורד מהמדף: עוגיות פריכות במילוי קרם אגוזי לוז,

מניית החברה ירדה ב-1.9 אחוזים

מחברת שטראוס נמסר כי "החברה מבקשת מהציבור שלא לצרוך את המוצרים הללו". החברה מציינת כי עם גילוי הבעיה, נחסם השוקולד לשימוש, הופסק לאלתר ייצור מוצרי השוקולד השונים במפעל וכן נחסמו להפצה מוצרים שיוצרו בסמיכות אליה. בשטראוס מדגישים כי החברה מבצעת בשעות אלה פעולות נרחבות במטרה לאתר את מקור הבעיה ואת היקפה. כמו כן, בעקבות ריבוי שיחות למוקד שירות הצרכנים של שטראוס (6860*), המוקד קרס.

שוקולד פסק זמן ירד מהמדפים, צילום: הרצי שפירא

כאמור, מדובר בבעיה בקו של השוקולד הגולמי והחברה יידעה את משרד הבריאות. יש לציין כי התוצאות הראשוניות שהתקבלו הן לגבי מוצרים שנמצאים במפעל ולא נמצאים בשוק. היות ויקח כשבוע להשלים את הבדיקות.

חברה מפעל שטראוס עלית צריפין, צילום: יהושע יוסף

בתוך כך, בעקבות הודעת החברה, המנייה של שטראוס מאבדת 1.9%. "עם גילוי הבעיה הופסק לאלתר ייצור מוצרי השוקולד השונים במפעל, נחסמו להפצה מוצרים שיוצרו בסמיכות אליה והחברה מבצעת פעולות נרחבות על מנת לאתר את מקור הבעיה והיקפה", נכתב בהודעת החברה.

"נכון למועד דו"ח זה אין ביכולתה של החברה להעריך את השפעות האירוע על תוצאותיה, אולם לאירוע עשויה להיות השפעה מהותית על רווחיות החברה לשנת 2022".

מדובר במשבר שני של שטראוס בתקופה האחרונה. חברת סברה, מקבוצת שטראוס , אשר מייצרת ומשווקת סלטי חומוס וסלטים מצוננים אחרים בצפון אמריקה, קיבלה בתחילת דצמבר 2021 מכתב אזהרה מרשות המזון והתרופות האמריקנית (FDA) בגין  בדיקה שערכה הרשות במפעל בווירג'יניה.

סברה, שנמצאת בבעלותן של שטראוס ופפסיקו, אישרה בתחילת פברואר 2022 תוכנית לתיקון הליקויים והעריכה שיישוצן יגדיל את הוצאות התפעול ויקטין זאת כושר הייצור של המפעל באופן זמני. סברה העריכה שהמפעל יחזור לכושר ייצור מלא בסוף הרבעון השני של 2022.

עוד הערכה כי בסוף מארס 2022, היא תסיים את הרבעון הראשון של 2022 בהפסד תפעולי של 14-8 מיליון דולר. יש לציין כי בתחילת אפריל, נערכו בדיקות נוספות במפעל בווירג'יניה. תוך כדי תהליך תיקון הליקויים, התגלו תקלות הנדסיות, אשר חייבו הפסקה של הייצור עד לאבחון הבעיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר