חומוס נתפס בעיני רבים כמוצר ביתי ופשוט, אבל מאחורי כל גביע שנמכר ברשתות השיווק מסתתר תהליך מוקפד שמתחיל בבדיקות קפדניות ומסתיים במוצר מדויק.
שאול מרום, הטכנולוג הראשי של חברת "אחלה" ומנהל הפיתוח בחטיבת האוכל של שטראוס, מספר ממפעל הסלטים בכרמיאל: "בסוף, הייצור אצלנו מאוד דומה למה שקורה במטבח הביתי - פשוט בקנה מידה תעשייתי".
איכות ובטיחות לפני הכול
"באחלה ובשטראוס, הבטיחות של הצרכנים נמצאת במקום הראשון. כל חומר גלם שנכנס למפעל עובר בדיקות מקיפות - גם במעבדה וגם מבחינת מרקם, צבע וטעימה", מספר מרום. "המעקב נמשך גם אחרי שהמוצר יוצא למדפים: שבוע ושבועיים לאחר מכן בודקים אותו מחדש כדי לוודא שהאיכות נשמרת".
"אנחנו מייצרים עשרות אלפי קופסאות ביום," אומר מרום. "ועובדים קשה כדי שהמוצר יהיה הכי טוב שאפשר".
איך נולד מוצר חדש?
הרעיונות למוצרים חדשים מגיעים מכל כיוון - טכנולוגים, שפים או אנשי שיווק שמזהים טרנד. השיווק בוחן את הצורך הצרכני, והפיתוח מחפש את הדרך לתת מענה. כך נולדה סדרת "ממרחומוס" גרסה חלקה במיוחד שמתאימה ישירות לסנדוויץ'. בסדרה אפשר למצוא גם שילובים עם בצל מטוגן או שיפקה חריפה – בלי צורך לחתוך תוספות בבית.
במפעל משרים את גרגרי החומוס (שרובם מגיעים מישראל), מבשלים, מוסיפים טחינה ולעיתים תוספות. "כדי לשמור על טריות ובטיחות לאורך שבועיים או שלושה, מוסיפים חומר משמר - שהוא הכרחי כשמדובר במוצר שמגיע גם לכריכים של ילדים".
ישראל - מעצמת חומוס עולמית
מרום מציין בגאווה: "יש עוד מדינות שאוכלות חומוס, אבל אין מדינה עם תעשייה מפותחת כמו שלנו. רוב הידע והמיכון הומצאו כאן בישראל, ואחרים לומדים מאיתנו."
לצד התעשייה, יש גם תשוקה אישית: "אני מאוד אוהב את העבודה," מסכם מרום. "זה תענוג גדול לדעת שאנחנו חלק מהשגרה היומיומית של כל כך הרבה אנשים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
