בריטניה: הלקוחות יצטרכו להריח את החלב - ולקבוע אם פג תוקף

רשת Marks & Spencer הצטרפה לטרנד האנטי-בזבוז והודיעה כי מעתה לא תציב תאריך תפוגה על החלב שהיא מוכרת • מה שייקבע יהיה הריח • המטרה: למנוע בזבוז של מאות מיליוני ליטרים

בלי תאריך תפוגה? . צילום: Getty Images/iStockphoto/ ValentynVolkov

לעיתים אוכל נזרק בגלל תאריך תפוגה גם אם הוא עדיין ראוי לאכילה. במטרה למנוע את הבזבוז המשווע, החליטה רשת Marks & Spencer לבטל באופן גורף ציון תאריכי תפוגה על החלב שהיא מוכרת. גם הרשת המתחרה Morrisons הודיעה על צעד דומה. 

חלב הוא בין המוצרים שנזרקים בכמויות הגדולות ביותר בגלל ההערכה השגויה שלא ניתן לשתות אותו אחרי תאריך פקיעת התוקף. בהודעה הסבירה החברה כי כ-500 מיליון פיינט של חלב נזרקים ללא צורך בכל שנה. "הסיבה המרכזית לכך היא משום שלא הספיקו לשתות אותו בזמן", כתבה. 

עוד מסרה החברה, כי בגלל שכיום תוקף החלב לא פג כל כך מהר, אין צורך בתאריך תפוגה. "על הלקוחות להשתמש בשיקול הדעת שלהם לגבי מה ראוי לאכילה ומה לא", הוסיפה. 
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר