תקרית דרמטית: המיקרופון של ג'ון קליז נלקח ממנו בזמן דיבור בעקבות בדיחה פוגענית

הקומיקאי הוותיק התבטא במהלך פאנל בפסטיבל SXSW בנושאים הקשורים לקולוניאליזם ועבדות - מה שגרם לקומיקאית אחרת לחטוף ממנו את המיקרופון ולהסיט את הדיון למחוזות אחרים

מבטל את עצמו לפני שמישהו אחר יעשה את זה. קליז, צילום: AP

ג'ון קליז התבטא לא אחת כנגד תרבות הביטול והפוליטיקלי קורקט שנכפית על העולם בשנים האחרונות, וכעת נראה שגם הוא בדרך לביטול – או לפחות מועמד להיות.

זאת לאחר שבמהלך פאנל בפסטיבל SXSW באוסטין אשר בטקסס, המיקרופון שלו נלקח ממנו לאחר שסיפר בדיחה סרת טעם בנושא עבדות. על פי דיווחים, הקהל הנוכח במקום "לא היה בטוח איך לעכל" את ההומור של הקומיקאי הבריטי.

השחקן הוותיק השתתף ביום שישי האחרון בפאנל בשם "ג'ון קליז בשיחה", לצד שמות מוכרים נוספים מעולם הקומדיה. על פי "ההוליווד ריפורטר", הערב התחיל בהתייחסות של הקומיקאית השחורה דולצ'ה סלואן לקולוניאליזם. כאשר קליז הגיב באומרו ש"הבריטים לא היו אלה שהתחילו בהשתלטות על טריטוריות", ענתה לו סלואן "אנחנו יודעים, אבל עשיתם את זה כל כך טוב! זו הסיבה שבגללה אני כאן. אני לא אמורה להיות כאן!". לדברים אלה הגיב קליז במשפט "נתנו לכם גם מעבר חופשי".

לפי ה"ריפורטר", הנוכחים באולם הגיבו ב"אנחת הלם", ואפקט התדהמה נמשך כאשר קליז הוסיף ואמר: "ההיסטוריה היא היסטוריה של פשע. זו היסטוריה של אנשים חזקים יותר שמכים בחלשים, וזה תמיד היה כך. זה מאוד מטריד, אבל להעמיד פנים שקבוצה אחת (בריטים. ע.פ) הייתה איומה יותר מאחרת? את מודעת לכך שהבריטים חוו עבדות בשתי תקופות שונות בהיסטוריה, כן?".

עוד מדווח כי גם כאשר סלואן הסיטה את הדיון לנושאים אחרים, במהרה שב קליז לנושא השיחה הנפיץ. "אנשים נהיים תחרותיים כשזה מגיע לנושא דיכוי. אנחנו, הבריטים, דוכאנו על ידי הרומאים במשך כ-400 שנים". בתגובה לכך אמר ריקי ואלז, משתתף נוסף בפאנל: "זה מתחיל להרגיש ממש לא נוח. האם זהו הספיישל החדש של דייב שאפל?" (בדיחה עוקצנית שהשוותה בין דבריו של קליז ובין הערות פוגעניות של שאפל בספיישל האחרון שלו בנטפליקס, שהביא עליו זעם ציבורי).

 מכאן החל קליז למנות עמים נוספים שדיכאו את בני עמו והוסיף כי הוא דורש מהם "פיצוי". הקש ששבר את גב הגמל, על פי הנוכחים באירוע, אירע כאשר קליז עמד לספר בדיחה שהתחילה במשפט "אתם יודעים למה יהודים...", אך בטרם הצליח לסיים את דבריו חטפה סלואן את המיקרופון מידיו.

בתגובה להערה של מנחה הפאנל דן פסטרנק כי סלואן "הצילה את הקולוניאליסט", הגיבה הקומיקאית במשפט: "הצלתי קומיקאי שאני מעריכה את הקריירה שלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר