שערוריית מאחורי הקלעים של "אופוריה": כל מה שצריך לדעת

העונה החדשה של סדרת הלהיט של HBO הגיעה לסיומה • אך מאחורי הקלעים, כך התגלה לאחרונה, האווירה הייתה מתוחה מאוד בשל סצנות עירום מופרזות ולא פרופורציונליות, כולל פדופיליה מרומזת, שגרמו לשחקניות ולשחקנים כאחד לחוש לא בנוח על הסט • האם כולם ישובו לעונה השלישית? ימים יגידו • כל הפרטים

הומואירוטיות סאטירית. "אופוריה", צילום: מתוך הסדרה

השבוע הסתיימה עונתה השנייה של סדרת הלהיט האמריקאית "אופוריה", ובעוד מדובר היה בעונה רבת התרחשויות, נראה שגם מאחורי הקלעים של התכנית קרה לא מעט. עוד בטרם עלתה העונה לאוויר, דווח על האופן בו משבר הקורונה פגע בצילומיה ועיכב אותם. אבל לא רק הנגיף העיב על הקאסט, אלא גם שינויים תכופים בתסריט, ומסתבר שהתוצר הסופי שנחשף לצופים במהלך החודשיים האחרונים שונה מאוד מזה המקורי.

בראיון שהעניקה ל"The Cut" אמרה זנדאיה, השחקנית הראשית המגלמת את דמותה של רו, כי "רוב מה שתוכנן במקור לעונה הזו נגנז...ישנם מעט מאוד דברים מהתסריט המקורי שנשארו בגרסה שבה צפיתם". מעריציה של הסדרה הצליחו להבין באילו שינויים מדובר בהתבסס על ראיונות שונים עם חברי הסדרה, וחלקם זכו לביקורת מצד הצופים, לאור מה שנראה כיחס לא נאות כלפי השחקנים.

תצוגת משחק נדירה. זנדאיה ב"אופוריה", צילום: HBO

מספר שחקניות בסדרה סיפרו כי הרגישו לא בנוח עם סצנות העירום שלהן והודו כי דיברו עם התסריטאי ויוצר הסדרה, סם לוינסון ישירות, וביקשו ממנו לשנות את חלקן. סידני וויני, המשחקת את קאסי, הייתה אחת מהנשים שדיברה אודות העירום המוגזם של דמותה, אך אמרה כי לוינסון הבין וקיבל את טענותיה. "היו רגעים בהם קאסי הייתה אמורה להיות נטולת חולצה, ונהגתי לומר לסם 'אני לא באמת חושבת שזה הכרחי כאן'", סיפרה ל"אינדפנדנט". "והוא היה אומר: 'אוקי, אנחנו לא צריכים את זה'. אף פעם לא הרגשתי שסם כפה זאת עלי או ניסה להכניס בכוח סצנות עירום לתכנית ב-HBO. כשלא רציתי לעשות זאת, הוא לא הכריח אותי".

סידני וויני בפרימיירה לסדרה, צילום: ללא קרדיט

עונה זו הציגה שלל שחקנים חדשים בתכנית, שאף הם לא חששו להביע דעתם ולבקש שינויים הקשורים לדמויות אותם גילמו. אחת מהם היא מינקה קלי, שהצטרפה לתכנית כאמא העשירה סמנתה. באחת הסצנות בסדרה, מבקשת דמותה של סמנתה מזו של מאדי שתעזור לה להסיר את שמלתה, ברגע המיועד לעורר אי נוחות בצופים. על פי קלי, הסצנה הייתה אמורה להיות מינית אף יותר, ולכלול את התפשטותה המלאה.

"סם חשב שזה יהיה הרבה יותר מעניין אם השמלה שלי הייתה נשמטת לקרקע", היא אמרה בראיון ל"ואניטי פייר". "זה היה היום הראשון שלי כשחקנית אורחת בסדרה ופשוט לא הרגשתי בנוח לעמוד על הסט עירומה. אמרתי 'אני מאוד רוצה לעשות את הסצנה הזו, אבל אני חושבת שהשמלה יכולה להישאר עלי. הוא אמר 'אוקי!', הוא אפילו לא היסס. והוא צילם סצנה יפהפייה וקיבל בדיוק את מה שהוא רוצה".

מאדי וסמנתה ב"אופוריה",

גם קלואי צ'רי היא שחקנית שהתבקשה להתפשט ביומה הראשון על הסט. אף היא הודתה כי הרגישה לא בנוח עם כך והדבר שונה. "זה בטח היה יותר נוח אם היה לנו זמן להכיר אחד את השנייה", אמרה ל"דיילי ביסט" אודות טיילר צ'ייס, שחלק עמה את הסצנה. "סם רצה לצלם את הסצנה כשאני עירומה לגמרי וטיילר אמר 'זה יותר מדי', אז הם החליטו לוותר".

לצד כך, גם מרתה קלי חשפה כי הפרק החמישי בעונה, הנחשב מטריד במיוחד, כלל "אווירה פדופילית דוחה" והיא חשה לא בנוח בעת הצילומים שלו. "יש את הסצנה שבה רו נכנסת לאמבט ולורי מזריקה לה מורפיום", סיפרה קלי ל"וריאטי". "בתסריט הסצנה הזו הייתה אפילו יותר קריפית, מפני שלורי גם עוזרת לה להתפשט. וזה התקרב למקומות פדופילים מגעילים". מרתה הודתה כי היא לא רצתה לבקש מלוינסון לבצע שינויים כלשהם, מפני שהיא פשוט הרגישה בת מזל להיות חלק מהתכנית.

"בחיים לא הייתי מבקשת מתסריטאי או במאי לבצע שינויים עבורי", הוסיפה. "אם אני מקבלת תפקיד זה בגלל שאני רוצה לעשות אותו וכי אני אוהבת את האנשים שאני עובדת עמם. אז אני לא רוצה להפריע עם חוסר הנוחות שלי". בסופו של דבר שינה התסריטאי את הסצנה במהלך הפסקה בצילומים, והפך את הרגע בין שתי הדמויות מרומז יותר. "הייתי שמחה כשסם אמר לי שאנחנו הולכים לצלם את סצנת המקלחת מעט מטושטשת וכי כמה דברים השתנו", סיפרה.

לצד כך גם אלכסה דמי, המגלמת את מאדי, הודתה בעבר כי מצאה את העירום ב"אופוריה" קשה להתמודדות, אך לא רצתה לשוחח עם לוינסון על כך ולבקש ממנו לשנות דברים מסוימים עמם חשה שלא בנוח. "כשקראתי את התסריט, אמרתי לעצמי שהכל הגיוני ואני רוצה לעשות את זה", סיפרה למזין "ווג". "העירום היה קשה עבורי, מפני שאני פשוט לא מרגישה בנוח עם דבר כזה באופן פומבי. אז זה היה קשה עבורי. אבל זה לגמרי הוציא אותי מאזור הנוחות שלי".

אוסטין אברמס כאית'ן בסצנה מ"אופוריה",

אבל לא רק הנשים העלו את העובדה כי הוטרדו מעט מסצנות מסוימות שנדרשו לשחק בהן. גם אוסטין אברמס, אית'ן בסדרה, חשף כי חווה חשש ומתח לאור התסריט המקורי של העונה השנייה. פרק מספר 7 בעונה זכור במיוחד בשל סצנת ריקוד הומואירוטית וסאטירית בה הוא משתתף, במהלכה אית'ן וקבוצה של רקדני ליווי נעים ללא חולצה בעודם מתפתלים על במה. בראיון ל"אנטרטיינמנט וויקלי" הודה אברמס שהוא חשש מרגע צילומי הסצנה, מפני שהיא לא דמתה לתפקידים שעשה בעבר. התסריט המקורי, גילה, אף גרם לו לחוש עוד יותר שלא בנוח, שכן השחקנים היו מתוכננים ללבוש לא יותר מזוג תחתונים הדוק על גופם, בעודם נמרחים בשמן.

השחקן הודה כי הייתה זו הקלה עבורו לא לרקוד בתחתונים צמודים בתוך אודיטוריום מלא בשחקנים ומאות ניצבים בשלושת הימים בהם הסצנה צולמה. למרות זאת, סיפר כי לאחר שהשינויים בתסריט נעשו, הוא דווקא נהנה לצלם את הסצנה ומאמין שהריקוד היה חשוב עבור התפתחות דמותו של אית'ן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר