סופרבול: כמה מיליונים עולה חצי דקת פרסום?

הלילה: מיליונים יצפו בסופרבול • מי ובילו את המופע ומי תבצע את ההמנון? • וכמובן - אילו פרסומות תעמולה צפויות?

צילום: רויטרס // גמר הסופרבול בשנה שעברה

מיליוני צופים ממתינים, מיליוני דולרים מונחים על הכף: הסופרבול - גמר ליגת הפוטבול האמריקנית, שידוע גם כמשדר הנצפה ביותר בטלוויזיה, יתקיים הלילה בארה"ב.

בסופרבול, שיתקיים זו הפעם ה-‭,54‬ יתמודדו על תואר האליפות שתי המעפילות לשלב הגמר, סן פרנסיסקו פורטי-ניינרז מול קנזס סיטי צ'יפז; אבל מבחינת המארגנים, הניצחון האמיתי טמון דווקא בכל מה שקורה מסביב למשחק, כלומר בהכנסות ובשיעורי הצפייה.

לאחר עלייה הדרגתית בנתוני הרייטינג של הגמר - עד כדי שיא של ‭ 114.5‬מיליון צופים לפני חמש שנים - בשנתיים האחרונות חלה ירידה משמעותית, שהגיעה לשיאה בסופרבול ‭ - 2019‬ משדר שבו צפו ‭ 98‬מיליון איש בלבד, ושכלל בין השאר הופעת אמצע של להקת מארון 5 אשר זכתה לביקורות צוננות.

את מופע האמצע של סופרבול ‭ ,2020‬שייערך הלילה בבירת המוזיקה הלטינית מיאמי, יובילו שתי דיוות בעלות זהות לטינית מובהקת: שאקירה הקולומביאנית ולצידה ג'ניפר לופז, חצי שנה בדיוק אחרי שכבשה את פארק הירקון במסגרת סיבוב ההופעות העולמי שלה. הנהלת ליגת הפוטבול האמריקנית, ה-‭,NFL‬ שידכה בין השתיים שיזכו לכבוד המשותף. על הדרך הן ייאלצו לחלוק גם בעלויות, שכן על מופע האמצע אין תגמול כספי.

תשיר את ההמנון. דמי לובאטו // צילום: AP

על שירת ההמנון בתחילת המשדר תופקד הזמרת דמי לובאטו, שבוע אחרי הופעת קאמבק ראשונה בטקס הגראמי, ושנה וחצי לאחר שכמעט מתה ממנת יתר.

אלמנט קריטי נוסף נוגע לתוכנית שמשודרת מייד בתום המשחק, ולרגע ההכתרה של האלופה החדשה. גם כאן נרשם בשנה שעברה נתון מאכזב במיוחד, עם השקת ריאליטי הכישרונות "הטוב בעולם" - שניסה להשתמש בפלטפורמה כדי להציג עצמו לקהל כמתחרה ל"אמריקה גוט טאלנט", אבל הסתפק בפרק פתיחה שבו צפו 22 מיליון אנשים בלבד. בתום העונה הראשונה נעלם הריאליטי מלוח השידורים ללא זכר. לשם השוואה, השקת העונה השנייה של "דה ווייס" האמריקנית ב-‭2012‬ השיגה ‭ 37‬ מיליון צופים, בדומה להשקת "בוס בהסוואה" שנתיים לפני כן.

גם השנה הולכים על ריאליטי, אבל הפעם מדובר בהימור בטוח בהרבה, בדמות אחת התוכניות הלוהטות ביותר בארה"ב בשנה החולפת - "הזמר מאחורי המסיכה". פרק פתיחת העונה השלישית של התוכנית, שבה מפורסמים מתמודדים בתחרות שירה בתחפושת וזהותם מתגלה רק בסיום כל פרק, צפוי לקצור רייטינג גבוה.

וכמו תמיד, תשומת לב רבה ניתנת גם לפרסומות המושקעות שמשודרות לאורך המשדר. רשת הטלוויזיה פוקס, שהשנה הגיע תורה לשדר את הסופרבול, גובה על פי הדיווחים סכום של עד ‭ 5.6‬מיליון דולר עבור חצי דקת פרסום במהלך המשחק. כבר בנובמבר הודיעה פוקס שכל מקבצי הפרסומות שלה נמכרו. מכיוון שבארה"ב מדובר בשנת בחירות, צפויות גם לפחות שתי פרסומות תעמולה - אחת של הנשיא המכהן דונלד טראמפ, והאחרת של המיליארדר מייקל בלומברג, המתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית.

 

הכל על "האח הגדול"

2020 בסיפורים: פרויקט מיוחד

שירי: "לירן עושה לי קיצי עד שאני נרדמת"

איראן הרגה כוכב טלוויזיה אמריקאי

מי מרגש את רותם סלע ב"הכוכב הבא"?

בטעות? הכוכבת העלתה תמונה בעירום

מה הישראליות רוצות מקובי בראיינט?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר