תחקיר: "גרנט ניצל את מעמדו - והטריד מינית"

התוכנית "חשיפה" הציגה עדויות של נשים המתארות פגיעה מינית מצד מאמן נבחרת ישראל לשעבר • גרנט: "מתנצל מעומק ליבי" • גרושתו צופית תמכה בו

גרנט. קיבל גיבוי מגרושתו, צילום: אלן שיבר

טלטלה בעולם הספורט הישראלי: תחקיר "חשיפה" בקשת 12 חושף כי מאמן נבחרת ישראל לשעבר, אברם גרנט, הטריד מינית לכאורה.

במסמך התגובה שהועבר לגרנט על ידי מערכת התוכנית הובאו הטענות הבאות: "עדות של צעירה שביקשה את עזרתך במציאת עבודה. כחלק מהסיוע הוזמנה לדירה בת"א, ובמהלך הפגישה ביניכם אחזת בה בכוח וניסית לנשק אותה, נגעת בה ושידלת אותה להתקרב אליך, אף שאמרה כי אינה מעוניינת.

"היא הביעה את רצונה ללכת מהדירה והבטחת כי תסיע אותה, אך דחית זאת בעודך מנסה להתקרב אליה פיזית עד שנשארה ללון בדירתך, תוך שהיא דוחה את ניסיונותיך.

בהמשך לקחת את ידה והנחת אותה על גופך במקום אינטימי, והיא הזיזה את היד באי־רצון. למרות שסירבה בצורה מפורשת לקיים מגע מיני כשהקיצה משנתה בבוקר, היא מצאה אותך עומד מול פניה בעירום מלא".

בעדות אחרת נכתב: "אישה שנפגשה איתך אחרי שהובטח לה כי תסייע לה מקצועית ותקשר בינה לבין סוכן דוגמניות מצליח. לדבריה, הגעת לחדרה במלון בחו"ל והפעלת עליה לחץ נפשי מאסיבי לשכב איתך, למרות שלא היתה מעוניינת, סירבה פעמים רבות ואף ביקשה לעזוב את המקום וללכת לקניות. עוד היא מספרת כי התפשטת בפניה, משכת בזרועה ושידלת אותה לקיים איתך יחסים באמצעות הבטחות מקצועיות ורמיזות כי היא עלולה לא לזכות בקמפיין אם לא תיענה לך.

לדבריה, אמרה לך 'לא' פעמים רבות, אך לא ויתרת לה, עד שנאלצה להיענות לרצונותיך".

עיתונאית ספורט נוספת העידה בפני מערכת "חשיפה" כי גרנט נהג להתקשר ולשלוח לה הודעות בשעות הלילה, ואף הזמין אותה בשעת לילה לפגישה, שאליה הגיעה כדי לקבל מידע עיתונאי. לדבריה, במהלך הפגישה גרנט אחז בה בכוח וניסה לנשקה. העיתונאית סטרה לו והדפה אותו מעליה.

לאחר שידור התחקיר, גרושתו צופית גרנט הביעה תמיכה בו וכתבה: "אתה גאווה לאומית ומשפחתית, האמת לאמיתה תצא לאור".

צופית גרנט, צילום: גדעון מרקוביץ

גרנט הגיב לטענות: "במשך כל שנות חיי ראיתי לנגד עיניי מעל כל ההישגים וההצלחות חשיבות עליונה להישאר בן אדם לפעול ביושר ולתת כבוד לכל אישה ואיש באשר הם. לאורך השנים קיימתי קשרים עם נשים. בכל קשריי אלו השתדלתי מאוד לנהוג בכבוד ובחברות ומעולם לא התכוונתי לנהוג בחוסר הוגנות או לפגוע בצורה כלשהי באף אישה. מי שחשה אי נוחות או שנפגעה ממני, אני מצטער על כך ומתנצל מעומק ליבי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר