מאחורי הקלעים של גמר "המירוץ למיליון"

על ההצעה מ"הישרדות": "נדיבה אבל לא מספיק" • על "המירוץ למיליון": "עונה בווליום גבוה" • ומה יעלה בגורל העונה הבאה? • רון שחר בנקודת הסיום

צילום: עדי אורני // רון שחר

גמר "המירוץ למיליון" מגיע הערב לסיומו (אחרי החדשות, רשת 13) באחת ממשימות הגמר הקשות והדרמטיות ששודרו בתולדות המירוץ. במסגרת המשימה נדרשים המתמודדים להפוך לגוף אחד, כאשר אחד נעזר בידיים והאחר נעזר ברגליים, ולהלך על חבל דק בגובה 30 מטרים. סוף המשימה צולם ביום ראשון בלילה, כאשר הזוגות הוזנקו אליה בזמנים שבהם עצרו במשימה בברזיל, והכל כדי להימנע מהדלפת הזוג המנצח.

"זו היתה עונה מצוינת שהיתה בווליום הרבה יותר גבוה משאר העונות, גם ברמת החיכוכים בין הזוגות, ההומור, משימות קשות, וגם לאלה שכבר עשו עונה אחת היה קשה ומאתגר", מספר המגיש רון שחר.

למעשה, אתמול בלילה הודעת לזוגות בפעם האחרונה על המיקום, מי ניצח ומי הפסיד בנקודת הסיום. היה קשה?

"כן, יש קושי לבוא לזוג ולהגיד להם שהם הגיעו למקום השני וכמעט הרוויחו מיליון שקל, אבל רק כמעט".

עונה קשה ומאתגרת. רון שחר // צילום: עדי אורני
עונה קשה ומאתגרת. רון שחר // צילום: עדי אורני

• מסכמים את 2020: השנה של נטפליקס

מצד שני, רגע ההכרזה על הזוכים הוא הרבה יותר כיפי.

"זה רגע סופר-מרגש. לא משנה באיזה מצב הם מגיעים, תמיד זה סוף הוליוודי".

למעשה, אתה עובר ממדינה למדינה בזמן שהם רצים ונלחמים, נשמע כמו ג'וב חלומי.

"אני מגיע ככוח חלוץ למדינה ומשתדלים שזה יהיה 24 שעות לפני הזוגות, ואני מתחיל לצלם דברים שאני לא יכול לצלם בזמן שהם מתחילים לרוץ. כשהם מצטרפים למדינה, בבוקר ההזנקה, אני יוצא ראשון, מצלם הסבר משימה ראשונה וברגע שסיימתי הם מוזנקים. אני מספיק להגיע לנקודת הסיום לפני הזוג הראשון. היו מצבים שחיכיתי עשר שעות בין הזוג הראשון לאחרון. התחלתי יום עבודה בשש בבוקר עד אמצע הלילה, ופתאום אני כבר בשדה התעופה בדרך למדינה הבאה".

מי יזכה? פיינליסטים "המירוץ למיליון" // צילום: עדי אורני
מי יזכה? פיינליסטים "המירוץ למיליון" // צילום: עדי אורני

• מחאה ברשת נגד "המירוץ למיליון"

• אורי ובן שפלן החזירו את הכבוד לריאליטי

הקורונה שינתה את חוקי המשחק ועונה חדשה לא תצטלם בקרוב, וזה עוד לפני שהזכרנו את העלויות.

"כרגע עדיין מוקדם לדבר על העונה הבאה כי כל העולם שלנו השתנה בעקבות הקורונה, אבל אני מעריך שכשהעולם יתחסן, ולא רק במדינות המערב אלא גם במדינות ש'המירוץ' מגיע אליהן, רק אז יתחיל שיח סביב העונה הבאה. לגבי עלויות, אני מניח שהמוח יודע להמציא פטנטים, ויש לנו צוות מנצח איך להביא את התוכנית לרווחיות ולספק את אותה רמת הפקה שהצופה רואה על המסך".

העונה היתה מצוינת ומדוברת, אבל הרייטינג לא היה מספיק גבוה. יש לך הסבר?

"התמודדנו העונה מול 'הזמר במסכה' שהיא תוכנית חדשה, וגם מול עונה שלישית של 'נינג'ה' ששברה שיאים בשנה שעברה, ובכל זאת הצלחנו לשמור על נתח צופים גבוה. תוסיף לזה שגם רואים אותנו בכל הפלטפורמות ולא רק מיידית בזמן שידור. יש הרבה נתונים שלא נכנסים ברייטינג של הבוקר, ושם יש לנו הרבה קהל והגענו לחשיפה של חצי מיליון צופים לפרק, וזה נתון יפה מאוד".

פרסמנו בשבוע שעבר שניהלת משא ומתן עם "הישרדות" כמשתתף, אך הוא לא צלח.

"התלבטתי מאוד וגם ההצעה היתה מאוד יפה, אבל אם הייתי הולך זה כי בא לי אקשן וגם להיות בצד השני כדי לחוות את המסע האישי הזה. 'הישרדות' היתה מאתגרת אותי ואני אותה. זו היתה הצעה נדיבה אבל לא מספיק, וזה ירד מהפרק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר