כך עבדו עליכם בעיניים בנינג'ה ישראל

הפרק של מקצה הנשים בתוכנית הריאליטי הספורטיבית היה חגיגה של העצמה נשית, אבל בפועל מסתבר שמה שהצופים ראו היה שיפוץ של מה שהתרחש במציאות

ספיר כהן ב"נינג'ה ישראל", צילום: ללא קרדיט

החגיגות סביב לחיצות הבאזר של הנשים ב"נינג׳ה ישראל" היו עצומות ובצדק. בזו אחר זו הן עלו על המסלול, זינקו ממכשול למכשול עד הרגע המיוחל. אסי ורותם התפוצצו מגאווה, העורכים כבר דמיינו את הפרומו המפוצץ ומלא בהעצמה נשית, וניב רסקין וירדן ג׳רבי עדיין לא יצאו מהשוק. מצטער להיות זה שהורס את החגיגה, אבל זו ממש לא האמת.

ל״ישראל היום״ נודע כי כל הבנות הצטלמו במסלול הגברים ואף אחת מהן לא עברה אותו. הכישלון הגדול של הנשים בתוכנית נגנז, והן הוזמנו שוב על ידי ההפקה לנסות להתחרות במסלול חדש וקל יותר, אותו עברו כולן.

״היו שם פערים גדולים בין המסלול הראשון שהן עשו לבין השני, גם מבחינת הזמנים וגם בדרגת הקושי. במסלול החדש המכשול הכי קל של הגברים היה הכי קשה של הנשים ובעוד הגברים הוגבלו ב-35 שניות, הנשים קיבלו 15 שניות יותר״.

יש מי שחושב שהמהלך הזה של ההפקה מוזיל מהתוכנית. ״אתה צריך להבין שמבחינת המשתתפים זו תחרות ספורט״, מספר גורם בהפקה. ״זו לא תוכנית ריאליטי שצריך לעשות מניפולציות כדי להשאיר מתמודדים, או להחזיר נשים רק כדי שיהיה להם פרומו טוב עם העצמה כאשר בפועל כולן שם התרסקו״.

גורם אחר מגלה: "ביום המקצה המקורי של תום שקד, במקצה הגברים כביכול, הודיעו לה שיהיה מקצה נשים ושדוחים אותה ליום אחר. היא בכל זאת התעקשה להתמודד וההפקה אפשרה לה לעלות. היא נפלה במכשול רביעי, שהיה סופר קשה באותו יום, ובכל זאת היא עשתה אותו בזמן מעולה ודורגה במקום הרביעי. מה שאומר שהיא היתה עולה לחצי הגמר בכל מקרה ללא עזרה של מקצה נשים. ובכל זאת החליטו לגנוז".

אמור פז: "ההפקה מחפשת כותרות, אבל האמת טיפה יותר מורכבת"

אמור פז, שהשתתפה בעונות הקודמות של נינג'ה ישראל ואף היתה האישה השנייה אי פעם שלחצה על הבאזר, סירבה להשתתף במסלול המיוחד לנשים. "אני חייבת להישאר נאמנה לאמת שלי, וזו האמת שהובילה אותי לא להשתתף בעונה הרביעית", היא מספרת.

חייבת להישאר נאמנה לאמת שלי. אמור פז ב"נינג'ה ישראל", צילום: ללא קרדיט

״הגעתי הכי נחושה, אבל המטרה לא מקדשת של האמצעים. ההפקה מחפשת כותרות, אבל האמת טיפה יותר מורכבת. מישהו בהפקה חושב שבנות שנופלות למים זה משהו שצריך להתבייש בו ולחתוך בעריכה, בניגוד לבנים שנופלים שוב. ההפקה מחפשת כותרות כל עונה וזה בסדר, אבל 'ההיסטוריה' לא בהכרח קורעת כל שנה". 

פז אף העלתה לפני כשבועיים פוסט לאינסטגרם שבו סיפרה על הקושי שלה עם המקצה המיוחד לנשים.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Amour Paz (@amourpz)

לסיכום, מוסיף גורם: "יכול להיות שמראש הנשים היו צריכות להשתתף במקצה מיוחד. אבל אם כבר החלטתם שלא, וכולן התרסקו, מה אתם מחזירים אותן שוב? רק סמסים חסרים לנו ואנחנו 'האח הגדול'".

מהפקת "נינג'ה ישראל" נמסר: "סוגיית הנשים ב'נינג׳ה' מעסיקה את צוות התוכנית מהעונה הראשונה, וכך גם בעולם, כשהמטרה היא עידוד השתתפות נשים בענף. חלק מהמתמודדות השתתפו בימי צילום קודמים ושולבו במקצי הגברים במוקדמות. בהמשך, הוחלט לאחר התייעצות עם הגורמים המקצועיים לייצר עבורן מקצה מוקדמות נפרד.

"זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של הפורמט בארץ שהתקיים מקצה נשים, וכפי שראינו - הוא היה מאד מוצלח ואנחנו שמחים בהישגיהן של המתמודדות. מזמינים נשים נוספות להירשם, ממש בקרוב, לעונה הבאה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר