כובע ברט וסלפי. "אמילי בפריז" | צילום: באדיבות נטפליקס

בשמלה אדומה ושתי עונות: "אמילי בפריז" חוזרת

סדרת הטראש המסוגננת של נטפליקס חוזרת בעונה חדשה • לקראת המאורע, ניסינו לברר מה עומד מאחורי ההצלחה שלה למרות כל הביקורות הרעות

זה מרגיש כאילו רק לפני רגע "אמילי בפריז" נכנסה לחיינו, אבל תאמינו או לא - כבר חלפה לה קצת יותר משנה מאז שאותה אמילי החליטה לעבור להתגורר בבירת צרפת, ופרצה לחיינו בסערה. והנה, כעת היא חוזרת אלינו במיוחד לעונת החורף - ואנחנו כבר לא יכולים לחכות לראות אותה שוב על המסך הקטן.

אמילי בפריז%3A עונה 2. באדיבות נטפליקס

ההצלחה של הקומדיה הרומנטית הזו הייתה מפתיעה למדי: לא מככבים בה שמות גדולים, היא נראית ומתנהגת כמו מיליון סדרות דומות אחרות, והיא אחת מתוך סדרות מקוריות רבות שחברת הסטרימינג נטפליקס מעלה בתדירות גבוהה. אבל מה בעצם עמד מאחורי הסנסציה המפתיעה הזו?

יורו טראש

צריך לחזור להתחלה. לסדרה יש סיפור מאוד בסיסי וקליט, כזה שכבר ראינו בעבר לא פעם ולא פעמיים: אותה אמילי, שעל שמה נקראת הסדרה, היא צעירה אמריקנית שעוברת להתגורר בבירת ארץ השאנסונים כדי לעבוד בחברת שיווק. שם, איך לא, היא נתקלת בקשיי תרבות ובבוסית קשוחה, מכירה חברים חדשים ובעיקר פוגשת כמה גברים נאי מראה במיוחד, שעימם היא מנהלת יחסים רומנטיים.

אם אתם מרגישים שכבר שמעתם את הסיפור הזה בעבר, זה בסדר - הרי בואו נודה, אין ספק שבנטפליקס לא ניסו אפילו לרגע אחד להמציא את הגלגל מחדש, אלא פשוט לתת לצופים משהו מוכר ומנחם. העובדה שהסדרה עלתה באוקטובר של השנה שעברה, בשיא מגיפת הקורונה בעולם וכמה חודשים לפני הגעת החיסונים נגד הנגיף המקולל, תרמה גם היא להצלחה שלה, שכן רבים נותרו בבתיהם בסגרים, בבידודים ומה לא - ומה יותר טוב מלהעביר את הזמן בבינג' על סדרה קלילה בת 10 פרקים בני חצי שעה כל אחד, שמספקת הרבה נחמה וכל כך מעט מחשבה?

גברים נאים. "אמילי בפריז", צילום: באדיבות נטפליקס

יוצר הסדרה הוא לא שם חדש בכלל בתעשיית הבידור בארה"ב. דארן סטאר זכה לכמה וכמה הצלחות ב-30 השנים האחרונות (בקורות החיים שלו תמצאו את "בוורלי הילס 90210", "מלרוז פלייס" ו"סקס והעיר הגדולה"). אבל על הנייר - אין סיבה מיוחדת לכך שבחודש הראשון לשחרורה של "אמילי בפריז", צפו בה ברחבי העולם לא פחות מ-58 מיליון ממשתמשי נטפליקס, נתון שהפך אותה לקומדיה המקורית המצליחה ביותר של החברה ב-2020.

"מתחילת הדרך, תמיד רצינו ליצור מבט יפהפה של פריז", אמר סטאר על הסדרה. "תזמון עליית הסדרה לאוויר היה מצוין עבורנו, שכן היא שוחררה בזמן שברחבי העולם אנשים פשוט יכלו לשבת על הכורסאות שלהם ולחיות דרך השחקנים שלנו".

כנגד כל הביקורות

אותה הצלחה הגיעה בניגוד כמעט מוחלט לביקורות עליה - שלפעמים הרגישו כאילו הן מתחרות ביניהן מי תכתוש אותה יותר. אף שהמבקרים לא פרגנו לה במיוחד, "אמילי בפריז" הפתיעה כשקיבלה בשנה שעברה מועמדות לגלובוס הזהב בקטגוריית הסדרה הקומית/מוזיקלית הטובה ביותר. ההחלטה הייתה מעוררת מחלוקת, לאור דיווחים שנטפליקס הטיסה לחופשה בפריז, על חשבונה, כמה מחברי תא איגוד העיתונאים הזרים, הגוף שבוחר את המועמדים והזוכים בפרס. בהמשך, הסדרה אפילו קיבלה חותמת מרשימה אף יותר - עם מועמדות לאמי באותה הקטגוריה.

סיבה נוספת להצלחת הסדרה היא הסטייל המדהים שלה. כנראה סטאר הבין שאם הדמויות בסדרה יתלבשו כאילו הן מסתובבות בתצוגת אופנה (ממש כפי שעשו הדמויות ב"סקס והעיר הגדולה", ועושות גם עכשיו עם סדרת הבת החדשה "פשוט ככה"), הקהל יתלהב ויחזור לצפות בהן שוב ושוב - והנה, זה אכן קרה. כבר זמן רב לא היה דיבור על לבוש בסדרת טלוויזיה כפי שהיה ב"אמילי בפריז", אז כנראה הוא הצליח לפענח שיטה שהופכת סדרות לשיחת הברזיות התקופתית.

בשביל האופנה. "אמילי בפריז", צילום: באדיבות נטפליקס

כעת, העונה החדשה של התוכנית מגיעה עם ציפיות גבוהות במיוחד. סביר להניח שנטפליקס לא בונה על כך שהיא תזכה לשבחי המבקרים ותביא לה פרסים מכובדים (בשביל זה יש לה סדרות אחרות, כגון "אוזרק", "דברים מוזרים", "מומחה לכלום" ו"הכתר"), אלא שבעיקר תזרים אליה עוד עשרות מיליוני צופים, שיעשירו את הקופה העצומה גם כך של החברה.

את האסקפיזם ש"אמילי בפריז" סיפקה בשנה שעברה נרגיש גם בפרקים החדשים, שיתעלמו ממגיפת הקורונה כאילו היא לא קיימת בכלל. לילי קולינס, שמגלמת את אמילי בתפקיד שהעניק לה מועמדות לגלובוס הזהב ושהפך אותה לכוכבת עולמית, אמרה כי ההחלטה התקבלה כדי להבטיח לצופים שהאסקפיזם יישמר: "כשחקנית, אמנית ויוצרת, המתנה המשמעותית ביותר היא לתקשר עם אנשים באמצעות האמנות שלך. הפרויקט הזה מספק לאנשים הפוגה שהם זקוקים לה, בזמן שכולם מחפשים אחר סיבה לחייך או לצחוק".

בשורה התחתונה, אם זה בדיוק מה שהסדרה תעשה גם בעונה הזו - אין שום סיבה שלא נזכה להתאהב באמילי, בעיר האורות, בטראש, ובכל המתרחש על המסך גם בפעם השנייה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...